Gå til innhold

Akseptabel pris på brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er akseptabelt å legge i en brudekjole?

2000?

5000?

10 000?

15 000?

20 000?

Jeg er ikke ute etter svar som "det du selv har råd til", jeg er ute etter den generelle oppfatningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett at flere av de kjolene jeg har prøvd har ligget på rundt 12000 - 15000, men jeg synes det det er litt i dyreste laget for noe man skal bruke en gang... Jeg har funnet en NYDELIG kjole som kommer til å koste 14000,- med retting og jeg kjøper nok den om jeg ikke finner noen billigere alternativer.

Å bruke over 20000,- på kjole alene synes jeg er ganske uaktuelt.

Gjest Adriane
Skrevet

Personlig håper jeg på å lande på rundt 5000,-. Jeg kan fremdeles føle meg forholdsvis komfortabel med å bruke 7500,- men er også villig til å strekke meg til maks 10.000,- Men da føler jeg at jeg har gått litt "overboard"... Men det er min personlige mening, basert på at dette er en kjole jeg skal bruke denne ene gangen. Vil heller ha mer penger til bryllupsreise osv :jepp:

Skrevet

For meg er det 5000,- maks, men det hadde antageligvis aldri skjedd. Hadde nok holdt meg under 2000,-

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Min ender opp på ca 10 000, inkludert alt av retting. Godt er det, for det var grensen min.

Skrevet

Jeg har brukt 10 900 kr. Synes det er mye. Alt over 15 000 er ekstremt mye, og alt over 20 000 skjønner jeg bare ikke.

Hadde kjøpt min brukt hvis det var mulig men det finnes tydeligvis ingen andre av den i Norge. Har ikke vært noen på finn, og har ikke funnet noen brudesalonger som har den inne(ikke der jeg kjøpte den engang).

Skrevet

Opp til 5000 kr. Jeg brukte selv 1000 kr, men jeg kunne ha strukket meg til 5000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hvor finner man brudekjole til under 5000,-? Svigerinna mi bruke 6000,- og jeg ikke prøvd noen kjoler til under 10000,-?

• Liker 1
Skrevet

Hvor finner man brudekjole til under 5000,-? Svigerinna mi bruke 6000,- og jeg ikke prøvd noen kjoler til under 10000,-?

På nett finnes det en del.

Selv lager jeg min egen/får hjelp av noen jeg kjenner. Men jeg har nok lavere krav enn bruder flest.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg betalte 4750 for kjole og slør. Jeg synes det og betale 10.000 for en kjole man skal bruke en dag er galskap. Budsjettet mitt var 5500,så kom godt under det. Rimelige kjoler finner man på salg i kjoleforretningene

Skrevet

Har nettopp brukt 800,- på å bestille en kjole fra Kina... Blir spennende å se om den er brukbar eller om jeg må fortsette jakten.

Skrevet

Huff, synes hele kjolespørsmålet er så vanskelig! Hadde så store forhåpninger om å klare meg med rundt 5000, men har ikke funnet noen kjoler i de nærmeste salongene til under 10 000...

Har vært på My Wedding Dream og Din Mote på Gjøvik og de er rimeligere. Der syr de skreddersydde kjoler med personlige tilpasninger til under 8000, men så er det dette med å få prøvd kjolen først da... Har prøvd hundreogørtogførti kjoler, flere med lik fasong, men likevel har det vært ekstrem store forskjeller når de har kommet på. Derfor er jeg såååå skeptisk til å kjøpe kjolen uprøvd og dermed naturlig nok enda mer skeptisk til kinakjoler. Pr nå vurderer jeg kjoler fra 9900-14500, synes de i øverste prisklasse av disse er i dyreste laget, men... Vi får se hva jeg ender med, synes egentlig 10 000 er mer enn nok for en kjole. Samtidig SKAL jeg være fornøyd med antrekket akkurat den dagen, så kjenner jeg er villig til å strekke meg litt lenger om jeg må...

Skrevet

Huff, synes hele kjolespørsmålet er så vanskelig! Hadde så store forhåpninger om å klare meg med rundt 5000, men har ikke funnet noen kjoler i de nærmeste salongene til under 10 000...

Har vært på My Wedding Dream og Din Mote på Gjøvik og de er rimeligere. Der syr de skreddersydde kjoler med personlige tilpasninger til under 8000, men så er det dette med å få prøvd kjolen først da... Har prøvd hundreogørtogførti kjoler, flere med lik fasong, men likevel har det vært ekstrem store forskjeller når de har kommet på. Derfor er jeg såååå skeptisk til å kjøpe kjolen uprøvd og dermed naturlig nok enda mer skeptisk til kinakjoler. Pr nå vurderer jeg kjoler fra 9900-14500, synes de i øverste prisklasse av disse er i dyreste laget, men... Vi får se hva jeg ender med, synes egentlig 10 000 er mer enn nok for en kjole. Samtidig SKAL jeg være fornøyd med antrekket akkurat den dagen, så kjenner jeg er villig til å strekke meg litt lenger om jeg må...

Jeg kjenner meg veldig igjen i den frustrasjonen, man vil jo se så bra ut som overhode mulig den dagen, men man vil jo ikke bruke nesten en månedslønn på det heller...

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet (endret)

Jeg brukte ca. 12 000 kr på min. Den var og er en drømmekjole, men økonomisk sett angrer jeg dypt på at jeg ikke leide/kjøpte en billigere. Det er jo umulig å få solgt det i etterkant, jo!

Men, for å svare på spørsmålet: 5-10 000 kr vil jeg si er en akseptabel pris.

Endret av fr21_5ffdsa
Skrevet

2000-5000 er en grei pris, men jeg vil nok gå for en kjole til 1000-lappen på Ebay selv når det er min tur :)

Hadde jeg hatt MASSE penger så hadde det kanskje høynet litt ettersom jeg vet at synet på verdi forandrer seg med hva man har på bok selv :)

Skrevet

Jeg brukte ca. 12 000 kr på min. Den var og er en drømmekjole, men økonomisk sett angrer jeg dypt på at jeg ikke leide/kjøpte en billigere. Det er jo umulig å få solgt det i etterkant, jo!

Men, for å svare på spørsmålet: 5-10 000 kr vil jeg si er en akseptabel pris.

I forhold til leie spurte jeg på en brudesalong jeg har vært innom. De tok 7000 for utleie av kjole og da var utvalget ekstremt begrensa. Så da legger jeg heller i 3000 til og får en drømmekjole :)

Skrevet (endret)

Min kjole er sydd på målsøm og koster meg 10400 kr. Det er med 20% avslag.

MEN. Jeg har planer om å få sydd den opp til en pen sommerkjole etter bryllupet. Den er fra Cecilie Melli og jeg vet at diverse kjendiser har brukt den korte versjonen til røde løper osv.

Jeg synes uansett at det er dyrt, men jeg vet at jeg kommer til å bruke den igjen :)

Hadde ikke på forhånd satt en spesifikk grense, men jeg hadde nok kjøpt denne kjolen om den var på full pris også. Dvs. 13000 kr. Var og prøvde et par Jenny Packham-kjoler for noen mnd siden og de kostet 27000... :hakeslepp:

Endret av Samulita
Skrevet

Jeg kjøpt min på eBay. Ellers kan man jo få brukt til under 5000 kr.

Skrevet

Jeg kjøpt min på eBay. Ellers kan man jo få brukt til under 5000 kr.

Jeg har bestilt en fra DHgate.com og måtte ut med 840,-. Om den ikke funker, så får jeg heller kjøpe noe i salong. I verste fall har jeg tapt 800,-, i beste fall har jeg spart over 10000,-...

• Liker 1
Skrevet

Hadde forresten aldri kjøpt en så dyr kjole hvis jeg ikke hadde fått 10 000 å kjøpe brudekjole for. Da hadde jeg kjøpt den for 6 000 kr på nettet(og håpa på at den kom fram i tide og ikke trengte å fikses på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...