fridr Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hvordan gjør dere det om dere skal på feks Sydentur, og vet at en gang mens dere er der skal du ha mensen? Jeg gidder jo ikke ta med meg kasserollen jeg bruker til å sterilisere menskoppen! Er det nok at jeg koker den før jeg reiser, og så bruker sånn anti-bak eller noe på den og vasker den godt når jeg må bruke den? Jeg kan ikke bruke tamponger, de tørker ut slimhinnene mine. Og bind er jo ikke akkurat særlig stas når man er i Syden
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Har ikke de vannkoker eller noe på hotellet da?
aphelion Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å koke den før du dro, og så bruke den mens du er der. Den ligger jo i den lille posen sin uansett, blir ikke skitten der. Så ville jeg skylt og vasket den godt i vasken når jeg var ferdig, og gitt den en skikkelig omgang når jeg kom hjem. Ser overhodet ikke problemet med det 2
fridr Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2011 Ok, men da gjør jeg det sånn Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Huh? Må man koke den rett før man skal bruke den? Jeg pleier å koke det etter jeg er ferdig med min periode, og så gjør jeg ikke annet enn å skylle den neste gang jeg har mensen.
Gjest imli Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Huh? Må man koke den rett før man skal bruke den? Jeg pleier å koke det etter jeg er ferdig med min periode, og så gjør jeg ikke annet enn å skylle den neste gang jeg har mensen. Eg gjer heller ikkje det - ser ikkje poenget med sterilisering to gonger på rad. Koppen blir vel ikkje akkurat skitten av å liggje i posen. Den ligg jo berre i posen etter sterilisering. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Og jeg bruker såpe og vann til daglig og ellers vibratorrens. Før jeg fikk tak i det lot jeg koppen ligge i eddikvann en stund etter å ha vasket den grundig. Har brukt menskopp i nærmere 4 år og har enda ikke kokt. Har ikke hatt noen problemer.
fridr Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2011 Bare jeg som gjør det omvendt da Vasker den godt når jeg er ferdig, og steriliserer den når jeg skal bruke den igjen. Så jeg steriliserer den ikke to ganger. Men da vet jeg at man kan gjøre det omvendt
Gjest Tigress Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Eg berre skyllar koppen, eg, og så får han liggje i eddikvatn nokre timar når perioden er over. Det skulle ikkje vere noko problem, vatnet er vel som oftast ikkje så dårleg at ein ikkje kan vaske seg med det, er det vel, det er vel konsum av vatnet som ikkje er bra?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå