Gå til innhold

Gratulerer med enda en TV-lisens i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt utrolig :

Bakgrunnen for saken er at Kulturdepartementet har pålagt at TV2 skal distribueres i kabelnettene, og at en egen nemd skal fastsette prisen kabelselskapene skal betale for å få distribuere tv-kanalen.

Kabel tv kan ikke la være å sende TV2, noe annet er forbudt.

Skulle tro vi lever i Nord-korea, eller Iran.

Ikke nok med det, de må også tvangs betale for dette også. Til slutt er det vi som må betale, og det ganske mye. Egentlig ganske rart siden TV-kanalen skulle være gratis og reklamefinansiert. Jeg har hørt at noe av glupskheten skyldes at TV2 har brukt for mye penger på fotball, men aner ikke om det stemmer.

Man kan også bare glemme å få hjelp av regjeringen. TV2 er så til de grader anti FRP, men også anti Høyre og KRF. Slikt setter regjeringen pris på, noe de også vet å verdsette, sist var da det skulle lyses ut ny konsesjon på TV2 kanal hvor de innførte absurde konsesjons krav slik som at man måtte ligge i Bergen (noe TV2 alt gjorde)

http://www.kampanje.com/medier/article5840719.ece

http://www.dagbladet.no/2011/12/09/kultur/medier/tv2/19359501/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra Get sin side :

Koblingen mellom TV2s høye priskrav og formidlingsplikten blir således nært opp til en tvangsbetaling eller lisensinnkreving, støttet av staten. Når staten på denne måten ser ut til å ville ”hjelpe” TV2 til å få en bedre inntjening enn i dag, kan dette ta karakter av statsstøtte.

Bra skrevet bortsett fra at det kunne ha stått de RødGrønne i stedet for staten.

Så hvem eier TV2? Jo 50% eies av A-pressen som så eies av LO, som igjen gir Arbeiderpartiet og SV penge støtte i million klassen. Nærmere korrupsjon kommer man ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem eier TV2? Jo 50% eies av A-pressen som så eies av LO, som igjen gir Arbeiderpartiet og SV penge støtte i million klassen. Nærmere korrupsjon kommer man ikke.

Bullshit! Det er Egmont som eier 50%, resten eies av A-pressen som du sier. Men A-pressen eies av flere:

A-pressen eies i dag av LO og forskjellige LO-forbund (48,6 %), Telenor Media & Content Services (48,2 %) og stiftelsen Fritt Ord (3,2 %)
Halvparten av 50 er 25. LO eier da nesten 25% av TV2. Resten eies av Egmont og Telenor. Wikipedia Endret av Mr.Omg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit! Det er Egmont som eier 50%, resten eies av A-pressen som du sier. Men A-pressen eies av flere:

Halvparten av 50 er 25. LO eier da nesten 25% av A-pressen. Resten eies av Egmont og Telenor. Wikipedia

Er du rar? Kan du ikke lese?

"A-pressen eies i dag av LO og forskjellige LO-forbund (48,6 %), Telenor Media & Content Services (48,2 %) og stiftelsen Fritt Ord (3,2 %)."

Lo og diverse LO-forbund eier tilsammen 48,6%.

Telenor Media og Content Services eier 48,2%.

Stiftelsen Fritt Ord eier 3,2%.

Hvor pokker får du 25% fra? Godt gjort å rette på folk, MED KILDE, og allikevel klare å feilinformere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LO eier 25% av TV2, var det jeg mente. Godt gjort å ikke skjønne at det var en skrivefeil.

Hvorfor så gretten AB?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LO eier 25% av TV2, var det jeg mente. Godt gjort å ikke skjønne at det var en skrivefeil.

Hvorfor så gretten AB?

Velkommen til "Aktuelle saker"- forumet hvor faktaopplysninger ikke kan likestilles med propaganda og motstand er det verste som finnes.

Hilsen en annen AB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LO eier 25% av TV2, var det jeg mente. Godt gjort å ikke skjønne at det var en skrivefeil.

Hvorfor så gretten AB?

Jeg skjønner faktisk ikke at det er en skrivefeil når hele innlegget ditt går ut på å korrigere andre (med feilinformasjon).

Hvis det var det du nå sier du mente så er det rart du ikke korrigerte deg selv før du ble korrigert.

Hele innlegget ditt er jo dårlig og uklart formulert. Bidrar mer til forvirring enn til oppklaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til "Aktuelle saker"- forumet hvor faktaopplysninger ikke kan likestilles med propaganda og motstand er det verste som finnes.

Hilsen en annen AB.

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en liten underøkelse:

Staten (styres av de rød-grønne) eier 54% av Telenor.

Telenor eier A-pressen sammen med LO

A-pressen eies av LO og Telenor

A-pressen er medeiere i TV2

Det digitale bakkenettet (riks TV) Eies av NRK, TV 2 og Telenor Media & Content Services. De har faktisk fått monopol sb regjeringen på å levere trådløs TV sending (bakenettet).

Regjeringen har pålagt alle TV-kabelselskaper å vise TV2 :tristbla:

LO-gir økonomisk støtte til SV og AP.

For et samrøre :fnise: :fnise: :fnise:

Ikke regn med at NRK, TV2 eller noen av avisene i A-pressen kommer til å omtale dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste man trenger er enda en lisens. Jeg er glad jeg ikke har tv, men jeg syns synd på dere som må subsidiere makkverket.

Hilsen en tredje AB! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat stått opp og sitter er med morgenkaffe halvvåken....tv2 har da HAUGEVIS med reklame som sikkert betaler godt???? Gud det blir surt å betale for å se på en kanal som er 35% reklame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkuransefortrinn, dette håper jeg tvN tv3 og resten av gjengen tar til EU domstolen .

(noe må vi jo få ut av det idiotiske organet )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kabel tv kan ikke la være å sende TV2, noe annet er forbudt.

Skulle tro vi lever i Nord-korea, eller Iran.

Ja for og betale 2 lisenser er akkurat det samme og undertrykke og torturere og fengslefolk og sulte dem.

Jeg tror du skal lære litt om hvordan det faktisk er i Nord-Korea og Iran.

Og i det helle tatt bruke Nord-Korea og Iran viser hvor lite du vet. Om hvordan det faktisk er spesielt i Nord-Korea det er ille i Iran også men mye være i Nord-Korea.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for og betale 2 lisenser er akkurat det samme og undertrykke og torturere og fengslefolk og sulte dem.

Jeg tror du skal lære litt om hvordan det faktisk er i Nord-Korea og Iran.

Og i det helle tatt bruke Nord-Korea og Iran viser hvor lite du vet. Om hvordan det faktisk er spesielt i Nord-Korea det er ille i Iran også men mye være i Nord-Korea.

Det er et kraftuttrykk som gjerne brukes for å peke på totalitære tendenser i samfunnet. At du må ta det bokstavelig og grine og sutre er ditt problem. For staten i dette landet har totalitære tendenser. Hvor mye vet du om de nevnte land? "Ille" er det eneste adjektivet du klarer å beskrive dem med, så ehh... Søke kunnskap selv før du maser på andre?

"Totalitarisme (eller totalitært styre) er et politisk system hvor staten ikke anerkjenner noen grenser for sin myndighet og forsøker å regulere alle aspekter av det offentlige og private liv der hvor det er mulig.[1] Totalitarisme kjennetegnes som regel av et sammenfall av autoritært styre (hvor vanlige borgere har liten innflytelse over politikken) og ideologi (et omfattende sett av verdier som fremmes av myndighetene for å styre det meste, om ikke alt, av offentlig og privat liv).[2]

Totalitære regimer eller bevegelser opprettholder politisk makt gjennom allomfattende propaganda som spres gjennom statskontrollerte massemedier, [/b]ett parti som ofte preges av persondyrkelse, statlig kontroll over økonomien, regulering og innskrenkning i ytringsfrihet, masseovervåkning og omfattende bruk av statsterrorisme."

http://no.wikipedia.org/wiki/Totalitarisme

Persondyrkelse: Stoltenberg

Innskrenking av ytringsfriheten: "ytringsansvar"

Propaganda i massemedier: se bl.a. denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være kjipt å være så bitter som deg TS. Skaff deg en jobb med bedre lønn eller kast ut tven.

:popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hehe, hadde en foreleser som spådde at dette ville skje i 2008. Moro. Han fortalte oss hvorfor, nå husker jeg ikke alt, men alt dette var bestemt for tre år siden. Så det kom ikke som noe sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det null TV og mer nedlasting av serier og filmer, hos meg... Finner jeg noen serier som er verdt pengene, kjøper jeg DVD-pakka for å støtte de som har produsert den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Da blir det null TV og mer nedlasting av serier og filmer, hos meg... Finner jeg noen serier som er verdt pengene, kjøper jeg DVD-pakka for å støtte de som har produsert den.

Det er det beste synes jeg, har ikke hatt tv på snart to år og jeg får sett alt jeg vil se uansett, alt ligger jo på nett.

(lurer tvn frem på juleaften da, SÅ snikete er jeg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...