AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 hvor lenge holder hjemmelaget konfekt seg ? sjokoladekonfekt og troikakonfekt og marsipankuler ? skal ha de i kjøleskap.
Gjest navnelapp Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Det kjem an på kva dei er laga av. Viss dei inneheld mykje smør og fløte kan dei bli harske. Men det tek tid, dei fleste slike konfektar held seg nok ein månad. Marsipankuler kan ta til seg smak, så ein god regel er alltid å pakke all konfekt lufttett. Det vil også beskytte mot uttørking, som er ein annan risiko. Husk også på at viss konfektane er trekt med sjokolade ikkje er korrekt temperert vil den få eit kvitt belegg. Google temperering av sjokolade for å finne ut korleis du gjer det.
Gjest Doh Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Akkurat hvor lenge vet jeg ikke, men mamma hadde de jeg lagde i fjor i flere mnd.
Gjest Survival Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg vil tro hjemmelaget konfekt holder seg god i hvert fall tre-fire uker i kjøleskap. Endret 8. desember 2011 av Survival
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå