Chord Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har alltid vært glad i retter med kyllingfilèt, det er både sunt og godt, og kan varieres så langt fantasien rekker. For ikke så lenge siden fant jeg kalkunfilèt på butikken og tenkte jeg skulle prøve det istedet. Jeg fant ut at selv om det var dyrere enn kyllingfilèt, så var kjøttet mye renere. Med kalkungfilet trenger jeg som oftest ikke å skjære bort noe, mens på noen kyllingstykker må jeg skjære bort ganske mye. Hadde det ikke vært så dyrt, så hadde jeg erstattet kyllingfilet med kalkunfilet, uten tvil. Hva bruker dere?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Hva i alle dager er det du skjærer bort fra et kyllingbryst? 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Hvis du må skjære av deler av "kyllingfileten", har jeg ingen tro på at det er kyllingFILET. 3
Gjest pellepirat Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Lurer litt på det samme som brukeren over. Kyllingfilet er jo rent kjøtt. Synes begge deler smaker bra, så jeg liker å variere, men som deg synes jeg det er litt fir dyrt med kalkun, så oftest blir det kylling..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Industriell kylling er noe svineri, uansett hvor sunt og billig det er. Kjøp økologisk, eller finn andre proteinkilder.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Hva i alle dager er det du skjærer bort fra et kyllingbryst? Man kan jo finne en del sener og litt fett på de kyllingfiletene man finner i butikken. i alle fall de billigste. Jeg skjærer som regel av dette, men det er jo ikke snakk om mye.
Roo Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Her bruker vi for det meste kyllingfilet, det er jo billigst. Enig med deg TS, må alltid skjære vekk litt fett og sener!
CoffeeCup Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Jeg bruker også for det meste kyllingfilet, hvertfall til hverdags. Er også enig med TS, om at man ofte må skjøre bort en del fett og sener på de kyllingfiletene man får kjøpt i butikken. Jeg bruker også en del kalkunfilet, syns det smaker bedre og at det blir så mørt og godt Men det er jo ganske mye dyrere, så bruker kalkunen mest til retter hvor det er kalkunen som er i fokus, om du skjønner. Til wok eller gryteretter f.eks. bruker jeg alltid kylling, hvis det er kylling eller kalkun som er alternativet altså. Kalkunfilet er forresten ganske mye billigere i Sverige, hvis du har mulighet til å dra dit innimellom og fryse ned en del
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Man kan jo finne en del sener og litt fett på de kyllingfiletene man finner i butikken. i alle fall de billigste. Jeg skjærer som regel av dette, men det er jo ikke snakk om mye. Det har jeg aldri opplevd, men så kjøper jeg heller aldri de billigste kyllingfiletene (av dyrevernhensyn). Synes likevel det høres litt spesielt ut å renskjære kyllingbryst. Dessuten foretrekker jeg kyllingfilet med skinn om jeg skal steke den hel, da blir kjøttet mye saftigere.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Jeg er ikke spesielt glad i kalkun, så her går det i kylling. Mildere på smak, akkurat etter min gane.
Gjest Tekola Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Mildere på smak? Ingen av delene smaker noe, spør du meg! Her i gården bruker vi kylling. Synes kalkunen fort blir tørr og rar.
Gjest Survival Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Jeg bruker begge deler like ofte. Elsker begge deler!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #13 Skrevet 10. desember 2011 Jeg bruker kyllingfilet, syns kalkun smaker snålt. Her om dagen så jeg Kylkun på butikken, er fortsatt max forvirret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå