AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hvor mye er vanlig å huske av det folk gjør? Selv så tror jeg at jeg husker uvanlig mye. Til og med samtaler og hvordan folk reagerte. Selv så har jeg dummet meg veldig ut en rekke ganger og jeg husker det så utrolig godt, men gjør andre det, eller er det glemt etter noen dager? En dag på skolen i 8. tror jeg det var så pratet vi om Egypt og pyramidene, jeg fulgte av en eller annen grunn ikke med, men fikk med noen små ting, men ikke at vi skiftet tema etter hvert og begynte å prate om andre verdenskrig. Da læreren spurte et spørsmål og så at jeg ikke fulgte med så spurte hun meg og jeg svarte Cleopatra. Spørsmålet var noe med "vet dere hvem som fant opp atombomen". En dag på butikken, dette er bare noen uker siden så handlet jeg litt mat og sånt og etter jeg hade betalt så sa jeg plutselig til meg selv på en mulig sjokkert *verdens-undergang- måte* "å nei, jeg glmte øl og tamponger" også løp jeg inn i gjen, mens jeg så andre i køa så rart på meg og smilte. Jeg hadde visst sagt det høyt. En gang da jeg var 15 så skulle jeg være alene hjemme for første gang når resten av familien skulle på ferie. Da jeg sto opp så gikk jeg naken rundt i huset og inn på badet og hadde døra oppe så danset jeg sikkert både teit, komisk og noe vulgært og brukte barberhøvelen som mikrofon mens jeg sang falskt og når jeg snur meg så står pappa i døra. De andre hadde visst forsvovet seg. Tror jeg aldri i hele mitt liv, som jeg føler kryr av flaue øyeblikk, noen gang har vært så flau. Og han bare smilte og jeg tror han hadde stått der ei stund også. Han hadde ikke en gang sett meg naken etter puberteten begynte og jeg hadde trodd det skulle forbli slik. Han har ikke sagt noe i ettertid, eller til resten av familien da. En gang gikk jeg på skolen og hadde på jeg skjole så hadde jeg klart og satt bakre delen mellom sekken så alle så sikkert trusa mi. Var ikke før ei venninna sa i fra da jeg hadde kommet inn i klasserommet og da hade jeg alt godt hele veien hjemme fra og godt forbi flere. Synd ingen sa noe før, men hadde vel sikkert vært like flaut uansett. Men tror dere folk husker dette i ettertid? For eg tenker på dette omtrent hele tiden og blir så flau. Men har egentlig aldri fått noen komentarer da i ettertid og sånt. Noen som har noe værre de har gjort som kan "trøste" meg? Så slipper jeg å føle meg som den eneste 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 En gang gikk jeg på skolen og hadde på jeg skjole så hadde jeg klart og satt bakre delen mellom sekken så alle så sikkert trusa mi. Var ikke før ei venninna sa i fra da jeg hadde kommet inn i klasserommet og da hade jeg alt godt hele veien hjemme fra og godt forbi flere. Synd ingen sa noe Gått skulle det stå. 1
Pene sko... Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Folk husker nok mer enn de selv påstår. Det er av ren høflighet at man ikke tar opp emner som virker sårende, støtende, flaut, kleint, osv. Med unntak av at vedkommende ikke går inn for å såre noen selvsagt. Endret 7. desember 2011 av Pene sko...
Gjest Thessie! Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Jeg husker det sjelden når andre dummer seg ut. Jeg husker det kanskje noen dager, max en uke og så er det glemt. Meg jeg er også som deg. Jeg husker alle episodene hvor jeg har dummet meg ut, selv om det er flere år siden!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Det skulle også stått "kjole", "klart å sette", og "hadde". 2
Gjest Applecore Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Jeg tror ikke det er så uvanlig å ha veldig klare minner om ting som er negativt/flaut; sånne ting har en lei tendens til å brenne seg inn i hukommelsen. Sånn har jeg det i hvert fall, jeg har nesten fotografisk hukommelse når det kommer til episoder der jeg har dummet meg ut, eller vonde krangler eller andre ting som jeg helst vil glemme. Men jeg kan trøste deg med at andre husker nok ikke de episodene like godt som deg. 1
meesaa Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Hvorfor må folk rette på grammatikken:P? Dette var et artig innlegg. Jeg som er så bekymra for å drite meg ut foran folk, og leser om at andre også gjør sånne dagligdagse flauser. Jeg tror ikke folk husker det, de har nok med egne problemer virker det som!hehe
meesaa Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Åja, hehe..Kanskje du rettet på eget innlegg Flaut! 1
Gjest Survival Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Åh, skulle ønske jeg husket alt det dumme jeg og alle andre har gjort. :frown:
redchilli Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Jeg husker alt det dumme jeg har gjort og sagt fra langt tilbake i tid, men husker ikke hva andre har gjort eller sier. Tror ikke du skal bekymre deg jeg, TS
Meridian Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Jeg husker absolutt alt som har skjedd med meg selv og hva jeg har sagt. Jeg husker også alt som har skjedd med andre og hva de har sagt. Har elefanthukommelse på visse ting. Av ren høflighet tar jeg det ikke opp sårende og vonde ting som har skjedd eller blitt sagt av andre, med mindre det er noe jeg vet at vedkommende syns det er greit. Jeg ville heller ikke like at noen tok opp noe som var veldig flaut eller dumt, og sånne tenker jo alle - med mindre, som Pene Sko... sier, man vil såre noen.
Gjest imli Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 Hehe, eg trur dei fleste hugsar eigne flauser betre enn andres 1
Gjest ticket Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Man hsuker nok sine egne flauser best ja. Jeg husker noen flaue ting andre har gjort, men det er ikke på en slik ondskapsfull måte. Man fniser litt når man kommer på det og synes egentlig mest synd på personen det gjelder. Type kjole opp i trusa og sånne ting husker jeg ikke.
Gjest Raindrops Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Eneste jeg kan komme på av andres flauser rent umiddelbart er en episode med en veninne av meg for et par år siden. Vi spilte volleyball på stranden, så skulle hun plukke opp ballen med foten og endte opp med å sparke ballen i hodet sitt og falle rett på rumpa. Tror jeg bare husker det fordi begge lo så vi grein i flere minutter etterpå, og jeg husker det hele som en morsom dag. Mine egne flauser og negative episoder husker jeg derimot veldig godt, men jeg tror nok ikke alle andre gjør det
Gjest Badabing Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Når jeg sitter og tenker på sånne flauser, kommer jeg bare på mine egne. Og kan til og med kjenne følelsen som kom i etterkant. Det som gjør mest inntrykk er nok de gangene man tabber seg ut selv..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå