Gå til innhold

Matkurv til ansatte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått ansvar for årets julegaver på kontoret, og tenkte å lage matkurv til alle sammen. Synes ikke de ferdige man fikk kjøpt var så veldig spennende, så ønsker å lage selv, også for å kunne ta hensyn til allergier og slikt. Nå er jo folk veldig forskjellige. Jeg vet hva jeg hadde ønsket meg oppi en slik, men hva ville dere likt å få? Evt. hva tenker dere er nøytralt nok til at "alle" kan like det?

Så langt har jeg tenkt på:

- spekemat

- olivenolje

- sennep

- vin

- julemarsipan

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er det noen tips Matkurv

Endret av Fjellreven
Skrevet

Fikk matkurv i fjord, da var det:

Spekeskinke

Røkelaks

Pepperkaker

God kaffe

Julesylte

Marsipan

Peppernøtter

En flaske rødvin

Sennep

Veldig fornøyd med det :)

Skrevet

I tillegg til det som er foreslått:

-sild (f.eks sursild, tomatsild, sennepssild, rømmesild)

-eksklusiv sjokolade

-god ost (hel edamerost e.l.)

Man får neppe til en kurv der alle liker absolutt alt like godt, og skal man unngå alt som en eller annen ikke liker eller tåler blir det en stusselig kurv. Er det en liten arbeidsplass, kan man selvsagt gjøre en del individuelle tilpasninger :)

Skrevet

Fikk matkurv i fjord, da var det:

Hvilken fjord var det? Dersom de deler ut matkurver der tar jeg meg en tur... :lur:

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde satt pris på en sjokoladenisse også :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange gode tips. Vi er 11 ansatte, så jeg skal gjøre litt tilpasninger, men jeg kjenner ikke alle like godt. Har tenkt litt på ost, men det bør være en ganske nøytral en, som f.eks. edamer ja. Julekaffe var en god idé! Og te til de to som ikke drikker kaffe. Pepperkaker og sjokolade er også noe de fleste liker. Skal på julemarked imorgen, og skal se hva jeg finner. Har jo ikke all verdens penger å bruke på dette, men man klarer vel å forhandle litt rabatter når man skal ha 11 av hver ting :)

Skrevet

Jeg hadde likt å få god kaffe, te, vin, grissini, kanskje oster (men da må man ha mulighet til å kjøle dem), ekte vaniljesukker, litt sjokolade (litt av god kvalitet, ikke en kilo konfekt), syltetøy av svært god kvalitet...

Jeg vil ikke ha sennep, kjøttmat eller sild.

Eller er det kanskje mulig å gi gavekort på en matkurv, slik at de ansatte kan velge selv hva de vil ha i sin?

Gjest navnelapp
Skrevet

Oppbevaringa kan bli eit problem viss det er kjøtvarer i som ikkje er speka. Edamer og fenalår toler å vere utanom kjøleskap i eit døgn eller to, men mykje kjøt er kjølevare, og då må kurvane oppbevarast på kjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...