Gå til innhold

dette semesteret gikk til helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så utrolig lite motivert, og ensom (flyttet til et sted laangt unna der jeg bodde før, og har ikke fått en eneste venn), og studiene har gått rett vest.. et studie jeg egentlig liker godt og alltid har hatt lyst til å gå :(

føler meg så patetisk nå. Men jeg skal prøve å ta meg sammen og bli en flink student neste semester. Håper bare jeg greier det..

flere det har gått dårlig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Kjenner meg igjen!

Flytta til et sted hvor jeg kun kjente kjæresten. Gikk nesten hele skoleåret uten en eneste venn. Droppa ut av noen fag for å slippe å være så mye på skolen siden jeg helt klart ikke var godt likt i klassen.

Fikk venner to uker før sommerferien og etter det så startet jeg på linja jeg ville inn på, har fått mange nye venner og trives som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dårligere enn forventet her. Så eksamenslesningen er ett helvette nå.

Men dette semesteret mitt er det første da, så nå tror jeg at jeg vet litt mer om hva som kreves. Vet at jeg har igjen for det neste eksamensperiode om jeg skjerper meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må hvertfall ta opp 3 av 4 fag fordi jeg har fått/kommer til å få enten F eller E i de. Så neste semester skal jeg ha 6 fag, gleder meg ikke akkurat til det.. Men det er jo bare min egen feil, så..

:tristbla:

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på mitt nest siste semester, og burde nok ha lært til nå. Men neida, sitter med en bacheloroppgave som skal inn om under en månede, og føler så vidt jeg har kommet i gang. Bør være effektiv i jula, hvis ikke blir dette et rekorddårlig semester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klem* Dere er ikke alene, om det er noen trøst... :klemmer: Null venner, null motivasjon, null arbeidsevne/lyst.. Thats life. :|

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benytter anledningen til å syte litt her også!

Jeg bestemte meg for å gå et gjeldende år på vgs i Spania - på spansk, så klart. Men i motsetning til de andre utvekslingselevene, fikk jeg ikke velge fag selv, så jeg har fått mange rett og slett ubrukelige fag. Som resultat må jeg allerede ta 3-4 fag som privatist, men det ser også ut som at jeg kommer til å stryke minst to av fagene jeg MÅ bestå i for å kunne fortsette 3. året. :/

Hjemlengselen har gjort at jeg ikke ha klart å fokusere på skolen overhodet, og nå er resultatene fra skolen elendige... forhåpentligvis unngår jeg å måtte ta flere privatistfag/gå året om igjen. Huff! Ting hoper seg opp, her. Men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det som er litt fint med Norge er at det i de aller, aller fleste tilfeller ordner seg på et vis. Man kan ta opp fag, man kan ta et år om igjen osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

På en måte godt å høre at det ikke bare er meg!

Jeg begynte sent med studiet for ett år siden, ikke så lett å få venner da, siden alle hadde funnet sine grupper.

Halvannet år senere er jeg på fornavn med 4 i klassen, men unngår allikevel å møte opp i forelesing fordi jeg er viggo.. :s

Ond sirkel.

Flytter uansett til høsten igjen, men er fryktelig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same here!

Mitt første semester er ferdig i slutten av januar, og jeg føler at jeg har latt alt hope seg i opp i stedet for å jobbe jevnt og trutt!

Men nå vet jeg litt mer hva det går i, så 2. semester skal bli bedre!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det samme skjedde meg første semester :) Tror det er kombinasjonen av nytt sted, usikkerhet, og første års studier som gjør det. Heldigvis er det mulig å ordne det, man kan alltid ta opp fag, selv om det blir litt mer arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte godt å høre at det ikke bare er meg!

Jeg begynte sent med studiet for ett år siden, ikke så lett å få venner da, siden alle hadde funnet sine grupper.

Halvannet år senere er jeg på fornavn med 4 i klassen, men unngår allikevel å møte opp i forelesing fordi jeg er viggo.. :s

Ond sirkel.

Flytter uansett til høsten igjen, men er fryktelig kjedelig!

Sånn har det vært hos meg og, har ikke blitt kjent med noen i starten, og alle har sine grupper det er vanskelig å komme inn i. Så har jeg mislikt å være i forelesninger fordi jeg er så alene der, og heller blitt hjemme mange ganger.

Må prøve å snu det neste semester, det kan bli vanskelig, men jeg skal prøve alt jeg kan å få venner i klassen.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Sånn har det vært hos meg og, har ikke blitt kjent med noen i starten, og alle har sine grupper det er vanskelig å komme inn i. Så har jeg mislikt å være i forelesninger fordi jeg er så alene der, og heller blitt hjemme mange ganger.

Må prøve å snu det neste semester, det kan bli vanskelig, men jeg skal prøve alt jeg kan å få venner i klassen.

ts

Jeg fikk et veldig godt tips av en psykolog som jeg definitivt skal prøve neste år: Ta med en bok i forelesing!

Hvis jeg blir sittende alene og ingen tar kontakt, så tar jeg opp boka og leser i den i pausen.

Hvis jeg i tillegg flesker til med Hemingway eller Tolstoj, så vet de ihvertfall at jeg er smart.

Og det er en rar situasjon, for jeg er fryktelig utadvendt og sosial ellers, men akkurat dette klarer jeg ikke :s

Uten å oppgi for mye opplysninger, du studerer vel ikke tilfeldigvis på sørlandet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk et veldig godt tips av en psykolog som jeg definitivt skal prøve neste år: Ta med en bok i forelesing!

Hvis jeg blir sittende alene og ingen tar kontakt, så tar jeg opp boka og leser i den i pausen.

Hvis jeg i tillegg flesker til med Hemingway eller Tolstoj, så vet de ihvertfall at jeg er smart.

Og det er en rar situasjon, for jeg er fryktelig utadvendt og sosial ellers, men akkurat dette klarer jeg ikke :s

Uten å oppgi for mye opplysninger, du studerer vel ikke tilfeldigvis på sørlandet? :P

Det var et lurt tips :)

Jeg er ganske innadvendt, så det er ikke så uvant situasjon for meg, men jeg liker det ikke uansett. For jeg vil jo være sosial. er bare vanskelig å bli kjent med folk når jeg ikke tør å ta kontakt med noen. Men jeg har sett meg ut noen (lol), som jeg skal prøve å henge meg på etter jul :gjeiper:

Hmm det kan tenkes jeg studerer på sørlandet ja. :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Så bra da! Min teknikk var å gå bort til noen og si: DU SKAL være min venn!

Men så ble det ikke noe med det.

Hva studerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Åh, jeg kjenner til dette!

Jeg tar en bachelor der jeg manglet 30 stp for å gjøre ferdig på normert tid, og måtte dermed ta et fag jeg egentlig ikke ønsket. I tillegg kjente jeg nesten ingen av de jeg studerte sammen med, og når det er auditorium med forelesning i stedet for "klasseundervisning" er det ennå vanskeligere å ta kontakt med noen..

Dermed har det vært veldig lett å skippe forelesninger, for det er jo alltid såååå lenge til eksamen. :ironi: Ja. Eksamen er i morgen.

Kjenner meg ikke såå stressa siden jeg vet jeg kan konte, men jeg vil bare bestå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, jeg kjenner til dette!

Jeg tar en bachelor der jeg manglet 30 stp for å gjøre ferdig på normert tid, og måtte dermed ta et fag jeg egentlig ikke ønsket. I tillegg kjente jeg nesten ingen av de jeg studerte sammen med, og når det er auditorium med forelesning i stedet for "klasseundervisning" er det ennå vanskeligere å ta kontakt med noen..

Dermed har det vært veldig lett å skippe forelesninger, for det er jo alltid såååå lenge til eksamen. :ironi: Ja. Eksamen er i morgen.

Kjenner meg ikke såå stressa siden jeg vet jeg kan konte, men jeg vil bare bestå.

Lykke til, det skal nok gå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...