Gå til innhold

Hva skjer med Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, noe har skjedd med friheten i Norge. Jeg er så provosert av dette med DLD, og masse annen dritt som AP har klart å skrape sammen. Skal vi ikke kunne kjøpe noe med bankkort uten at regjeringen vet det, og alle de rettstingene. Før var det jo slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Men, hva skjer nå?!

Nei, jeg er virkelig ikke for DLD. Jeg er redd dette er slutten på Norge som vi kjenner det.

Vi nærmer oss allerede pakkislandene, større forskjell på kvinner og menn i det siste. Jaja, jeg skal flytte the US!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri sett deg komme med noe konstruktivt, Apis. Hva med å prøve på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Ok, noe har skjedd med friheten i Norge. Jeg er så provosert av dette med DLD, og masse annen dritt som AP har klart å skrape sammen. Skal vi ikke kunne kjøpe noe med bankkort uten at regjeringen vet det, og alle de rettstingene. Før var det jo slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Men, hva skjer nå?!

Nei, jeg er virkelig ikke for DLD. Jeg er redd dette er slutten på Norge som vi kjenner det.

Vi nærmer oss allerede pakkislandene, større forskjell på kvinner og menn i det siste. Jaja, jeg skal flytte the US!

Bruk kontanter. Når DLD blir innført, vil man ikke bare se hvor du har handlet og for hvor mye, men også HVA. Digital kassalapp...

Bruk VPN tunnel, altså kryptert nett. Da er DLD verdiløst når det gjelder din internettbruk.

Som et apropos. USA har Patriot Act, som ble innført som et resultat av at enkelte har en hang til å skrike allah akhbar mens de styrer fly inn i bygninger...

Du bør sette deg inn i hva Patriot Act er hvis du skal bo i USA. På den annen side er individets rettigheter langt sterkere der enn her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruk kontanter. Slik er det litt lettere å holde oversikt over pengebruken også.

Hva med dette når det gjelder mobilbruk, er det ikke sånn at de kan spore oss, hvor vi er, og har vært, basert på at vi har mobilen med oss? Har også hørt noe om at hvis noen avlytter mobilen, så kan de høre alt som skjer hjemme hos noen, selv om de ikke ringer vedkommende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Uskyldig til det motsatte er bevist" har tydeligvis endret seg til "uskyldige har ingenting å skjule". Mer demokrati og åpenhet altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende er at flertallet ikke bryr seg. De gir faen. Se bare på responsen i denne tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende er at flertallet ikke bryr seg. De gir faen. Se bare på responsen i denne tråden.

Er du en flittig bruker av dette forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Ja, bruk kontanter. Slik er det litt lettere å holde oversikt over pengebruken også.

Hva med dette når det gjelder mobilbruk, er det ikke sånn at de kan spore oss, hvor vi er, og har vært, basert på at vi har mobilen med oss? Har også hørt noe om at hvis noen avlytter mobilen, så kan de høre alt som skjer hjemme hos noen, selv om de ikke ringer vedkommende.

Blackberry telefoner er kryptert. President Obama har visstnok en sånn en. Tror ikke de er tillatt solgt i Norge lenger, i hvert ikke med kryptering, men kan fint kjøpes over nett fra utlandet.

Alternativt, kjøp en smartphone, og ring via skype, som du igjen sørger for har kryptert nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en flittig bruker av dette forumet?

Spørs hva du legger i flittig. Og flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker å ha greie på dette Adolf. Hva mener du med kryptert?

Vil gamle mobiler bli kryptert eller kun de som produseres nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adolf Hitler

Du virker å ha greie på dette Adolf. Hva mener du med kryptert?

Vil gamle mobiler bli kryptert eller kun de som produseres nå?

Hei, og takk for komplimenten. Jeg er ingen dataekspert, men noe har jeg da lært meg.

Det er ikke lov til å drive reklame her, men jeg kan si som følgende: Søk på VPN tunnel.

Du får da da et kryptert nett med falske IP adresser slik at du ikke kan spores på nett. Jeg har en "gammel" mobil, så jeg har ikke prøvd dette selv med skype via smartphone og kryptert nett, men det sies å funke bra.

Den største fordelen med kryptert nett er at det er ytterligere ett hinder for datakriminelle til å foreta ID-tyveri, og å hindre myndighetene å gjøre det samme ( via utro tjenere og indirekte via bortimot ikke-eksisterende brannmur ) ! Det er også vanskeligere å hacke nettbanken din!!!

ALLE mobiler kan politiet spore til en hver tid, selv om de er slått av. Man må ta ut batteriet skal man unngå sporing.

Hlsen meg, som urettmessig ble innesperret på psykiatrisk avdeling for ti år siden. Jeg ble paranoid av det. Men jeg tar mine forholdsregler, og klarer å leve et tilnærmet normalt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adolf Hitler

Er ikke helt inne i det,

leste denne: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/12/07/datalagring-stoppet-i-eoes-moete

Vil det si at DLD ikke blir innført i Norge likevel?

Det kan hende at det er riktig. Men det er ikke første gang myndighetene lyver for å si det slik. Og hvilken grunn har vi til IKKE å mistenke dem så kåte de var på å overvåke al og alle ?

Jeg tror ikke på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at det er riktig. Men det er ikke første gang myndighetene lyver for å si det slik. Og hvilken grunn har vi til IKKE å mistenke dem så kåte de var på å overvåke al og alle ?

Jeg tror ikke på dem!

Igrunn ikke jeg heller. Jeg tenker de vil snikinnføre DLD og heller følge med oss på den måten.

Kan nok være en smule paranoid jeg også, men det får så være. :fnise: Føler meg faktisk allerede iaktatt.

Ved hvilke anledninger har myndigheten løyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, noe har skjedd med friheten i Norge. Jeg er så provosert av dette med DLD, og masse annen dritt som AP har klart å skrape sammen. Skal vi ikke kunne kjøpe noe med bankkort uten at regjeringen vet det, og alle de rettstingene. Før var det jo slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Men, hva skjer nå?!

Nei, jeg er virkelig ikke for DLD. Jeg er redd dette er slutten på Norge som vi kjenner det.

Vi nærmer oss allerede pakkislandene, større forskjell på kvinner og menn i det siste. Jaja, jeg skal flytte the US!

Er det AP som har "skrapet sammen" DLD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det AP som har "skrapet sammen" DLD?

De valgte å ikke benytte veto-retten vår. SV og SP gikk imot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De valgte å ikke benytte veto-retten vår. SV og SP gikk imot

Artig at SV gikk imot. :)

De blir jo av en del folk her inne for å være kommunister.

Kanskje de er snille, velmenende og nesten naive allikevel, slik som jeg oppfatter de.

Jeg synes ikke det overvåkningssamfunnet vårt er greit, og jeg er også imot bomringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan forsøke fritenkerens (i dag betegnet som konspirasjonsteoretiker) utgangspunkt og betrakte spørsmålene som viktigere enn svarene. Om vi samler alle spørsmål rundt det norske samfunn, mellommenneskelige forhold, samfunnets prioriteringer og fokus og de problemer og utfordringer vi står overfor og forsøker å innta et fugleperspektiv ikke bare på vårt eget samfunn, men hele verden, så blir vi sittende med et skremmende helhetsbilde.

Denne artikkelen forsøker å oppsummere endel av dette. Ikke fokuser så mye på de svarene eller mulige svarene som presenteres, men heller på de spørsmål som stilles. Så kan man forsøke å tenke fritt, se på sammenhenger, årsak/virkning og se om det foreligger mønstre i det hele.

http://www.pakalertpress.com/2011/11/17/who-is-waging-the-war-on-terra/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...