Gjest Nuppdupp Skrevet 7. desember 2011 #21 Skrevet 7. desember 2011 har man ikke problemer, så lager mat et 1
Snop Skrevet 9. desember 2011 #22 Skrevet 9. desember 2011 Hehe, jeg var på innspilling hos I kveld med Ylvis og da ble vi på forhånd bedt om å ikke være kleine og klappe i takt under noen omstendigheter. Funka dårlig, det ligger tydeligvis i morsmelka vår ;P
Cho Kon It Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #23 Skrevet 9. desember 2011 Hehe, jeg var på innspilling hos I kveld med Ylvis og da ble vi på forhånd bedt om å ikke være kleine og klappe i takt under noen omstendigheter. Funka dårlig, det ligger tydeligvis i morsmelka vår ;P Awesome!
Gjest Herr Drue Skrevet 9. desember 2011 #24 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jeg synes det er utrolig snobbete å være i mot dette. Musikk er en kroppslig ting, og jeg synes ikke man skal holde seg om man føler for å reagere, enten det er tramping med fot, dansing eller klapping av puls. Det er en veldig norsk ting å henge seg opp i, faktisk - jeg forbinder det med stivhet og jantelov. I andre kulturer er det helt normalt, selv på klassiske konserter, så sitter folk og roper av begeistring. Dette er kulturer hvor musikken står mye sterkere, f.eks i mellom-Amerika, eller i afro-amerikanske kulturer i USA. Som musiker vet jeg at man også setter pris på respons fra publikum. edit: noen av dere så kanskje en dokumentar om "el sistema" på hovedscenen på NRK? Endret 9. desember 2011 av Herr Drue 1
Gjest Solsmil Skrevet 9. desember 2011 #25 Skrevet 9. desember 2011 jeg synes også det er ufattelig irriterende. Ser høres bare dumt ut. Jeg kan ikke fatte hva det er som får folk til å gjøre det, selv ville jeg aldri gjort det.
Gjest badeand1 Skrevet 9. desember 2011 #26 Skrevet 9. desember 2011 Syns det er litt småtøft jeg. Blir en egen stemning ut av det. (såsant klappingen ikke overdøver sangen) 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. desember 2011 #27 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har selv opptrådt på scenen, og må innrømme jeg får et lite kick av at folk klapper takten. Viser at folk følger med, og (som oftest) liker det de hører Men kan jo selvsagt forstå at det kan være irriterende også. Sangen kan jo faktisk forsvinne litt i "klappebråket". 2
Dragonfly84 Skrevet 15. desember 2011 #28 Skrevet 15. desember 2011 Jeg så på et eller annet norsk musikkprogram en gang, husker ikke hvilket men det var på NRK. Her begynte selvfølgelig publikum å klappe under hver eneste sangsnutt, og når musikken stoppet greide ikke alle å reagere like kjapt, så de klappet etter at musikken stoppet. Hvis ikke jeg tar fullstendig feil, så har TV-program egne "publikumsvekkere" som skal få publikum til å klappe, hoie osv. Så det er ikke sikkert det er bare publikum sin feil
She_Leiva Skrevet 15. desember 2011 #29 Skrevet 15. desember 2011 Det er faktisk litt kleint, men ikke noe man vanligvis tenker over.
Kamikatze Skrevet 17. desember 2011 #31 Skrevet 17. desember 2011 Oh, so the are so mye bedre in London, erh? Well, even the Brits got the clap, Lippy:
sophiaM Skrevet 21. desember 2011 #32 Skrevet 21. desember 2011 Selv om å klappe takten når noen synger, for enkelte virker som en god ide for å vise at de liker sangen(?), syns jeg det er ekstremt respektløst å klappe så mye i takt at man ikke lenger hører den som synger. Et ganske stort irritasjonsmoment når man heller kan vise at man likte sangen når den er ferdig...
Kamikatze Skrevet 22. desember 2011 #33 Skrevet 22. desember 2011 Så det er greit å overdøve i takt om en misliker låta?
Azure Skrevet 22. desember 2011 #34 Skrevet 22. desember 2011 Føler ofte det starter av at artisten tar hendene over hodet og begynner å klappe takten selv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå