Cho Kon It Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Er det bare meg som synes det er utrolig kleint og irriterende når publikum begynner å klappe takten på konsert/forestilling/whatever? Jeg hører jo nesten ikke sangen! Har av en eller annen grunn fått det for meg at dette er et norsk fenomen, uten at jeg har vært på så mange forestillinger i utlandet at det gjør noe. Jo - jeg var på en musikal i London, og det var helt klappe-takten-fritt. Kan noen av dere taktklappere fortelle meg hva greia er? Kom gjerne med meninger dere andre og!
Grønt blad Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Synes egentlig at det er veldig hyggelig at publikum viser såpass begeistring at de begynner å klappe. Jeg synes ikke det er kleint, men er enig i at det er irriterende når det gjør at man ikke hører sangen, og synes det er irriterende når publikum prøver å klappe i takt, men ikke treffer slik at det høres ut som et takras. Kan legge til at jeg ikke er en aktiv taktklapper selv 3
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Jo - jeg var på en musikal i London, og det var helt klappe-takten-fritt. Det kan jo godt komme av at en musikal i London og en konsert i Norge er to veldig forskjellige settinger som også tiltrekker seg relativt forskjellige typer mennesker Men ja, jeg synes det er like irriterende jeg også, og jeg er ikke den som starter, men jeg henger meg på fordi jeg føler meg rett og slett dum om jeg ikke er med på det. Forresten så har jeg et liveopptak med Nightwish hvor det både trampes og klappes i takt, og det var ikke i Norge de var
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Helt enig i at dette er ufattelig irriterende, og dessverre virker det som et særnorsk fenomen, i likhet med disse kubjellene på diverse sportsarrangementer. Jeg tar meg selv i å gjøre alt jeg kan for å unngå å støtte opp om denne utingen. 2
Cho Kon It Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2011 Synes egentlig at det er veldig hyggelig at publikum viser såpass begeistring at de begynner å klappe. Jeg synes ikke det er kleint, men er enig i at det er irriterende når det gjør at man ikke hører sangen, og synes det er irriterende når publikum prøver å klappe i takt, men ikke treffer slik at det høres ut som et takras. Kan legge til at jeg ikke er en aktiv taktklapper selv Joda, det er litt hyggelig når det utbryter spontan begeistret takt-klapping en gang i blant, men når det går automatikk i det, eller når det høres ut som et takras som du sier, det er da jeg "reagerer". Det kan jo godt komme av at en musikal i London og en konsert i Norge er to veldig forskjellige settinger som også tiltrekker seg relativt forskjellige typer mennesker Men ja, jeg synes det er like irriterende jeg også, og jeg er ikke den som starter, men jeg henger meg på fordi jeg føler meg rett og slett dum om jeg ikke er med på det. Forresten så har jeg et liveopptak med Nightwish hvor det både trampes og klappes i takt, og det var ikke i Norge de var Hehe, det var nok to forskjellige settinger ja, men jeg har også opplevd at folk klappet takten på Quarten, det var spesielt. Og jeg har det helt motsatt som deg, jeg føler meg dum hvis jeg henger meg med på klappingen, og nekter dermed å delta. Helt enig i at dette er ufattelig irriterende, og dessverre virker det som et særnorsk fenomen, i likhet med disse kubjellene på diverse sportsarrangementer. Jeg tar meg selv i å gjøre alt jeg kan for å unngå å støtte opp om denne utingen. Hehe, kubjeller. De har jeg faktisk ikke noe i mot, fordi de minner meg om snø, ski, appelsiner og 1994. Sorry. Men takk for støtten i klappesaken! I solidaritet med deg skal jeg herved slutte å bjelle med kubjeller på sportsarrangementer. Selv om jeg egentlig aldri har gjort det før.
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Og jeg har det helt motsatt som deg, jeg føler meg dum hvis jeg henger meg med på klappingen, og nekter dermed å delta. Ja dum føler en seg uansett. Hva med å følge med på scenen i stedet for å konsentrere seg om å klappe riktig, liksom? :gjeiper: Damned if you don't, damned if you do
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Hehe, kubjeller. De har jeg faktisk ikke noe i mot, fordi de minner meg om snø, ski, appelsiner og 1994. Sorry. Men takk for støtten i klappesaken! I solidaritet med deg skal jeg herved slutte å bjelle med kubjeller på sportsarrangementer. Selv om jeg egentlig aldri har gjort det før. Det er en deal. Gi meg beskjed når motstandbevegelsen mot taktklapping er oppe og går. Da skal jeg stå ved din side og klappe i utakt. 2
Cho Kon It Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg så på et eller annet norsk musikkprogram en gang, husker ikke hvilket men det var på NRK. Underveis holdt de på med en eller annen lek hvor bandet begynte å spille en sang, og så stoppet det så deltakerne kunne gjette hvilken sang det var. Her begynte selvfølgelig publikum å klappe under hver eneste sangsnutt, og når musikken stoppet greide ikke alle å reagere like kjapt, så de klappet etter at musikken stoppet. Det virket nesten som de måtte "klappe seg ut" for klappingen ble lavere og lavere til den til slutt avtok. Noen ganger greide de ikke å slutte å klappe før neste sang begynte, og det ble et salig klappekaos i benkeradene. Det er denne type klapping jeg er imot. Kjenn din besøkelsestid! 4
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Det er en deal. Gi meg beskjed når motstandbevegelsen mot taktklapping er oppe og går. Da skal jeg stå ved din side og klappe i utakt. Skal vi starte en motbevegelse mot kubjeller da? For det eneste de minner meg om er at hele uteplassen min blir forpestet om våren, og at det er omtrent umulig å sitte ute uten å brekke seg i perioder Skal vi ta med sånne "fløytebokser" da som er så populære på 17. mai og ta igjen på bjellekyrne som står langs skiløypa? :gjeiper:
Kladd Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Når jeg har spilt konserter, så har jeg alltid syntes det har vært veldig oppløftende og fint når publikum har begynt å klappe takten. Jeg synes det blir kleint når det varer veldig lenge, men da har man som regel begynt for tidlig og ikke helt fått noen god og naturlig avslutning. Det fungerer derimot fint mot slutten av en sang synes jeg. 4
Cho Kon It Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2011 Ja dum føler en seg uansett. Hva med å følge med på scenen i stedet for å konsentrere seg om å klappe riktig, liksom? :gjeiper: Damned if you don't, damned if you do Syns alle kan klappe fra seg litt hjemme før de går på konsert! Det er en deal. Gi meg beskjed når motstandbevegelsen mot taktklapping er oppe og går. Da skal jeg stå ved din side og klappe i utakt. Høres helt fantastisk ut.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 Vil ikke kalle det særnorskt fenomen. Min erfaring er at araberne er ville på klapping under show.
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Skal vi starte en motbevegelse mot kubjeller da? For det eneste de minner meg om er at hele uteplassen min blir forpestet om våren, og at det er omtrent umulig å sitte ute uten å brekke seg i perioder Skal vi ta med sånne "fløytebokser" da som er så populære på 17. mai og ta igjen på bjellekyrne som står langs skiløypa? :gjeiper: Hmmmm.... hadde vært slemt mot kuene. Men vi kunne ha satt igang et forbud mot kubjeller på mennesker.
Sheherasade Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Det er jo også en del artister som oppfordrer publikum til å klappe med, da. Det som irriterer MEG er folk som ikke klarer å holde takten... 3
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Det er jo også en del artister som oppfordrer publikum til å klappe med, da. Det som irriterer MEG er folk som ikke klarer å holde takten...
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Hmmmm.... hadde vært slemt mot kuene. Men vi kunne ha satt igang et forbud mot kubjeller på mennesker. Jeg mente ikke kyrne, men de menneskene som tror de er bjellekyr
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Jeg mente ikke kyrne, men de menneskene som tror de er bjellekyr Jeg skjønte det, men følte jeg måtte presisere din første setning. Vi er tross alt ikke ute etter kuene. Det er menneskene bak bjellene vi er ute etter. Kubjellene, that is.
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Jeg skjønte det, men følte jeg måtte presisere din første setning. Vi er tross alt ikke ute etter kuene. Det er menneskene bak bjellene vi er ute etter. Kubjellene, that is. Ah, sånn ja! Men det er jo det jeg tenker på når jeg hører kubjeller. En ting er at jeg må lukte på kuruker hele våren, men jeg vil ikke bli påmint det om vinteren :gjeiper:
Gjest Bandit Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Ah, sånn ja! Men det er jo det jeg tenker på når jeg hører kubjeller. En ting er at jeg må lukte på kuruker hele våren, men jeg vil ikke bli påmint det om vinteren :gjeiper: Ahhh... sorry, vi får ta en ting av gangen. Kan ikke redde hele verden på en gang, vet du.
daemonia Skrevet 7. desember 2011 #20 Skrevet 7. desember 2011 Ahhh... sorry, vi får ta en ting av gangen. Kan ikke redde hele verden på en gang, vet du. Nei, det fører fort til forvirring. Særlig nå om vintern når vi ikke lever med det tett innpå oss. Bokstavelig talt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå