Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

*Setter igjen spor*

Starter å bli slitsomt å lete den opp hver gang (ja, jeg glemmer at det er noe som heter favoritter her inne).

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Okei, nå er jeg tilbake etter en hard uke.

Forrige uke var jeg langt nede, og i tilegg fikk jeg en ganske hard knute i ryggen på lørdagskvelden, som resulterte i at jeg fortsatt ikke kan gå helt oppreist, jeg må mer.. vagge som en and.

Forrige ukes depp+rygghelvete resulterte i:

-spiste pizza 4 av 7 dager.

-spiste godteri 6 av 7 dager.

-trente 1 av 7 dager.

-hadde dårlig samvittighet 3 av 7 dager, men bestemte meg for å legge vekk samvittigheten og heller kose meg en uke.. det gikk ikke så bra, jeg følte meg feit og oppblåst og stygg og fettete, haha.

Nå er det uansett mandag, og jeg er tilbake på regime. Det finens ikke godteri i hus.

Helst vil jeg trene NÅ, men ryggen er jo krøllete, så jeg tar en tøyebøyerunde, og prøver å gå en tur.

Godt å være tilbake!

Gjest *Maja*
Skrevet

Så godt at du føler deg bedre. Har hatt uker der jeg har spist mye godis selv, men heldigvis så påvirker ikke en liten uke resten av livet med gode vaner ;)

En liten :pasha: til deg også :hug:

Skrevet

Wuhu, lykke til denne uken!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har helt glemt å skrive her! Men det betyr ikke at j eg ikke har vært aktiv! bare på en helt annen måte enn vanlig.

Mandag og tirsdag var ryggen fortsatt stiv, så jeg gjorde ytterst lite.

Onsdag gikk jeg en lang tur.

Torsdag var ryggen stiv igjen, så jeg gjorde litt yoga, for det var alt jeg klarte.

Fredag kjørte jeg bare en tøyerunde.

I dag er det lørdag og veiedag, og jeg grua meg. To uker uten kardio eller høyintensitets styrke, med godteri og alt mulig.

Men vekta er på samme sted den! Så det var jo masse motiverende! Nå må jo ting bli bedre neste uke, jeg orker ikke mer av dette ikke-trene-maset. Hjernen blir jo helt utsulta på endorfiner..

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

JOGGETUR! HELL YES! I´M BACK!!

40 minutter utejogg.

Det merkes definitivt at jeg har hatt ufrivillig treningsstopp i to uker. Jeg klarte ikke jogge oppoverbakkene, og beina ble gele. Pulsen var skyhøy, og de siste fem minuttene av turen gikk jeg likegreit og tok en telefon til Pix.

Men det føles uansett fantastisk! Svett og jævlig ble jeg!

Jeg er bekymra for at ting kommer til å skli enda mer ut i forhold til treninga, for i morra henter jeg nøklene til min nye leilighet, og det blir flytting. Og så kommer folk hjem på påskeferie. Og da blir det garantert ølling. Og jeg må finne et nytt sted å jogge, siden jeg nå skal bo i sentrum. Eeek!

Men jeg skal virkelig prøve mitt beste å få lagt inn trening der jeg kan. Dessuten kan jeg jo begynne å svømme nå som jeg bor i byen! Shit! Awsome.

Gjest Daenerys
Skrevet

Trene! Hvis ikke kommer jeg med pisken ;)

Flytting er stress, lykke til! :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Flytting er da en treningsøkt i seg selv. Bære tungt og frem og tilbake :fnise:

Men sånn er det jo av og til. Er ikke alltid trening får plass i timeplanen, så lenge det ikke blir en vane vel og merke! :fy_fy:

:kose:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg nestensprakk på lørsag og tok ETT trekk av en rullings.

Det smakte dritt! Lungene verka, og jeg begynte å hoste, akkurat som å prøve å ta sitt aller første trekk. Jeg hata det.

Jeg har ikke skrevet mye om røykinga her på en stund, for det har gått veldig bra. Men i det siste har jeg følt veldig på at jeg vil røyke på sommern, på festival når man sitter bak og ser et chill band i solbedgangen, når man sitter ute på puben klokka tre på natta under teaterfestivalen, og nå i det siste også i leiligheten min. Hjernen maste så jævlig.

Så jeg bestemte meg for å prøve. Bare ta et trekk og se om jeg fikk mer eller mindre lyst på. Og heldigvis fikk jeg mindre lyst på! Har ikke tenkt på sigg siden lørdag liksom.

Men allikevel er jeg jo ikke stolt. Bare glad jeg ikke fortsatte.

Gjest Daenerys
Skrevet

Vet du hva, det er bra du tok det trekket og kjente det var vondt :) nå vet du det til neste gang :hug: vær stolt av deg selv!

Hvordan har flyttinga gått? :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Vet du? Jeg gjorde akkurat det samme etter noen måender etter jeg hadde sluttet å røyke. Tok et par trekk fra en sigg etter et par drinker på byen, og det smakte dritt. Rørte ikke røyk igjen etter det.

Er ikke noe å skamme seg over, er mer en bekfreftelse på at du faktisk er ferdig med røyken; For godt!

Du er superflink! Stå på :jepp:

• 3 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vil bare si ifra om at jeg trente i dag! Liten joggetur, litt hjemmekardio med rockering. Neste uke skal heg begynne å svømme! :)

Skrevet

Vi har nesten samme mål, Kevlarsjäl!:D Spennende! Jeg slutta på mandag, har ikke røyka hele uka. Jeg har snusa litt, men det vil det være slutt på fra mandag :) Jeg er virkelig spent på hvordan dette går! :) Jeg heier på deg! Lykke til! :kose:

Skrevet

Fant ut at det var lenge siden jeg hadde vært innom her, så tenkte jeg bare skulle si hei igjen :goodbye:

Så flott å se at du fortsatt har så fine treningsrutiner! Og den røykestoppen din er virkelig til å bøye seg i støvet av :pls::pls::pls:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

I dag fikk jeg svømt! 11 runder uten pause, glemte å ta tiden.

Dessuten har jeg gått, bært, løfta og gått enda mer.. Lang dag.

Gjest Daenerys
Skrevet

Du er kjempeflink :) Svømming er god trening!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

I dag har jeg sykla en god tur, og sikkert gått i en time rundtomkring. Da jeg venta på at middagen skulle lage seg selv tik jeg 20 min med rockeringen. Hvem sa man ikke har tid til å trene liksom?!

:P

• 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

På besøk hos pappa, benytta anledningen til 30 min på tredemølla! Fy faen så DIGG!!!!!

• 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

JEG HAR INTERNETT IGJEN! :danse: :danse: :danse:

Jeg har trent litt av og på de siste ukene, mye svømming, hjemmestyrke og gåturer. Kostholdet har vært sunt, men har spist gruelig mye.

PÅ TORSDAG HAR JEG 6MNDSJUBILEUM SOM RØYKFRI!

Kommer til å prøve å oppdatere mer her nå framover :) Yay!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

45 minutters utejogg!

Etter å ha hatt piknik i sola i 4 timer, med masse mat, ost, jordbær, is og cola og sjokolade fikk jeg skikkelig treningskick! Rett hjem, på med treningstøy, rett ut igjen.

Jogga litt i nærområdet i dag, har tilgode å finne en god joggerute her enda.. Jogga i sidegatene mine, men gikk lei, og intervalljogga opp sykehusbakken.

Jogg 2 lyktestolper, gå 1 lyktestolpe. Repeat. Opp hele bakken. Det var tungt og gøy!

Men jeg trenger en runde jeg kan bli bedre på, men er så vanskelig å finne noe her midt i byen.. Er jo ikke langt til "suburbsa", men ekke noe særlig logiske joggeruter der.. Hmz.

Tenker at jogging er en naturopplevelse for tida. Alle syrinene lukter ekstremt godt nå! Og masse andre trær og busker står i blomst, og været er fantastisk. Jogg, jogg, jogg fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...