Gå til innhold

Fremmed kattunge

Gjest uAnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Fikk en fremmed kattunge på trappen min nettopp, bitteliten, mjauende og veldig kald i 20 minus. Slapp den inn i yttergangen, men hva gjør jeg med den nå?

Den er helt klart for liten til å løpe rundt i den kulda som er nå så jeg er ikke helt komfortabel med å slippe den ut igjen. Men samtidig så sier jo "alle" at man ikke skal ta inn fremmede katter i tilfelle de aldri slutter å dukke opp på trappa igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Fikk en fremmed kattunge på trappen min nettopp, bitteliten, mjauende og veldig kald i 20 minus. Slapp den inn i yttergangen, men hva gjør jeg med den nå?

Den er helt klart for liten til å løpe rundt i den kulda som er nå så jeg er ikke helt komfortabel med å slippe den ut igjen. Men samtidig så sier jo "alle" at man ikke skal ta inn fremmede katter i tilfelle de aldri slutter å dukke opp på trappa igjen?

Hvis du tar inn en, så kommer det fler? Det du mener? Oo

Jeg hadde garantert tatt den inn.

• Liker 2
Skrevet

Ta den inn du, og hvis du ikke kan ha den selv så ring dyrebeskyttelsen eller en dyrlege som kan fortelle deg hvem du skal kontakte videre i ditt område. Den kan i alle fall ikke være ute alene på månedsvis, og i alle fall ikke i kulda.

• Liker 5
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar inn en, så kommer det fler? Det du mener? Oo

Jeg hadde garantert tatt den inn.

Haha nei herregud, det skulle tatt seg ut. Det jeg mener er, hvis jeg tar den inn til meg og gir den mat og kos, at den ikke vil slutte å komme til meg når eieren slipper den ut igjen neste gang. For den har garantert en eier

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ta den inn du, og hvis du ikke kan ha den selv så ring dyrebeskyttelsen eller en dyrlege som kan fortelle deg hvem du skal kontakte videre i ditt område. Den kan i alle fall ikke være ute alene på månedsvis, og i alle fall ikke i kulda.

Jeg er sikker på at den har en eier, for den har halsbånd på, men selvfølgelig uten navn eller nummer. Jeg har ingen problemer med å ha den her sammen med meg og hunden, dukker det ikke om noen eier så får den lov til å bli boende, helt klart. Men jeg var bare usikker på om jeg skulle la den bli så komfortabel her hos meg at jeg aldri blir kvitt den igjen om den ordentlige eieren dukker opp.

• Liker 2
Skrevet

Ta den inn å prøv å finne eieren. Dyrebeskyttelsen i området får ofte melding om katter som er rømt, du kan sjekke om der er lapp på butikker i området,se i avisa, der står det ofte savnet-melding.

Bare ikke hiv den ut igjen, stakkar lille puseungen ute i 20 minus :tristbla:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Haha nei herregud, det skulle tatt seg ut. Det jeg mener er, hvis jeg tar den inn til meg og gir den mat og kos, at den ikke vil slutte å komme til meg når eieren slipper den ut igjen neste gang. For den har garantert en eier

Ingen grunn til panikk dersom vi snakker om "en sjelden gang".

jeg forstå det som dette er første gangen den sitter foran døren din og vil inn ?

Da tar du den lille tassen inn (spesielt siden det er 20 "iskalde blå" ute der du bor).

Og så tar du en runde til naboene, med høflig forespørsel om hvem av dem som eier en "snuskesøt" liten tass som akkurat nå sitter hjemme hos deg og varmer seg opp igjen :)

Dersom dette er noe som stadig gjentar seg (at den lille tropper opp hos deg og søker varme, mat og kos) så stiller situasjonen seg litt annerledes. Men akkurat nå, første gangen, er det mest humane (og fornuftige) å ta stakkaren inn slik at den får varme i kroppen og gjerne noe å putte i magen :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 7
Gjest badeand1
Skrevet

Siden den har halsbånd så ville jeg ha leita litt rundt der du bor og høre om noen savner en kattunge.

(eller jeg veit ikke.. Noen som slipper ut en kattunge i snøvær og kulde har ikke peiling på katter. -_-)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sikker på at den har en eier, for den har halsbånd på, men selvfølgelig uten navn eller nummer. Jeg har ingen problemer med å ha den her sammen med meg og hunden, dukker det ikke om noen eier så får den lov til å bli boende, helt klart. Men jeg var bare usikker på om jeg skulle la den bli så komfortabel her hos meg at jeg aldri blir kvitt den igjen om den ordentlige eieren dukker opp.

Hvis du finner eieren, så er ikke det noe problem, da er det bare en liten telefon, å vips kommer eieren å henter pusen sin. Kan jo bli koslig å få pusebesøk innimellom vel?

Men, godt å høre du vil ta vare på den :klemmer:

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ta den inn å prøv å finne eieren. Dyrebeskyttelsen i området får ofte melding om katter som er rømt, du kan sjekke om der er lapp på butikker i området,se i avisa, der står det ofte savnet-melding.

