Gå til innhold

Barnebursdag igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg innvitert til bursdag for barnet mitt i helgen!

Sa jeg trengte svar senest på onsdag om dem kom eller ikke fordi jeg skal handle inn og bake.

Skal også kjøpe inn halal pølser siden vi har invitert noen muslimske barn.

Nå nærmer det seg kvelden og jeg mangler 8 svar!

Tviler på at det tikker inn så mange sms på et bar timer.

Jeg lurer derfor på hva jeg skal gjøre???

Skal jeg ta høyde for at det ikke kommer fler enn de 6 som har sagt ja og handle inn til dem?

Skal jeg handle inn til alle i tilfelle de dukker opp?? men, hvis ikke så er det bortkasta penger!

Og hva skal jeg med halal pølser hvis jeg handler inn det og ingen av muslimene kommer!?!

Føler ikke at jeg kan nekte barn å komme hvis de dukker opp fordi at foreldrene deres ikke er oppegående nok til å svare....

:kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta en telefon til foreldrene og spørre?

(For noen dager siden var det en artikkel på nrk.no (tror jeg det var) om en innvandrer som ble invitert i barnebursdag. Foreldrene visste ikke hvordan ting foregikk, og visste ikke om hun skulle få lov til å dra eller ikke. Moren til bursdagsbarnet ringte foreldrene og forklarte og sånn, og ungen fikk dra. Bursdagsbarnet og innvandrerjenta ble veldig gode venner, og det endret live til hun som fikk dra i selskapet.. :) )

• Liker 11
Skrevet

Helt ærlig så er jeg ikke vant til å ringe hvis barnet kommer, men heller motsatt. Hadde det stått "ring om du kommer" så hadde jeg nok ikke engang registrert det.

Ikke gjør det vanskelig for folk. Sats på at de som ikke sier ifra kommer, og regn med 5-10% frafall. Stemmer alltid.

Hilsen en dame som har holdt ihvertfall 25 barnebursdager.

• Liker 4
Skrevet

her er det kunn vanlig å gi besjed om en IKKE kommer.det er det eneste som står på inbydelsene også.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, det er vanlig å si fra om man IKKE kommer.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Herregud, det er vanlig å si fra om man IKKE kommer.

Hvorfor er det annerledes og ikke så nøye med å gi beskjed om man kommer eller ikke i en barnebursdag? Hvis dere som synes dette er greit, gjelder det samme hvis dere inviterer til eller selv blir buden i selskap? Enten det gjelder små eller store anledninger er det da alminnelig høflighet å gi beskjed om man kommer eller ikke. Det er min mening.

• Liker 3
Skrevet

Barnebursdager er ikke gallaforestillinger.

Det er tonnevis med info hver dag man må forholde seg til. Sport, fritid, foreninger, møtevirksomhet, jobb etc etc.

Så om en pertentlig mamma friker ut om man ikke ringer for å fortelle at "Joda, lille Krusemynte kommer hun" så sitter hun og skummer av raseri i stua si? Absolutt ikke mitt problem.

Hva med å gi folk litt slækk og tenke som så at "De har nok misforstått, så jeg regner med at de kommer siden jeg ikke har hørt noe". Livet blir så utrolig mye enkere da.

• Liker 2
Skrevet

Har også lurt på noen av bursdagsinvitasjonene står det ring hvis du ikke kommer, og noen skal ha beskjed hvis vi kommer, og noen oppgir hverken det ene eller det andre. Syns nå det er greitt å gi beskjed uansett, istedenfor å gå å lure.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å skrive at jeg ønsker beskjed uansett om de kommer eller ikke..

Jeg irriterer meg også over de som ikke svarer..

Skrevet

Jeg pleier å skrive at jeg ønsker beskjed uansett om de kommer eller ikke..

Jeg irriterer meg også over de som ikke svarer..

Samme her.

Skrev at man må si ifra om det passer eller ikke. Og har fått svar fra halvparten...

Synes folk kan ta seg tid til å sende den tekstmeldingen for å gjøre ting enklere for de som skal handle inn til bursdag.

Har hørt om bursdager der det ble bedt om å si ifra hvis man ikke kom, og ingen sa ifra. (Og ingen kom heller, så det ble en kjip dag for bursdagsbarnet, som ikke fikk noen gjester i bursdagen sin.)

Man trenger jo ikke kjøpe halalpølser da. Kjøp kyllingpølser til alle, så er problemet løst. ;)

Skrevet

Hos oss er det helt vanlig at man skriver "si fra hvis du IKKE kommer". Da hører man fra de som ikke kan. De andre kommer. Det stemmer hver gang her ihvertfall.

