Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om stråler fra data?

Jobber med data og er blitt i det siste litt "småhysterisk" for hva dette gjør med huden.

Er 20 år gammel og har sensitiv kombinasjonshud. Bruker solfaktor, men hvor mye spf skal det være?

Er det selve datastrålene eller er det mer tørr inneluft og varme som gjør huden sensitiv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men i alle, andre tråden om dette på få dager?

Beklager om jeg høres spydig ut, men har du sett nerder som er solbrune?

Skrevet

Nei, det har jeg faktisk ikke.

Tenkte mer sensitiv hud, men mulig jeg spurte dumt..

Skrevet

Jeg har aldri hørt om stråling fra pc-skjermer. I hvert fall ikke dagens. Om du merker at huden din har blitt verre er det andre faktorer som tørr inneluft som spiller inn.

Skrevet

Nei, det kan godt være at det ikke er selve strålingen noe jeg heller ikke tror.

Men hvorfor anbefales da solfaktor mht radikale stråler?

Litt forvirret.

Skrevet

Datastrålingen digitaliserer huden din, den eneste måten å motstå dette på er å bruke solfaktor med primtall!

• Liker 8
Skrevet

Med primtall? Hva er det som er anbefalt da av spf?

Har hørt det av enkelte hudpleiere, men mulig dette er tull.

Skrevet

Men i alle, andre tråden om dette på få dager?

Beklager om jeg høres spydig ut, men har du sett nerder som er solbrune?

Så du har aldri sett en nerd som soler seg? :skratte:

Skrevet

Nei, det kan godt være at det ikke er selve strålingen noe jeg heller ikke tror.

Men hvorfor anbefales da solfaktor mht radikale stråler?

Litt forvirret.

For å få solgt mer solkrem...

• Liker 1
Skrevet

Så du har aldri sett en nerd som soler seg? :skratte:

Ikke gidd. Du vet godt at poenget mitt var at den generelle nerden ikke akkurat er kjent for solbrun hud.

Det høres ut som et forsøk på å selge dyre kremer, spør du meg. Aldri hørt om å måtte bruke solkrem for å sitte ved pc'n :fnise:

Skrevet

Solkrem funker ikke for noe annet enn UV stråler, så det hjelper ikke mot slik stråling.

Skrevet

Ikke gidd. Du vet godt at poenget mitt var at den generelle nerden ikke akkurat er kjent for solbrun hud.

Det høres ut som et forsøk på å selge dyre kremer, spør du meg. Aldri hørt om å måtte bruke solkrem for å sitte ved pc'n :fnise:

Du vet tydeligvis ikke hva en nerd er og ikke vet du at det finnes mange datanerder som soler seg(ja alle sitter jo bare foran pcen bla bla bla)

Gjest Helt anonym
Skrevet

Vet du, nå har jeg faktisk fått svar på det jeg lurte på og synes at dette ble usaklig.

Mulig det var litt dum tråd dett (synes også det hørtes litt merkelig ut det med spf, men var bare et spm.

Skrevet

Med primtall? Hva er det som er anbefalt da av spf?

Har hørt det av enkelte hudpleiere, men mulig dette er tull.

Ja, det er helt essensielt, ellers blir huden din radikalt digitalisert ganske så raskt.

Solfaktor 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23 osv. Alle kan du bruke, men det kommer an på tidsbruken og styrken på datastrålingen! Sitter du 8 timer foran skjermen må du ta timetallet + anslag av datastrålingen (1-10) og velge en solfaktor av primtall som er over det tallet. Dette er helt elementær datakunnskap!

• Liker 6
Gjest Blubberella
Skrevet

Fryktelig så moro det var å tøyse og svare mest mulig festlig her... Ts: jeg tror nok ikke du trenger solfaktor, da strålinga fra skjermen ikke kan forhindres ved hjelp av solkrem. Men det er faktisk mulig å få tørr og irritert hud av å sitte foran PCn, og spesielt om man i tillegg sitter på et kontor med tørr luft. Hvis du er plaget av dette, må du sørge for å få i deg nok væske og bruke en god fuktighetskrem. Og ta pause fra skjermen av og til :)

• Liker 1
Gjest Helt anonym
Skrevet

Takk for et skikkelig svar : -)

Det snakkes mye om uv og uvb stråler så derfor jeg lurte.

Har en sensitiv hud som lett klør og blir fuktfattig så litt redd for å gjøre det verre : -)

Skrevet

Det er den tørre innelufta som fører til tørr og irritert hud, ikke skjermen til pc'n. Og ikke kan du bli solbrent av sjermen heller.

Skaff den en god hudkrem, et fuktserum og begynn å drikke nok vann iløpet av dagen. :)

Gjest Helt anonym
Skrevet

Ok, takk for svar : -)

anbefaler du spf?

Tenker litt på priori med spf eller kanskje dermalogica sheer tint moisture.

Skrevet

Nei, jeg anbefaler ikke spf i en vanlig hudkrem dersom du stort sett kun er inne iløpet av en arbeidsdag. Da har du ikke behov for det. Spf er til for å beskytte huden mot UVA og UVB, og det er det ikke behov for å beskytte seg mot på en vanlig arbeidsplass. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...