Bare ikke hiv den ut igjen, stakkar lille puseungen ute i 20 minus :tristbla:

Da slipper jeg den helt inn i leiligheten jeg:)

Skriver ut noen lapper og henger på butikkene, det er et bittelite sted så eieren kommer helt klart til å se lappene eller få vite av noen andre at jeg har funnet den iløpet av i dag eller i morgen.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Da slipper jeg den helt inn i leiligheten jeg:)

Skriver ut noen lapper og henger på butikkene, det er et bittelite sted så eieren kommer helt klart til å se lappene eller få vite av noen andre at jeg har funnet den iløpet av i dag eller i morgen.

Gullgod løsning :)

Jeg blir ikke overrasket om det da dukker opp et/flere meget takknemlig(e) eier(e) senest i morgen :)

Du er snill med den lille kalde stakkaren du :klemmer:

p.s. Liker avatar'en din i juleutgave :) d.s.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Gullgod løsning :)

Jeg blir ikke overrasket om det da dukker opp et/flere meget takknemlig(e) eier(e) senest i morgen :)

Du er snill med den lille kalde stakkaren du :klemmer:

p.s. Liker avatar'en din i juleutgave :) d.s.

Vi har herved fått konstatert at den er liten guttepus som er veldig glad i hunder. Hunden min har allerede vist den vannskålen, noen leker og senga si og nå ligger de oppi der begge to. Hunden vasker og pusen koser. Tenkte jeg skulle på butikkene med lapper når jeg har spist middag.

Burde kanskje vurdere å skaffe meg katt igjen nå som jeg ser hvor glad hunden er for å ha en liten kompis, hun har ikke sluttet å logre siden pusegutten kom inn i leiligheten. Trodde kanskje hun hadde glemt at hun hadde en pusevenn da hun først flyttet inn til meg, men det ser ikke sånn ut :rodmer:

• Liker 11
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Du kan også bruke Dyrebar.

Neida, jeg tror ikke det blir nødvendig. Alle kjenner alle her jeg bor og ord sprer seg fort. Jeg antar at jeg har en eier på døra enten i kveld eller i morgen :)

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Vi har herved fått konstatert at den er liten guttepus som er veldig glad i hunder. Hunden min har allerede vist den vannskålen, noen leker og senga si og nå ligger de oppi der begge to. Hunden vasker og pusen koser. Tenkte jeg skulle på butikkene med lapper når jeg har spist middag.

Burde kanskje vurdere å skaffe meg katt igjen nå som jeg ser hvor glad hunden er for å ha en liten kompis, hun har ikke sluttet å logre siden pusegutten kom inn i leiligheten. Trodde kanskje hun hadde glemt at hun hadde en pusevenn da hun først flyttet inn til meg, men det ser ikke sånn ut :rodmer:

Og jeg tror vi videre kan trekke en konklusjon om at enten har denne lille gutten aldri møtt en hund tidligere, eller så har den lile gutten en snill hund der han egentlig bor :)

- det er jo viktig informasjon siden det muligens snevrer utvaget av potensielle hjem.

Det høres ut som et rørende syn du beskriver... :rodmer:

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Da har vi fått en telefon fra en veldig trist eier som har lett etter pusungen sin som løp ut døra da ungene kom hjem fra skolen. Hun var veldig glad for at jeg hadde tatt den inn og de kommer og henter den i kveld :rodmer:

Hunden og pusegutt sover ennå i sengen til hunden, der har det vært musestille siden de la seg for noen timer siden, bare litt slikkevaske-lyder og strekkepåseg-lyder innimellom. Blir litt trist å skulle gi den tilbake :rodmer:

• Liker 9
Skrevet

Nåååh :strix:

Tok og inn en pusibeibi i sommer, vi ringte dyrebeskyttelsen og eieren hadde og ringt dit. Det endtr bra for det om jeg og sambo hadde veldig lyst på den :rodmer: den var jo såååå nusselig. Men vi har to katter fra før :ler:

Du derimot må jo få en pus til deg og hunden din :strix:

• Liker 1
Skrevet

Ah, for en herlig solskinnshistorie! Pus med halsbånd stukket av (ikke sluppet ut med vilje alt for tidlig av vettløse eiere). Snill dame tar den inn i varmen. Snill hund tar varmt imot uredd pus. Snill dame etterlyser eiere. Bekymrede og ansvarsfulle eiere tar kontakt og skal snart hente hjem igjen liten pus som nå ligger og kosesover sammen med snill hund. Sukk! Det er nesten så jeg blir rent misunnelig! :sjenert::fnise:

Varmende var det iallefall i vinterkulda! Takk TS :)

• Liker 9
Gjest badeand1
Skrevet

Da har vi fått en telefon fra en veldig trist eier som har lett etter pusungen sin som løp ut døra da ungene kom hjem fra skolen. Hun var veldig glad for at jeg hadde tatt den inn og de kommer og henter den i kveld :rodmer:

Hunden og pusegutt sover ennå i sengen til hunden, der har det vært musestille siden de la seg for noen timer siden, bare litt slikkevaske-lyder og strekkepåseg-lyder innimellom. Blir litt trist å skulle gi den tilbake :rodmer:

Bra at katten løp ut ved et uhell og at hun ikke hadde sluppet den ut!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...