Gå til innhold

Sykemelding på eksamensdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite spørsmål. Skal ha eksamen neste uke og kjenner at jeg har begynner å bli syk, igjen, etter 2 uker med bronkitt osv osv, som jeg hadde for 3 uker siden. HVIS jeg skulle være syk på eksamensdagen, så er jeg veldig redd for at når jeg går til legen, altså legevakt, i og med at jeg studerer et sted hvor jeg ikke har fastlege, har fastlege hjemme i hjembyen min, så vil ikke legen gi meg sykemelding.. Kan det hende? at legen ikke syns jeg f.eks. er syk nok til å få sykemelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanskelig å få sykemld i det hele tatt. Du må bare si at du ikke føler deg vel og det er umulig for deg å fullføre denne eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om helsestasjoner kan skrive ut sykemelding? De har jo lege der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om helsestasjoner kan skrive ut sykemelding? De har jo lege der..

Ja, men helsestasjoner er for barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men helsestasjoner er for barn.

nei, helsestasjon for ungdom? de har eget tilbud for studenter. visste du kanskje ikke det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært syk på én eksamen på fem år og da var på legevakten. Jeg hadde vært syk i en uke, og dro på legevakten dagen før eksamen fordi jeg så at det ikke gikk. Jeg hadde ikke feber lenger, men var helt utslitt og sylta, og det var ikke noe problem å få sykemelding. Jeg sa til og med at jeg følte meg bedre enn tidligere.

Leger ser så mye sykdom at de ikke har tid eller ork til å nikalkulere hvor mange prosent syk du er og om du er syk nok til å ikke ta eksamen. Jeg har f.eks. hatt lungebetennelse der eneste symptom var litt hosting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk på én eksamen på fem år og da var på legevakten. Jeg hadde vært syk i en uke, og dro på legevakten dagen før eksamen fordi jeg så at det ikke gikk. Jeg hadde ikke feber lenger, men var helt utslitt og sylta, og det var ikke noe problem å få sykemelding. Jeg sa til og med at jeg følte meg bedre enn tidligere.

Leger ser så mye sykdom at de ikke har tid eller ork til å nikalkulere hvor mange prosent syk du er og om du er syk nok til å ikke ta eksamen. Jeg har f.eks. hatt lungebetennelse der eneste symptom var litt hosting.

men kan man dra til legevakten dagen før? må sykemeldingen være datert eksamendag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

men kan man dra til legevakten dagen før? må sykemeldingen være datert eksamendag?

Ja, sykemelding må være datert eksamensdato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må den ikke. Den må derimot være gyldig for eksamensdatoen. Du kan fint ha blitt sykemeldt to dager i forveien om du er sykemeldt for en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...