Skrevet

Her skal en gi beskjed hvis en IKKE kan komme i selskapet.Det bruker å stå på alle invitasjonene jenta mi kommer med.

Skrevet

Hvorfor henger alle seg opp i hva som er vanlig hos dem? Her har TS bedt om svar på at folk kommer, så da er det det gjestene i denne situasjonen skal forholde seg til.

Skrevet

Som flere nevner, så er det vanligst å si ifra hvis man IKKE kan komme.

Men er det snakk om at noen av barna har foreldre som er relativt ferske innvandrere tror jeg at jeg ville tatt en telefon til dem likevel. Er ikke sikkert foreldrene vet hva barnebursdagen egentlig går ut på.

Og så er det jo alltid noen som har rota bort invitasjonen på vei hjem fra skolen (eller den ligger i det bunnløse sluket nede i skolesekken).

Skrevet

Som flere nevner, så er det vanligst å si ifra hvis man IKKE kan komme.

Men er det snakk om at noen av barna har foreldre som er relativt ferske innvandrere tror jeg at jeg ville tatt en telefon til dem likevel. Er ikke sikkert foreldrene vet hva barnebursdagen egentlig går ut på.

Og så er det jo alltid noen som har rota bort invitasjonen på vei hjem fra skolen (eller den ligger i det bunnløse sluket nede i skolesekken).

Her er det faktisk veldig forskjellig hva folk skriver. Og jeg synes generelt det er mest vanlig å be folk si ifra om de kommer.

Pleier uansett å gi tilbakemeldig jeg, slik at de vet vi har fått invitasjonen.

Tar uansett høyde for at de som ikke har tilbakemeldt kommer. Så får jeg heller ta utgiften med å kjøpe inn til X gaveposer for mye.

Greit å få beskjed fra noen da, så vi hvertfall er sikre på at det kommer noen.

Skrevet

Her er det faktisk veldig forskjellig hva folk skriver. Og jeg synes generelt det er mest vanlig å be folk si ifra om de kommer.

Pleier uansett å gi tilbakemeldig jeg, slik at de vet vi har fått invitasjonen.

Tar uansett høyde for at de som ikke har tilbakemeldt kommer. Så får jeg heller ta utgiften med å kjøpe inn til X gaveposer for mye.

Greit å få beskjed fra noen da, så vi hvertfall er sikre på at det kommer noen.

Jada, jeg skulle hatt med et her før jeg sa hva som var vanlig.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Barnebursdager er ikke gallaforestillinger.

Det er tonnevis med info hver dag man må forholde seg til. Sport, fritid, foreninger, møtevirksomhet, jobb etc etc.

Så om en pertentlig mamma friker ut om man ikke ringer for å fortelle at "Joda, lille Krusemynte kommer hun" så sitter hun og skummer av raseri i stua si? Absolutt ikke mitt problem.

Hva med å gi folk litt slækk og tenke som så at "De har nok misforstått, så jeg regner med at de kommer siden jeg ikke har hørt noe". Livet blir så utrolig mye enkere da.

Hvorfor er det ikke så nøye med å gi beskjed om man kommer eller ikke til barneselskap? Pytt pytt, det er vel ikke så nøye med bryllup heller da, eller? I begge tilfeller er det vel for å vite hva og hvor mye man skal beregne til mat etc.

Skal man ikke vise den som inviterer såpass respekt at man svarer?

Endret av Belladonna
Skrevet

Vi skal også ha barnebursdag i morgen, og har fått ett frafall. Jeg skriver alltid at folk skal gi beskjed om de ikke kan komme.

Som en annen nevnte over her, så drukner vi jevnt og trutt i beskjeder, ting som skal fikses, lapper fra barnehage, skole og SFO; og bursdagsinvitasjoner. Og ja, det har hendt at jeg har oversett at man skal gi beskjed om man kommer, fordi vi er så vant med at det er omvendt. Har jeg lagt merke til det et par dager før, så har jeg selvfølgelig ringt og spurt om det er ok at barnet mitt kommer uansett. Det har også hendt at jeg har måtte ringe et par timer før. Og med et lite blaff i tankene om at det "burde vel holde og si ifra om man ikke kommer"..

Når vi skal holde bursdag handler jeg uansett inn til det antallet som er bedt. Blir det noe til overs, får vi alltids brukt det senere. Ingen big deal i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...