Husplante Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har vært noe dehydrert de siste dagene, og har tatt opp vanndrikkinga mi i går og i dag. Men etter 2 liter med vann, og jeg var enda tørst, begynte jeg å tenke på noe. Jeg husker tilbake for både 3 og 2 år siden hvor jeg drakk det jeg skulle av vann, dvs rundt 2 liter, og fortsatt hadde tørstefølelsen og tørraktig i munn. Jeg kunne drikke med helt kvalm på vann, og allikevel føle at jeg måtte ha mer. Slik er det jo egentlig den dag i dag også. Når jeg drikker vann må jeg jo selvfølgelig tisse mye også, men syntes ikke jeg tisser mer enn normalt dersom jeg ikke drikker så mye som jeg skal. Har ingen andre symptomer på diabetes (tror jeg?) enn tørsten. Har lest flere steder at man kan gå med en type diabetes i flere år uten å merke det... Hva vil skje dersom jeg har det men ikke gjør noe med det? Er dette noe jeg burde sjekke opp?
Fanta Exotic Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Ja, jeg syns du bør sjekke det opp. Man kan bli blind av å ikke behandle diabetes riktig.
Husplante Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2011 Ja, jeg syns du bør sjekke det opp. Man kan bli blind av å ikke behandle diabetes riktig. Åh... ok? Jeg bruker briller... Har dårlig syn fra før av. Kan man ta blodsukkerprøve hos apoteket? kjenner ingen med blodsukkerapparat, og jeg glemte helt å sjekke det når jeg hadde tilgang til dem på praksisplassen min (sluttet der i går).
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Jeg var sånn en stund, viste seg at jeg var gravid.
Fanta Exotic Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Du kan lese mer her: https://www.blindeforbundet.no/nbf/publikasjoner/brosjyrer/oyesykdommer/Diabetes.htm Ta kontakt med fastlegen, så kan han/hun hjelpe deg
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Du kan urinere på en keto stick/glukose stick, sm du får kjøpt på apoteket. Den gir utslag hvis du har sukker i urinen eller noe i den duren (er noen år siden hunden min hadde diabetes, så husker ikke nøyaktig hvadetvar)
Sugerøret Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Bestill legetime og få sjekket blodsukker Tørste er en av tegnene på diabetes.Min mor gikk med diabetes i nærmere 10år uten at en reagerte.Hun hadde ikke typiske klare sterke tegn,men tørsten ble sterkere de siste årene .Testen blir tatt fastendes hos legen.
Gjest Doh Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Jeg drakk 10(ja, ti) liter vann om dagen et par dager. Men da hadde jeg hatt urinveisinfeksjon før og det var derfor jeg var så tørst. Ble sendt rett til sykehuset av fastlegen min når mamma ringte for å sjekke om jeg hadde diabetes. Heldigvis var det ikke det da, og løsningen jeg fikk var å ikke drikke mye. Da gikk det faktisk over på et par dager. Men som de andre skriver, når det har vart så lenge må du ta en tur til legen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå