Gå til innhold

Kvinnelig lærer siktet for elev-sex


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En ung, kvinnelig lærer ved en ungdomsskole i Østfold er siktet for sex med en 16 år gammel elev.

http://www.dagbladet.no/2011/12/07/nyheter/innenriks/seksuelle_overgrep/seksualmoral/lerere/19308224/

Vet ikke om dette er tvang eller frivillig, ser jo at straffen er veldig høy da, men var det frivllig, synes dere hun burde straffes?

Er jo ganske ille at hun risikerer seks årsfengsel når voldtektforbrytere slipper unna med 1-3. Har jo hørt om barneovergripere til og med som får lavere straff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2011/12/07/nyheter/innenriks/seksuelle_overgrep/seksualmoral/lerere/19308224/

Vet ikke om dette er tvang eller frivillig, ser jo at straffen er veldig høy da, men var det frivllig, synes dere hun burde straffes?

Er jo ganske ille at hun risikerer seks årsfengsel når voldtektforbrytere slipper unna med 1-3. Har jo hørt om barneovergripere til og med som får lavere straff.

Det er litt vanskelig å se om det engang har skjedd noe.

Politiet går vel vanligvis ikke til siktelse med mindre de har noe holdbart å legge frem for retten, men jeg vil avvente og se hva bevisene faktisk er, og hva som kan sies om saken.

6 år er forøvrig den øvre rammen for dette, om man skal tro avisen.

Jeg er egentlig litt i tvil om hvor mye straff hun burde ha. Det kommer mye an på omstendighetene. Dersom det faktisk har vært sex, så er det ingen tvil om at hun har brutt loven. Og man ikke bør fire på prinsippene om at lærere og lignende ikke får ha seksuelle relasjoner til elever, e.l.

Men det er stor forskjell på en seksuell relasjon som er frivillig fra begge sider, og en der manipulering og trusler er tatt i bruk.

Da jeg var på den alderen, så ville jeg vært et lett bytte for et par av de yngre kvinnelige lærerne, forøvrig. Særlig religionslæreren vår var ultra heit.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun har hatt et seksuelt forhold til en elev så er hun uegnet som lærer.

Utover det så er jeg ikke så sikker. Det var svært lite detaljer om saken.

Dersom det rett fram har vært at han ville og hun ville så sliter jeg å se at det skulle være noen å lage styr om. Vil tippe at det eneste som er litt pez for gutten er at foreldrene vet at hvem han har pult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun har hatt et seksuelt forhold til en elev så er hun uegnet som lærer.

Utover det så er jeg ikke så sikker. Det var svært lite detaljer om saken.

Dersom det rett fram har vært at han ville og hun ville så sliter jeg å se at det skulle være noen å lage styr om. Vil tippe at det eneste som er litt pez for gutten er at foreldrene vet at hvem han har pult.

Han hadde jo ikke trengt å legge det ut på Facebook, hvis han ikke ville at foreldrene skulle få greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jo ikke trengt å legge det ut på Facebook, hvis han ikke ville at foreldrene skulle få greie på det.

Dersom jeg som 16 åring nettopp hadde feid over ei av lærerindene mine så tror jeg ikke jeg hadde klart å la være å skryte. Potensiale for at han ikke tenkte gjennom omfanget det skulle få.

Jeg syntes desuten det er uklar hva som framkom på 16-åringens Facebook-side. Framgår ikke noe om hvor konkret han har formulert seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt hun burde få straff, gjerne 6 år. Hun står i et maktforhold til eleven sin, og han utnytte det. Lærer skal IKKE ha sex med elevene sine, uansett alder!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes absolutt hun burde få straff, gjerne 6 år. Hun står i et maktforhold til eleven sin, og han utnytte det. Lærer skal IKKE ha sex med elevene sine, uansett alder!!

Eh, skal hun straffes hvis han ville det? Han er da over den seksuelle lavalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt hun burde få straff, gjerne 6 år. Hun står i et maktforhold til eleven sin, og han utnytte det. Lærer skal IKKE ha sex med elevene sine, uansett alder!!

Vet ikke helt.. Dersom det var frivillig så ser jeg ikke hvilken skade det gjør. Hva er poenget med straff for noe som ikke har forvoldt noen skade? Dersom det var frivillig så er han sikkert kry som en hane.

Som jeg nevnte lengre opp så er hun naturligvis uegnet som lærer, så hun bør jo miste jobben. En strafferetslig reaksjon syntes jeg ikke har noen rimelighet med mindre det har vært snakk om tvang, manipulering, trusler eller noe slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hun er lærer og går på en elev. Dette er ulovlig. Det er også ulovlig for andre i en maktposisjon å innlede forhold til klienter.

Hadde de ikke hatt et forhold der den ene var i maktposisjon, hadde det vært helt greit. Men hun var lærer og han var elev. Det er like galt som at en lege innleder forhold til en pasient, eller lignende situasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hun er lærer og går på en elev. Dette er ulovlig. Det er også ulovlig for andre i en maktposisjon å innlede forhold til klienter.

Hadde de ikke hatt et forhold der den ene var i maktposisjon, hadde det vært helt greit. Men hun var lærer og han var elev. Det er like galt som at en lege innleder forhold til en pasient, eller lignende situasjoner.

Det kan også vært at eleven (16) har gått etter den unge (nyutdannede læreren på 22?).

En sekstenåring kan være en meget dreven ung mann (det samme kan en ung kvinnelig elev på samme alder være) og en fersk lærer som gjerne kommer rett fra lærerhøyskolen har kanskje ikke enda lært seg å takle en sånn type oppmerksomhet fra en elev.

Hva som egentlig har skjedd her vet vi ikke. Som noen før har sagt.Men uansett, læreren er i en posisjon hvor vedkommende ikke kan tillate seg å gå over streken i forhold til sin posisjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentgutt

hvis det var i afrika så hadde hun vel blitt tvunget til å gifte seg med ham, kanskje det er en god løsning? nekter å tro han hadde planer om å anmelde noe som helst, burde klart å holde munn så kanskje han hadde fått mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ting noe bedre av at hun straffes og han blir sett på som et offer? Hvis dette er frivillig så vil jeg faktisk tro det er et ganske stort overgrep om han skal få en offerrolle. Hva slags godt fører det egentlig med seg i hans tilfelle at sexpartneren straffes med sex års fengsel for frivillig seks (om det er det det var)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hjemstedet mitt var det en av lærerne som giftet seg med en av sine tidligere elever. Han var lærer på videregående skole. Akkurat hva som skjedde mellom dem mens hun var hans elev, var det ingen som egentlig visste, selv om alle antok at de hadde hatt et forhold. Ingen hadde noen innvendinger, og så langt jeg vet, var han respektert, godt likt og populær blant elevene. Har aldri hørt noen si noe negativt om ham.

Noen ganger er ikke loven en beskyttelse, den er bare en hemsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/12/07/nyheter/innenriks/seksuelle_overgrep/seksualmoral/lerere/19308224/

Vet ikke om dette er tvang eller frivillig, ser jo at straffen er veldig høy da, men var det frivllig, synes dere hun burde straffes?

Er jo ganske ille at hun risikerer seks årsfengsel når voldtektforbrytere slipper unna med 1-3. Har jo hørt om barneovergripere til og med som får lavere straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

En 16 år gammel gutt som skryter om det på FB....? Han var ikke et offer, han var sikkert ekstremt fornøyd med å ha feid over en eldre kvinne.

Voldteksforbrytere får som regel 2 år, hun her fikk 6...? WTF? Hun burde heller bare ha mistet jobben sin og retten til å være lærer i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider



  • Han er over den seksuelle lavalder.
  • Det er tydelig frivillig aksjon dette
  • Hun er veldig ung og nyutdannet altså ikke ei gammal milf.
    Ergo er det at hun risikerer 6 år helt bizzard!!

Henlegg denne saken, og bruk heller resursene på de som virkelig gjør forferdelige forbrytelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, om jeg hadde fått høvla over den deilige lærerstudenten (som tilfeldigvis kjøpte leiligheten vår) vi hadde i 10ende klasse så hadde jeg fremdeles vert litt stolt. Ingenting "galt" har skjedd her, bare noe "ulovlig".. Synd at politiet velger å kaste bort resurser fremfor å bruke tiden sin på noe som faktisk betyr noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...