Gå til innhold

Barn og sletting av studielån?


Mamy

Anbefalte innlegg

En venninne som går siste året medisin fortalte i dag om at hun hadde ei i klassen som hadde timet det inn slik at hun skulle få barn nå på siste året, fordi det betydde at alt studielånet hennes ville slettes. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne som går siste året medisin fortalte i dag om at hun hadde ei i klassen som hadde timet det inn slik at hun skulle få barn nå på siste året, fordi det betydde at alt studielånet hennes ville slettes. Kan dette stemme?

Ikke alt studielån nei, men sannsynligvis for det studieåret hun får barn, om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt studielån nei, men sannsynligvis for det studieåret hun får barn, om jeg husker riktig.

Wtf? Skal man slippe studielån fordi man klarer å reprodusere? Jeg spyr!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles vel permisjon såvidt jeg husker, og det er vel noe alle som skal ha barn har rett til, skjønner ikke at det skal være verre med studenter enn andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det vart tatt opp som et forslag for å få studenter til å få unger når det er unge ( for eksempel 22 i steden for 30). Men tror ikke dette er blitt vedtatt, så vidt jeg vet er det slik at man får stipend i steden for lån det året man har permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...