Gå til innhold

Smørkrisen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker smør i det meste av julebaksten, men krise er det ikke om jeg måtte bruke margarin. Nå kom det en leveranse med Rørossmør her forleden, og da kjøpte jeg to pakker. Sammen med den lille bordpakningen med Sætersmør jeg fikk tak i skulle det holde akkurat, jeg trenger ikke bake så store porsjoner heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir helt flau over hele denne såkalte "smørkrisa" jeg. Og at noen syter så mye og sutrer for at nå er liksom jula og julebaksten ødelagt.. Herre... Men må jo le litt av disse tåpene også da der de hysterisk tråler rundt på smørjakt :fnise:

• Liker 4
Skrevet

:gjeiper: tuller du eller? bremykt kan brukes til karamell også.. i oppskriften står det SMØR. bremykt er SMØR

Nei, tuller du? Du er overraskende påståelig iforhold til hvor lite peiling du tydeligvis har..

• Liker 8
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Nei, tuller du? Du er overraskende påståelig iforhold til hvor lite peiling du tydeligvis har..

jøss er det som står i alle oppskrifter jeg har vært over!!! hvilken bruker du? link? hvor det står noe om spesiell type smør. jeg tror du er litt forvirra. jeg blander bremykt og varm sirup uten problemer. det er ikke vanlig smør som brelett f.eks

Endret av Nuppdupp
Skrevet

jøss er det som står i alle oppskrifter jeg har vært over!!! hvilken bruker du? link? hvor det står noe om spesiell type smør. jeg tror du er litt forvirra. jeg blander bremykt og sirup uten problemer. det er ikke vanlig smør som brelett f.eks

Brelett har ingenting med smør å gjøre!

Det er margarin så det holder, og til og med komplett umulig å steke i.

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet

ja, var det jeg sa

Skrevet

Helt tragisk at dette kan kalles en krise i det hele tatt... Sære sære folk spør du meg, som klager og syter over dette. Jeg skal fortelle dere om noen få kriser jeg: Sultkatastrofer, flom, høy barnedødelighet, HIV, finanskrisen.

Litt perspektiv, vær så snill?

• Liker 2
Skrevet

ja, var det jeg sa

Nei, det var ikke det d sa!

Du sa at det (bremykt og sirup) ikke er vanlig smør som Brelett. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

jøss er det som står i alle oppskrifter jeg har vært over!!! hvilken bruker du? link? hvor det står noe om spesiell type smør. jeg tror du er litt forvirra. jeg blander bremykt og varm sirup uten problemer. det er ikke vanlig smør som brelett f.eks

ja, var det jeg sa

Hæ?

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

skjønner dere nå kranglebøtter? hehe ;) var det jeg sa

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Hæ?

• Liker 3
Skrevet

Har ikke kjøpt smør på evigheter, og blir neppe desperat etter det nå. Jeg synes det er latterlig å se på hvor desperate folk blir, og hvor grådige folk som skal selge smør kan bli. Enkelte har vel solgt smør dyrere enn hva man får solgt gull for nå om dagen, ærlig talt folk må skjerpe seg, det er bare SMØR, ikke en ekte krise. Mener nå jeg.

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er meg som er forvirra. Du vet jo faktisk ikke hva smør er, så da går ikke an å diskutere dette med deg.

• Liker 5
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Tror ikke det er meg som er forvirra. Du vet jo faktisk ikke hva smør er, så da går ikke an å diskutere dette med deg.

når du blir voksen skal du nok se at bremykt kan brukes i både karameller, pepperkaker og alle sånne ting :)

Endret av Nuppdupp
Skrevet

når du blir voksen skal du nok se at bremykt kan brukes i både karameller, pepperkaker og alle sånne ting :)

Jeg vet at Bremykt kan brukes i pepperkaker og mye annet. Men karameller blir noe helt annet. Og siden du ikke har prøvd å lage karameller med Bremykt, så vet jo du ikke om det går an.

Noen ganger lurer jeg på om du er på KG kun for å provosere Nuppdupp..

• Liker 2
Skrevet

Når du blir voksen skal du nok se at det er forskjell på smør og brelett, bremykt, margarin... :ler:

• Liker 5
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Når du blir voksen skal du nok se at det er forskjell på smør og brelett, bremykt, margarin... :ler:

hohohoho. dagens morroklump :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Kranglebøtter? Det er du som uttaler deg uklart.

Først hentyder du at Brelett er smør, så påstår du etterpå at du skrev noe annet og beskylder oss for å være klanglebøtter.

Hva mener du egentlig? Vet du faktisk forskjellen på smør og margarin? Virker ikke slik.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...