Gå til innhold

Stilig flyvemaskin


Gjest Legba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest outlandish

Men kanskje ikke fullt så stilig at Kina har fulgt Russlands eksempel og økt sin beredskap. Kinas president har instruert marinen i å gjøre seg klar til å føre krig.

http://www.eutimes.net/2011/12/chinese-president-urges-navy-to-prepare-for-war/

Spennende tider vi lever i dere.. :)

Psst! Du må si noe eksplisitt, negativt om muslimer før du får særlig respons for sånt som dette her på forumet.

Noe annet er for komplisert for dem å mene noe om.

Men, ja. Jeg skjønner hva du skal fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst! Du må si noe eksplisitt, negativt om muslimer før du får særlig respons for sånt som dette her på forumet.

Noe annet er for komplisert for dem å mene noe om.

Men, ja. Jeg skjønner hva du skal fram til.

Jeg vet. Det er dog fullstendig irrelevant. De velger selv hva de vil gjøre med det, ignorere det, latterliggjøre eller bagatellisere det. Poenget er at det blir gjort tilgjengelig så de har muligheten til å forholde seg og ikke kan si at de ikke visste. Ansvaret ligger da ene og alene på deres skuldre. :)

China Joins Russia, Orders Military To Prepare For World War III

A grim Ministry of Defense bulletin issued to Prime Minister Putin and President Medvedev today states that President Hu has “agreed in principal” that the only way to stop the West’s aggression led by the United States is through “direct and immediate military action” and that the Chinese leader has ordered his Naval Forces to “prepare for warfare.”

Hu’s call for war joins Chinese Rear Admiral and prominent military commentator Zhang Zhaozhong who, likewise, warned this past week that: “China will not hesitate to protect Iran even with a Third World War,” and Russian General Nikolai Makarov who grimly stated last week: “I do not rule out local and regional armed conflicts developing into a large-scale war, including using nuclear weapons.”

A new US intelligence report has also stated that China has up to 3000 nuclear weapons compared with general estimates of between 80 and 400. To further pour more gasoline on the fire, the Washington Times has just reported that North Korea is making missile able to hit the US.

The raising of global tensions between the East and West was exploded this past fortnight when Russian Ambassador Vladimir Titorenko and two of his aides retuning from Syria were brutally assaulted and put in hospital by Qatar security forces allegedly aided by CIA and British MI6 agents attempting to gain access to diplomatic pouches containing information from Syrian intelligence that the United States was flooding Syria and Iran with the same US-backed al Qaida mercenaries who toppled the Libyan government......

Hele artikkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Jeg vet. Det er dog fullstendig irrelevant. De velger selv hva de vil gjøre med det, ignorere det, latterliggjøre eller bagatellisere det. Poenget er at det blir gjort tilgjengelig så de har muligheten til å forholde seg og ikke kan si at de ikke visste. Ansvaret ligger da ene og alene på deres skuldre. :)

Hele artikkelen

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her? Er det virkelig noen som tror at det blir krig av at Irans luftrom blir krenket av en drone?

Og hvem skulle gå til krig over denne bagatellen? Skal iranerne sette seg på kamelene sine og ri til Washington?

Det ser forøvrig ut til at EUtimes.net er et fake nettsted, med fake historier og ville påstander som savner et hvert grunnlag i virkeligheten.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er meg, men jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her? Er det virkelig noen som tror at det blir krig av at Irans luftrom blir krenket av en drone?

Og hvem skulle gå til krig over denne bagatellen? Skal iranerne sette seg på kamelene sine og ri til Washington?

Det ser forøvrig ut til at EUtimes.net er et fake nettsted, med fake historier og ville påstander som savner et hvert grunnlag i virkeligheten.

Konsentrer deg om den viten du får i Dagbladet og VG du. Den er nok bedre tilpasset deg. Len deg så bekymringsfritt tilbake, legg bena på bordet og kos deg med two and a half men eller Dr. Phil på TV.

Overlat til oss halvgale konspirasjonsteoretikere å bekymre oss og gjøre forberedelser til harde tider.

Om det skulle skje noe fælt som angår deg så vil nok den frie norske presse være ute og informere deg om det i god tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konsentrer deg om den viten du får i Dagbladet og VG du. Den er nok bedre tilpasset deg. Len deg så bekymringsfritt tilbake, legg bena på bordet og kos deg med two and a half men eller Dr. Phil på TV.

Overlat til oss halvgale konspirasjonsteoretikere å bekymre oss og gjøre forberedelser til harde tider.

Om det skulle skje noe fælt som angår deg så vil nok den frie norske presse være ute og informere deg om det i god tid. :)

Du får ikke noe "viten" fra et nettsted der innholdet er tvers igjennom fiktivt, heller.

Hvis du virkelig TROR på det sludderet som står på eutimes.net, så synes jeg oppriktig synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe "viten" fra et nettsted der innholdet er tvers igjennom fiktivt, heller.

Hvis du virkelig TROR på det sludderet som står på eutimes.net, så synes jeg oppriktig synd på deg.

Det kan du selvfølgelig gjøre. Det står deg helt fritt å bruke det jeg legger ut til nøyaktig hva du vil, inkludert å more deg over det, eller synes synd på avsenderen. Det eneste du nå ikke kan si er at du ikke har lest det. :)

Så får tiden vise hva som skjer. Så får vi på hver vår side treffe de tiltak vi anser som formålstjenlige eller nødvendige i forhold til den virkelighet vi opplever som korrekt.

Vanskeligere enn det er det i grunnen ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli kort tid igjen til nyttår nå, ts. Var det ikke du som banna bein meste det ble dommedag ved årsskiftet?

Bortsett fra at du konspirerer om krig, og de andre nutcasene konspirerer om messias skal komme tilbake, virker du beundringsverdig lik.

Folk som deg kjeder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du selvfølgelig gjøre. Det står deg helt fritt å bruke det jeg legger ut til nøyaktig hva du vil, inkludert å more deg over det, eller synes synd på avsenderen. Det eneste du nå ikke kan si er at du ikke har lest det. :)

Så får tiden vise hva som skjer. Så får vi på hver vår side treffe de tiltak vi anser som formålstjenlige eller nødvendige i forhold til den virkelighet vi opplever som korrekt.

Vanskeligere enn det er det i grunnen ikke.

Bortsett selvsagt fra at du linker til et nettsted som legger ut den ene syke påstanden etter den andre. Dette har ikke noe med virkeligheta å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett selvsagt fra at du linker til et nettsted som legger ut den ene syke påstanden etter den andre. Dette har ikke noe med virkeligheta å gjøre.

Ikke noe bortsett fra i det hele tatt. Du kan forholde deg 100% slik du selv ønsker! Du kan forholde deg til påstandene som, syke, absurde, latterlige, tullete, idiotiske eller virkelighetsfjerne. Eller du kan drille i alle artikkelens kildeangivelser og se hva kildene skriver. Det er helt opp til deg!

Og så bruker du det inntrykket du sitter igjen med til å gjøre det du selv synes er lurt.

Det viktigste er at du har lest det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe bortsett fra i det hele tatt. Du kan forholde deg 100% slik du selv ønsker! Du kan forholde deg til påstandene som, syke, absurde, latterlige, tullete, idiotiske eller virkelighetsfjerne. Eller du kan drille i alle artikkelens kildeangivelser og se hva kildene skriver. Det er helt opp til deg!

Og så bruker du det inntrykket du sitter igjen med til å gjøre det du selv synes er lurt.

Det viktigste er at du har lest det. :)

Hva tror du, kommer du til å føle deg dum på noe tidspkt når ingenting av det som er forutsagt å skulle skje, faktisk skjer? Når du ser at du er blitt grundig lurt av en person eller personer som skriver så mye bull at de ikke kan være riktig navla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Hmm.Jeg så for meg at dette her skulle bli en riktig artig litten spoof, men det ser ut til at jeg tilla TS intensjoner h*n ikke hadde.. Oh, well.

:kaffekopp:

Synd.Jeg hadde gledet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror du, kommer du til å føle deg dum på noe tidspkt når ingenting av det som er forutsagt å skulle skje, faktisk skjer? Når du ser at du er blitt grundig lurt av en person eller personer som skriver så mye bull at de ikke kan være riktig navla?

Om så skulle være tilfelle så blir jeg nok litt flau ja. Men å være flau og samtidig rustet til å klare seg gjennom en massiv krise er da et minimalt problem. Å bli flau dør man ikke av.

Det er det motsatte scenarioet som bekymrer meg. Det er litt mer problematisk enn å forholde seg til at noen kanskje ler av en fordi man har vært dum og bekymret seg unødig.

Uansett så får vi svar på disse tingene om ikke altfor lenge. Frem til nå har hvertfall General Wesley Clark's uttalelser i intervjuet fra 2007 vært 100% korrekte og alt tyder på at planen følges videre til målet om å gjøre samtlige oljeproduserende land i midtøsten til vasallstater er oppnådd.

Usikkerhetsmpmentet ligger i om Kina, Russland og andre stater ser på det som problematisk at Vesten og NATO kontrollerer verdens oljereserver og ellers omringer dem på alle kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om så skulle være tilfelle så blir jeg nok litt flau ja. Men å være flau og samtidig rustet til å klare seg gjennom en massiv krise er da et minimalt problem. Å bli flau dør man ikke av.

Det er det motsatte scenarioet som bekymrer meg. Det er litt mer problematisk enn å forholde seg til at noen kanskje ler av en fordi man har vært dum og bekymret seg unødig.

Uansett så får vi svar på disse tingene om ikke altfor lenge. Frem til nå har hvertfall General Wesley Clark's uttalelser i intervjuet fra 2007 vært 100% korrekte og alt tyder på at planen følges videre til målet om å gjøre samtlige oljeproduserende land i midtøsten til vasallstater er oppnådd.

Usikkerhetsmpmentet ligger i om Kina, Russland og andre stater ser på det som problematisk at Vesten og NATO kontrollerer verdens oljereserver og ellers omringer dem på alle kanter.

Jeg er helt for å ruste seg for å kunne møte en massiv krise. Det behøver ikke å være en verdenskrig, engang. En influensaepidemi kunne utmerket godt sette varedistribusjon og kommunikasjoner ut av spill for en kortere eller lengre periode. For ikke å snakke om en zombie-apokalypse.

Så det er lurt å sørge for at man har en passende forsyning av nødproviant, hermetikk som tåler å lagres, dehydrert mat, muligheter til å varme opp mat, rensetabletter for vann, og så videre. Vi tenker jo ikke så mye på denslags her. Men i land som Japan, der lokalsamfunnets midlertidige sammenbrudd er en realitet som de konfronteres med jevnlig, så er det en selvsagt ting at man har pakket bager som inneholder det mest nødvendige for en uke eller så. Sånn at hvis krisa kommer, f.eks i form av jordskjelv eller brann, så står man ikke helt opprådd, så lenge man husker å nappe med seg den når man må forlate leiligheten. Survival i en liten pakke.

Jeg reagerer ikke negativt på folk som mener at man bør være forberedt på kriser. Men jeg reagerer på folk som poster "nyhetsartikler" av den sorten som Eutimes.net inneholder. For det er bare bull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...