Gå til innhold

Menssmerter utenom mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg begynte på p-piller (Marvelon) for ca. to måneder siden. Hver eneste dag siden har jeg hatt menssmerter. Det varer ikke lenge, og jeg merker det ca. to-tre ganger om dagen. Jeg hoppet over mensen mellom de to første brettene.

Er det noen som har hatt liknende erfaringer, eller noe informasjon å dele rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg begynte på p-piller hadde jeg mensensmerter hele tida. Det sluttet ikke og også hadde jeg små blødninger hele måneden. Da bytta jeg p-pille og det samme skjedde igjen. Jeg tåler visst ikke p-piller, og det gjør ikke mammaen min heller. Legen sa at det kan være arvelig:)

men prøv først en stund og så kan du evt dra til legen og få en annen slags p pille

Skrevet

Det er mange som mener man bør ta sukkerpillene/pillefri uke i hvert fall de tre første brettene, bare for å gjøre kroppen "vant" til det, og som mener at man risikerer å få litt mer bivirkninger av typen spotting, magesmerter osv hvis man hopper over allerede på begynnelsen. Når du uansett har gått så kort tid på pillen, kan det jo hende det er noe som går over etter hvert, og :)

Selv har jeg gått på p-piller i syv år, og er egentlig først det siste halve året at jeg har begynt å ha mensmurringer flere ganger i uken, uavhengig av om jeg har utsatt mensen eller ei.

Jeg ville nok prøvd en liten stund til, og dersom det ikke gir seg, kan det jo hende andre merker fungerer bedre for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...