Gå til innhold

P-pille

Fremhevede innlegg

Gjest Anonyme
Skrevet

Jeg pleier å begynne på p-pillene på onsdag, så får jeg mensen 2 dager etterpå. Men vil nå begynne på de på lørdagen, for da får jeg mensen på mandag :P MEN neste gang jeg skal ha mensen, kan jeg slutte på p-pillen på onsdag og begynne rett på nytt brett på lørdagen?

Eller hvordan skal jeg gjør det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å begynne på p-pillene på onsdag, så får jeg mensen 2 dager etterpå. Men vil nå begynne på de på lørdagen, for da får jeg mensen på mandag :P MEN neste gang jeg skal ha mensen, kan jeg slutte på p-pillen på onsdag og begynne rett på nytt brett på lørdagen?

Eller hvordan skal jeg gjør det da?

Ja, det kan du. Du kan ta kortere pillefri en vanlig og være beskyttet, men ikke motsatt.

Venter du over en uke på å starte på nytt brett er du jo ikke beskyttet lenger.

Gjest anonyme
Skrevet

Okei.men visst jeg skal ha mensen på fredagen, men så har jeg glemt en p-pille en gang på brettet, og får mensen på tirsdagen(3 dager før jeg egentlig skal ha den)Da skal jeg begynne på nytt brett neste onsdag. Men såbegynner jeg heller på brettet på fredagen eller lørdagen, er jeg fortsatt beskyttet da? :P da har det jo gått 7 dager. Siden det er vell bare en liten blødning de 2 dagene før forventet mens?

uff så dårlig til å forklare.

Gjest anonyme
Skrevet

Ja, det kan du. Du kan ta kortere pillefri en vanlig og være beskyttet, men ikke motsatt.

Venter du over en uke på å starte på nytt brett er du jo ikke beskyttet lenger.

Okei, takk. Leste ikke svaret ditt skikkelig før jeg spørte om nytt spørsmål ;-)

Men om jeg begynner med brettet etter 9-10 dager da, hvor lang tid tar det før jeg er beskyttet da?

Skrevet

Da gjelder de obligatoriske 14 dagene med kondom i tillegg før du er sikker.

Beste er å bare begynne på et nytt pillebrett på en dag du vil bytte til. Si du vanligvis begynner på nytt brett en onsdag og vil bytte til en mandag, da begynner du den førstkommende mandag i stedet for å vente helt til mandagen etter den onsdagen du vanligvis ville startet. Da vil du fortsatt være sikker uten noe stress.

Skrevet

oi da. jaja. Jeg har glemt 2-3 p piller før midt på brettet og ikke blitt gravid. Så blir vell ikke gravid denne gangen heller:)

Skrevet

oi da. jaja. Jeg har glemt 2-3 p piller før midt på brettet og ikke blitt gravid. Så blir vell ikke gravid denne gangen heller:)

Det har jeg også gjort, mange ganger, men så er jeg ikke så fryktelig fruktbar at det gjør noe heller da :P

Skrevet

Det har jeg også gjort, mange ganger, men så er jeg ikke så fryktelig fruktbar at det gjør noe heller da :P

Jeg har glemt tusen ganger jeg og.. er nesten redd for jeg aldri kan bli gravid :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...