Gå til innhold

Tulle med politiet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan man tulle med politiet? Jeg er jente og hvis en mannlig politi skulle komme og ransake meg, hva vil skje om jeg sier noe sånt som "nyter du jobben din", "dette likte du vel?", eller noe?

Har de humor eller blir jeg arrestert da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Arrestert blir du ikke ved å bare si det.

Hvordan reaksjonen blir avhenger litt på politimannen. Noen kan bli irriterte, andre kan flire det bort. Akkurat som med mennesker uten uniform.

Men jeg skjønner ikke vitsen med å si slike ting.

• Liker 6
Skrevet

Det var en repotasje på radioen for noen år siden om hva man kunne og ikke kunne si til politimenn. Eneste jeg husker er at han som kalte politimannen en hestekukk fikk en bot på 7 000 kr.....

Skrevet

De er jo forskjellige mennesker, noen av dem har vel humor, og noen ikke :)

Men akkurat det var jo ikke en så veldig morsom spøk da, virka mer som en slagt utdritning.

• Liker 4
Skrevet

ja, når man får seg en jobb, være seg butikkselger eller politimann, legger man fra seg alt av personlighet og individualitet hjemme, og alle blir helt like! så... ingen politimenn har humor, de er programert slik! :eeeh:

eller, som med alle andre folk, kan de har personlighet og er ulike alle mann, så det kan vi ikke vite på forhånd. er som å spørre om alle som heter geir alltid smiler..

men jeg ville ikke gjort det, du blir jo ikke fenglset, men du får ikke stjerne i boka heller. og det er ikke nødvendlig å fremstille seg selv som så selvopptatt og ovenpå (ja, man gjør faktisk det når man blir visitert å slenger ut slike kommentarer.)

det er en jobb, ikke noe man står å nyter, og jeg må riste like mye på hodet hver gang jeg får slike kommentarer når jeg visiterer. (med mindre det ligger en humoristisk tone der fra før av, så man faktisk er inneforstått med at det er spøk). om det plutselig ramler ut av folk på en sur måte mens jeg jobber, virker det veldig hovent, og jeg har lett for å tenke "get over yourself".

ikke ser jeg poenget med å si slikt heller, og ikke ser jeg poenget med at du sitter å tenker over hva du skal slenge ut om du blir visitert av politiet. er det noe som skjer med gjevne mellomrom hos deg?

• Liker 4
Skrevet

ikke ser jeg poenget med å si slikt heller, og ikke ser jeg poenget med at du sitter å tenker over hva du skal slenge ut om du blir visitert av politiet. er det noe som skjer med gjevne mellomrom hos deg?

Nei, men jeg ser mye film og lurer på hvordan enkelte ting blir på ordentlig :sjenert:

Ikke ta alt du leser på KG så seriøst. Mange av innleggene er rett og slett bare spørsmål.

Skrevet

Nei, men jeg ser mye film og lurer på hvordan enkelte ting blir på ordentlig :sjenert:

Ikke ta alt du leser på KG så seriøst. Mange av innleggene er rett og slett bare spørsmål.

og det samme til deg. ;) det var bare et spørsmål.

og veldig mye på kg tar jeg ikke seriøst, og langt i fra alt, tenkte bare jeg skulle gi et svar fra noen som oftest står på andre siden av visiteringen jeg.

Skrevet

og film er film, virkelighet er virkelighet. ;) med mindre du ser dokumentar eller virkelighetsprogrammer, ville jeg ikke tatt det for god fisk. ;)

Skrevet (endret)

Tror nok ikke de nyter det da det er jobb, og slike kommentarer vil nok virke mer provoserende enn morsomme, men du vil nok ikke bli arrestert for kommentaren.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Anbefaler deg å ikke si det. De er jo på jobb! De aller fleste klarer å skille jobb fra privatliv, og er man på jobb så er man profesjonell. Tror de vil riste på hodet og bli oppgitt over en slik kommentar. Unødig, og tviler på at de synes det er morsomt da jeg regner med at det er en grunn til at man blir kroppsvisitert.

Se for deg at du er sykepleier og skal ta fullt stell på en ung, kjekk mann som har vært ute for en ulykke. Når man steller en person er man profesjonell og kropp er kropp. Hvordan hadde du likt en slik kommentar?

• Liker 1
Skrevet

Har aldri møtt en politimann med humor dessverre..

Skrevet

Politimenn har hørt mye slikt før av fulle mennesker. Slik jeg har sett så ignorerer de det.

Skrevet

Jeg kan forstå at umodne fjortisser synes det hadde vært morsomt å si noe sånt, men de fleste med litt vett og modenhet hadde vel latt være?

• Liker 3
Gjest Heloise
Skrevet

Det tror jeg kommer veldig an på den politimannen/kvinnen du møter. Mange er svært strenge mens andre har mye humor. Jeg ville IKKE risikert det. Plutselig sitter du der med enda flere problemer enn du kunne hatt i utgangspungtet.

Skrevet

Hadde du turt å sagt det samme til gynekologen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå at umodne fjortisser synes det hadde vært morsomt å si noe sånt, men de fleste med litt vett og modenhet hadde vel latt være?

Hva har det med spørsmålet TS stiller og gjøre?

Skrevet

Hva har det med spørsmålet TS stiller og gjøre?

det handler jo om at det ikke er en god ide å gjøre det, og ikke noe poeng. blir som å si til en i kassa som tar i mot penger: "er det digg å ta de pengene eller? hæ, koser deg nå eller"? blir like dumt, og er respektløst ovenfor noen som faktisk bare prøver å utføre jobben sin.

jeg blir i alle fall oppgitt når jeg får denne servert under en visitering, spesielt om det ikke ligger en humoristisk historie/tone der fra før.

som sagt tidligere, når jeg visiterer, gjør jeg jobben min, og gjør ikke det fordi du er så fantastisk deilig eller hva det måtte være, og jeg blir ganske oppgitt, og tenker; get over yourself..

• Liker 2
Gjest otrivin
Skrevet

De har vel like forskjellig humor de som alle andre?

Men noe er kanskje mindre passende å si til en politi enn andre.

Skrevet

Jeg er politimann og har ransaket mange mennesker. Ransaking er et alvorlig inngrep overfor enkeltpersoner og man invaderer en svært privat sfære. Derfor er vi meget oppmerksomme på at dette kan føles svært ubehagelig for den som ransakes og jeg synes selv at det er belastende.

Som regel vil det være en kvinnelig kollega som ransaker kvinner, men når ett kjønn ikke er tilgjengelig, må man bare ransake også det motsatte kjønn.

Vi er spesielt vare for hentydninger i retning seksualitet og jeg reserverer meg i det lengste mot å måtte ransake kvinner, ikke minst fordi jeg har blitt utsatt for uriktige beskyldninger om beføling. Derfor ransaker jeg heller aldri uten at andre er tilstede.

Så min anbefaling er at man ikke spøker med dette med mindre man er helt sikker på at dette vil fungere.

Ellers er det bare å si at en ansatt i politet kan komme rett fra svært alvorlige hendelser når du møter han/ henne. Dette preges man av og til av, og det er fint om man tar høyde for dette. Men stort sett går det fint med en vennskapelig spøk. Men den bør være vennskapelig og ikke ha hentydninger mot det seksuelle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...