Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå til legen pga vekten min. Veier 64 og er 177 cm høy, og er 16 år. Jeg vil gå ned 10 kilo, men har prøvd alt. Får virkelig ikke til, går på en smell og metoden jeg gjør er feil. Blir utmattet og ødelagt. :kjefte: Det er alt for slitsomt og ødelegger meg. Orker ikke å gå på skolen, spiser for lite. Heelt feil metode :sjenert:

Derfor skal jeg gå til legen med det, så får jeg vel en slags oppsetning for å nå målet mitt?

Noen forslag før jeg bestiller time? Tar i mot alle tips. Skal gå ned 10 kilo, til etter sommeren da!

Gleder meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du at legen skal gjøre for deg da?

• Liker 5
Skrevet

Skal gå til legen pga vekten min. Veier 64 og er 177 cm høy, og er 16 år. Jeg vil gå ned 10 kilo, men har prøvd alt. Får virkelig ikke til, går på en smell og metoden jeg gjør er feil. Blir utmattet og ødelagt. :kjefte: Det er alt for slitsomt og ødelegger meg. Orker ikke å gå på skolen, spiser for lite. Heelt feil metode :sjenert:

Derfor skal jeg gå til legen med det, så får jeg vel en slags oppsetning for å nå målet mitt?

Noen forslag før jeg bestiller time? Tar i mot alle tips. Skal gå ned 10 kilo, til etter sommeren da!

Gleder meg

Ja, kanskje han lager en cabaret :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hva vil du at legen skal gjøre for deg da?

Skal veie meg, ta blodtrykk og få en forklaring på hva jeg må gjøre for å gå ned 10-15 kilo. Har ingen anelse :goodbye:

Skrevet

Legen kommer nok dessverre ikke til å hjelpe deg med å gå ned 10-15 kg hvis du er 177 og veier 64 nå. For det første er du normalvektig og kommer til å bli undervektig hvis du går ned så mye (og det er ikke sunnere å være undervektig enn å være overvektig - leger hjelper ikke folk med å bli overvektige heller ;)). For det andre er du 16 år og kanskje ikke fullstendig ferdig med å vokse og med puberteten? Da skal man ikke slanke seg så mye ned i vekt.

• Liker 5
Skrevet

Skal veie meg, ta blodtrykk og få en forklaring på hva jeg må gjøre for å gå ned 10-15 kilo. Har ingen anelse :goodbye:

Men du er da vel normalvektig.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg tror nesten denne perioden med lite spising har fått deg til å tro at du er tykkere enn du faktisk er jeg ts!

• Liker 2
Skrevet

Legen kommer nok dessverre ikke til å hjelpe deg med å gå ned 10-15 kg hvis du er 177 og veier 64 nå. For det første er du normalvektig og kommer til å bli undervektig hvis du går ned så mye (og det er ikke sunnere å være undervektig enn å være overvektig - leger hjelper ikke folk med å bli overvektige heller ;)). For det andre er du 16 år og kanskje ikke fullstendig ferdig med å vokse og med puberteten? Da skal man ikke slanke seg så mye ned i vekt.

Det er noe jeg har blitt mobbet for snart i 10 år, helt siden første. Var aldri feit, men i 6 begynte jeg å bli stor. Jeg er stor føler jeg selv, og når folk slenger kommentarer om det så vil jeg gå ned.

Drømmen min, og den skal jeg fullføre. Om det er sunt eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Jeg må gå ned 10-15 kilo til sommeren uansett..

Skrevet

Det er noe jeg har blitt mobbet for snart i 10 år, helt siden første. Var aldri feit, men i 6 begynte jeg å bli stor. Jeg er stor føler jeg selv, og når folk slenger kommentarer om det så vil jeg gå ned.

Drømmen min, og den skal jeg fullføre. Om det er sunt eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Jeg må gå ned 10-15 kilo til sommeren uansett..

Du er jo ganske høy, så kanskje det er det de mener om at du er "stor"? Jeg kan ikke skjønne at du kan se stor (som i feit) ut med en såpass lav vekt fordelt på mange centimeter.

Hva med å heller fokusere på å trene mer, i stedet for å spise lite? Da blir du fastere i fisken, og det vil kanskje få deg til å føle deg bedre?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Gleder meg

Jeg pleier ikke ville svare på sånne tråder, men nå MÅTTE jeg bare svare! :)

Du sier du er 177 høy og veier 64 kg?

Vel, jeg er 177 høy og veier 67 kg. Alle rundt meg sier jeg er slank, så jeg syns det høres veldig rart ut at du vil gå ned 10-15 kg :klo:

Om man er 177 høy, sier man at det er normalt å veie et sted mellom 57 - 77 kg, det spørs på benbygningen.

Folk har forskjellig benbygning. Noen har veldig spe, noen har kraftig, og noen har midt i mellom("normal"). Benbygning kan man ikke gjøre noe med, den må man leve med.

Selv om jeg vil si at jeg har "normal" benbygning, så har jeg alltid hatt veldig brede hofter = stor rompe = store lår. Jeg har aldri vært feit, jeg er slank med en formfull bakende :fnise:

Dette har gjort at jeg har følt meg feit, selv om jeg ikke var det. Jeg har også trodd at jeg så større og feitere, men idag se jeg at jeg ikke var det. Jeg hadde bare fine former som andre misunnte!

Endret av Bølle
  • Liker 3
Skrevet

Syns du skal gå til legen, jeg, for da får du kanskje henvisning til psykolog, som kan hjelpe deg med selvinnsikten og selvtillitten din.

• Liker 12
Skrevet

Du er jo ganske høy, så kanskje det er det de mener om at du er "stor"? Jeg kan ikke skjønne at du kan se stor (som i feit) ut med en såpass lav vekt fordelt på mange centimeter.

Hva med å heller fokusere på å trene mer, i stedet for å spise lite? Da blir du fastere i fisken, og det vil kanskje få deg til å føle deg bedre?

Jeg er like høy som TS, og jeg skjønner henne godt.

Jeg opplevde selv å bli kalt stor, og det tolket jeg som at jeg var feit. Jeg ble veldig lei meg, husker jeg.

De som kalte meg stor var de små og nette jentene. De var kanskje 165-175 høy, og veide ikke mer enn 50-60 kg selv.

Husker jeg alltid drømte om å være 172 høy og å veie 55 kg :gjeiper:

Skrevet

Tragisk at ts SKAL ned i vekt enten det er på den sunne måten. Men så er hun jo bare 16 og skjønner ikke at man kan ødelegge helsen sin. Tenk om du utvikler anorexi ts. Faren er der. Ikke kan jeg skjønne at du synes du er for tykk heller.

Jeg synes det er horribelt at mange trener og spiser sunt kun for utseendet skyld.

Meeen dere sjønner vel forhåpentligvis litt mere av dette med et sunt kosthold og trening når dere får noen flere år på baken.

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal gå til legen, jeg, for da får du kanskje henvisning til psykolog, som kan hjelpe deg med selvinnsikten og selvtillitten din.

Signerer.

Skrevet

Hva med å trene, eller bestille time hos personlig trener som kan hjelpe med både trenings- og kostholdsprogram???

Skrevet

Hva med å trene, eller bestille time hos personlig trener som kan hjelpe med både trenings- og kostholdsprogram???

Hun er 177cm, veier 64 og vil veie mellom 49 - 54 kg... Tror hun trenger annen hjelp enn et treningsprogram...

• Liker 6
Skrevet

Jeg er like høy som TS, og jeg skjønner henne godt.

Jeg opplevde selv å bli kalt stor, og det tolket jeg som at jeg var feit. Jeg ble veldig lei meg, husker jeg.

De som kalte meg stor var de små og nette jentene. De var kanskje 165-175 høy, og veide ikke mer enn 50-60 kg selv.

Husker jeg alltid drømte om å være 172 høy og å veie 55 kg :gjeiper:

Bra noen skjønner meg. Ingen av guttene er spesielt hyggelige heller, men er ikke derfor jeg vil gå ned i vekt. Ikke pga kommentarene (Selvsagt spiller den en stor rolle) Grunnen er fordi alle andre er så tynne og, ja.. Jeg føler meg feit når jeg ser meg i speilet.

Tviler at dem mener høy. Dem bruker ordet ''feit'' og det er to forskjellige ting.

Psykolog? Skal jo bare gå ned 10 kilo til sommerferien, er vel ikke så rart? :kjefte:

Gjest Eurodice
Skrevet

Drømmen er å se ut et vandrende skjelett?

• Liker 5
Skrevet

Legen? Er det ikke heller mer kosthold og treningsfolk du bør snakke med? Eller?

Trodde lege var for sykdom, correct me if I'm wrong.

Gjest Eurodice
Skrevet

Legen? Er det ikke heller mer kosthold og treningsfolk du bør snakke med? Eller?

Trodde lege var for sykdom, correct me if I'm wrong.

Først og fremst trenger hun psykologisk behandling for om mulig å bli kvitt vrangforestillingen om kroppen sin.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...