Gå til innhold

Mellomblødninger... Hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste to månedene har jeg hatt litt uregelmessig/uforutsigbar mens og noen små mellomblødninger(bare litt blodig utflod i 1-2 dager). Det skjedde etter jeg sluttet på p-ring (NuvaRing).

I starten av oktober kom det noe merkelig ut av skjeden min, og jeg tenkte dette kunne være en spontanabort. Sist jeg hadde/har hatt sex var/er i juli, og etter dette hadde jeg mistanker om graviditet grunnet et par graviditetssymptomer. Har tatt fem graviditetstester, senest for to uker siden, og alle har vært negative. Derfor bør det ikke ha vært et dødt foster som kom ut heller, men jeg ser ingen annen forklaring på det. 3 av testene tok jeg før denne "greia" kom ut. Så ut som en stor, tykk slimhinne. Avlang. Hadde menssmerter da den kom ut(på do), men ingen plager etter dette. Har ikke nevneverdig vondt i magen og ingen andre plager nå, bortsett fra litt blodig utflod. Denne gangen fikk jeg mens tre uker før tiden, og hadde blodig utflod i går, en uke etter mens, men er nå "normalt" igjen. Er dette rett og slett fordi jeg har sluttet på ringen, eller har jeg en sykdom?

Jeg vet jeg ikke har klamydia forresten. Tenker ikke på kjønnssykdommer, men mer kreft eller livmorhalsinfeksjon...tør egentlig ikke å gå til lege med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som at du har hatt en abort ja. Jeg opplevde i hvert fall at det kom ut en avlang/oval tykk slimhinnesak faktisk et par uker etter aborten, hadde smerter en dags tid før den kom ut, så tenker det var siste tømming av livmoren. Hadde blødninger et par uker etter at aborten startet, mye klumper, men så sluttet det altså etter et par uker med denne klumpen. Etter det avtakende blødning og ingen smerter. Etterpå har jeg hatt litt unormal mens.

Men hvis du er bekymret, kan det være greit å få en sjekk hos legen. Hadde du hatt infeksjon så lenge, vil jeg tro at du ville merket feber, men det er ikke strengt tatt nødvendig. I forhold til blødningene kan det være greit å sjekke hormonnivåer. Ikke vær redd for å gå til legen med dette, det er ingenting å skamme seg over!

Skrevet

Det kan høres ut som at du har hatt en abort ja. Jeg opplevde i hvert fall at det kom ut en avlang/oval tykk slimhinnesak faktisk et par uker etter aborten, hadde smerter en dags tid før den kom ut, så tenker det var siste tømming av livmoren. Hadde blødninger et par uker etter at aborten startet, mye klumper, men så sluttet det altså etter et par uker med denne klumpen. Etter det avtakende blødning og ingen smerter. Etterpå har jeg hatt litt unormal mens.

Men hvis du er bekymret, kan det være greit å få en sjekk hos legen. Hadde du hatt infeksjon så lenge, vil jeg tro at du ville merket feber, men det er ikke strengt tatt nødvendig. I forhold til blødningene kan det være greit å sjekke hormonnivåer. Ikke vær redd for å gå til legen med dette, det er ingenting å skamme seg over!

Takk for svar! Jeg vurderer sterkt å dra til lege, det er jo tross alt bedre å føle seg litt ukomfortabel en kort stund, enn å gå rundt med en eventuell infeksjon.. Gikk du til lege etter aborten? Jeg har ikke blødd klumper etter at den "tingen" kom ut, men det er vel mest sannsynlig for at det var et begynnende foster, ja..

Skrevet

Takk for svar! Jeg vurderer sterkt å dra til lege, det er jo tross alt bedre å føle seg litt ukomfortabel en kort stund, enn å gå rundt med en eventuell infeksjon.. Gikk du til lege etter aborten? Jeg har ikke blødd klumper etter at den "tingen" kom ut, men det er vel mest sannsynlig for at det var et begynnende foster, ja..

Jeg gikk kun for å få målt hCG i blod for å se at den sank (som et tegn på at det ikke var noen rester av fosteranlegget igjen). Hos meg var det ingen tvil om at det var en abort, så det var ikke nødvendig med undersøkelse. Siden det er såpass lenge siden du evt. har abortert, vil hCG-måling nok være lite relevant hos deg.

Ja, det er ukomfortabelt med gynekologisk undersøkelse, men det er verre å gå og lure. Lykke til :klemmer:

Skrevet

Jeg gikk kun for å få målt hCG i blod for å se at den sank (som et tegn på at det ikke var noen rester av fosteranlegget igjen). Hos meg var det ingen tvil om at det var en abort, så det var ikke nødvendig med undersøkelse. Siden det er såpass lenge siden du evt. har abortert, vil hCG-måling nok være lite relevant hos deg.

Ja, det er ukomfortabelt med gynekologisk undersøkelse, men det er verre å gå og lure. Lykke til :klemmer:

Ok! :) Tusen takk! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...