Susan Sto Helit Skrevet 9. desember 2011 #21 Skrevet 9. desember 2011 Vi skal også ha barnebursdag i morgen, og har fått ett frafall. Jeg skriver alltid at folk skal gi beskjed om de ikke kan komme. Som en annen nevnte over her, så drukner vi jevnt og trutt i beskjeder, ting som skal fikses, lapper fra barnehage, skole og SFO; og bursdagsinvitasjoner. Og ja, det har hendt at jeg har oversett at man skal gi beskjed om man kommer, fordi vi er så vant med at det er omvendt. Har jeg lagt merke til det et par dager før, så har jeg selvfølgelig ringt og spurt om det er ok at barnet mitt kommer uansett. Det har også hendt at jeg har måtte ringe et par timer før. Og med et lite blaff i tankene om at det "burde vel holde og si ifra om man ikke kommer".. Når vi skal holde bursdag handler jeg uansett inn til det antallet som er bedt. Blir det noe til overs, får vi alltids brukt det senere. Ingen big deal i det hele tatt. Vi har alltid spesifikt bursdagstema. Så ting som blir til overs blir til overs. De kan sjelden brukes ved en annen anledning. Når det gjelder mat, så blir nok jeg ganske irritert om jeg må spise pølser i flere uker etterpå, fordi vi handlet pølser til 20 barn, og ikke til 10. Jeg liker tross alt ikke pølser engang. (Vurderer å ha annen mat, så jeg faktisk orker å spise restene...) Synes ikke vi får så ofte hverken det ene eller det andre jeg... To-tre lapper i mnd fra barnehagen (2 barn, alt på mail) Og kanskje 10 bursdagsinvitasjoner i året. OK, litt stress nå før jul, når alt gjerne skal skje samme dag, evt samme helg... Men jeg klarer fortsatt å sende en tekstmelding eller to for å si ifra at ungen min stiller i en bursdag. Jeg synes faktisk det å svare på at man har mottatt en invitasjon er normal høflighet, og forventer derfor det samme tilbake av andre. Men jeg har jo innsett herifra at flertallet forventer at de ikke skal trenge å svare. Så da får man bare anta at de 10 som ikke har svart kommer, og låne stoler og bord etter det. Samt handle inn så man har nok av alt. Pakke gaveposer til alle. (For det skal uansett ikke gå utover ungene at foreldrene er uhøflig og ikke svarer. )
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2011 #22 Skrevet 9. desember 2011 Til dere som "krangler" om hva som er vanlig og ikke. Vi har prøvd alle 3 variantene. Først skrev vi "si i fra hvis du ikke kommer" på invitasjonene. Dagen før bursdagen hadde vi ikke fått noen avbud, og regnet med at alle kom... halvparten kom. Da gikk vi over til å skrive "si i fra hvis du kan komme" på invitasjonene. Dagen før bursdagen hadde vi fått 5 "påmeldte", 12 stykker kom... Til slutt prøvde vi varianten "si i fra om du kan komme eller ikke". Dagen før bursdagen hadde vi fått 5 påmeldte, og 3 avbud. Det kom 14... Det positive var i alle fall at de som ikke kom meldte i alle fall avbud.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #23 Skrevet 9. desember 2011 Til dere som "krangler" om hva som er vanlig og ikke. Vi har prøvd alle 3 variantene. Først skrev vi "si i fra hvis du ikke kommer" på invitasjonene. Dagen før bursdagen hadde vi ikke fått noen avbud, og regnet med at alle kom... halvparten kom. Da gikk vi over til å skrive "si i fra hvis du kan komme" på invitasjonene. Dagen før bursdagen hadde vi fått 5 "påmeldte", 12 stykker kom... Til slutt prøvde vi varianten "si i fra om du kan komme eller ikke". Dagen før bursdagen hadde vi fått 5 påmeldte, og 3 avbud. Det kom 14... Det positive var i alle fall at de som ikke kom meldte i alle fall avbud. Moralen er: noen foreldre er dårlige til å gi beskjed uansett hva som står på invitasjonen! 1
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2011 #24 Skrevet 9. desember 2011 Moralen er: noen foreldre er dårlige til å gi beskjed uansett hva som står på invitasjonen! AMEN!
Brukernavn Skrevet 13. desember 2011 #25 Skrevet 13. desember 2011 "Svar utbes" . Da vil man ha svar . Min erfaring er at det ikke er alle som er kjent med denne terminologien Men jeg klarer fortsatt å sende en tekstmelding eller to for å si ifra at ungen min stiller i en bursdag. Jeg synes faktisk det å svare på at man har mottatt en invitasjon er normal høflighet, og forventer derfor det samme tilbake av andre. Signerer begge disse utsagnene!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå