meta Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 Fikk parmaskinke i juleesken fra jobb. Syns det er veldig godt, men jeg har liksom ikke brukt det på noe annet en nystekte baguetter eller til melon eller liknende. Noen som har noen tips til hva jeg kan bruke det til??
chimp Skrevet 16. desember 2003 #3 Skrevet 16. desember 2003 Jepp! Som forrett! Drypp litt god olivenolje og balsamicoeddik på en porsjons-asjett! Dander litt ruccolasalat over dette! Så danderer du to skiver parmaskinke pr person oppå dette! Del en cocktailtomat pr person i to og legg på! Riv over fersk parmasanost! Topp med litt olivenolje og balsamicoeddik! Server med noe godt brød! Dette er KNALLGODT!!!!.....og veldig enkelt!!! Kan man forlange mer? :D
Fakse Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 Ristet brød smurt med mos av soltørkede tomater. Parmaskinke oppå. De soltørkede tomatene moser du med stavmikseren (kutt dem i mindre biter først).
stinegull Skrevet 17. desember 2003 #5 Skrevet 17. desember 2003 Rist surdeigsbrød, gni ett hvitløksfedd på skiva. dryss over olivenolje,salt og grovmalt pepper,parmaskinke,tomater, basilikum,lit mere olje og salt+pepper,gjene også mozzarella yum-yum
nessi Skrevet 17. desember 2003 #6 Skrevet 17. desember 2003 Det er helt nydelig sammen med biff (både småbiff og helstekte større stykker) Stek skorpen på biffen på vanlig måte, så surrer du skinken på før du legger kjøttet til steking på svak varme. Kjempe godt! ÅÅH....jeg må ut og kjøpe parmaskinke før jul......
LilleBille Skrevet 17. desember 2003 #7 Skrevet 17. desember 2003 Servert sammen med Mozarella eller Asparges... NAM NAM .. enten "naturell" eller ristet/stekt eller surret rundt kylligfilet og stekt i ovn...
Nilma Skrevet 17. desember 2003 #8 Skrevet 17. desember 2003 Nok et "surre-rundt"-tips: Du kan surre parmaskinke rundt laksestykker som du ovnssteker og serverer med Puy-linser og saus av yoghurt/kesam smakt til med urter eller bare salt og pepper. Veldig godt! :D
Gjest meta -ulogget Skrevet 17. desember 2003 #9 Skrevet 17. desember 2003 Hey!! Masse ideer jo! Så flott :D Dere er kjempegode å ha Akkurat nå fikk jeg lyst på biffen til Nessi og forretten til Chimp, så kanskje jeg må vente til helgen med dette her..
Amarone Skrevet 17. desember 2003 #10 Skrevet 17. desember 2003 Enda mer surring: Stek kyllingfilet i stekepannen m/ salt og pepper, surr rundt parmaskinke, strø over ost (hvitost + parmesan) og gratiner i ovnen! Namenam... Amarone
BlaBla Skrevet 18. desember 2003 #11 Skrevet 18. desember 2003 Tipeset med parmaskinke surret rundt biffen. Nam sier jeg bare. Det skal jeg prøve å smake snart.
meta Skrevet 22. desember 2003 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2003 På lørdag laget jeg kyllingfilet surret i parmaskinke. Det var utrolig godt, så TUSEN TAKK for forslaget
Pusekatt Skrevet 22. desember 2003 #13 Skrevet 22. desember 2003 Til pasta i fløte-/champignonsaus (skjær i små stykker og fres lett i panne)!
Gjest Ulogget Meta Skrevet 22. desember 2003 #14 Skrevet 22. desember 2003 Hmmm... Det hørtes godt ut pusekatt Hvordan lager du sausen da??
Pusekatt Skrevet 22. desember 2003 #15 Skrevet 22. desember 2003 Hmmm... Det hørtes godt ut pusekatt Hvordan lager du sausen da?? Veldig på slump Freser som regel parmaskinken med hakket kruspersille i pannen, og så lager jeg saus av matfløte og hønsebuljongterning+vann. Saft av en halv sitron er også veldig godt oppi! Champignonene freses også i panne. Deretter blandes alt sammen i en gryte, og serveres med pasta til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå