Gå til innhold

Ny jobb, full opplæring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fått ny jobb, er på dag 2 i min opplæring - men angrer bittert!

Arbeidsoppgavene og alt var ikke hva jeg så for meg i det heletatt.

Kontrakt er signert, og det er 2 uker oppsigelse i en 6 mnd prøveperiode.

Om jeg hadde sagt fra til sjefen allerede imorgen, ville det da fremdeles vært en oppsigelsestid på 2 uker, når jeg i det heletatt ikke har fått fullført opplæringen min?

Hvordan gå frem og forklare til henne du satt og solgte deg til og viste ett brennende ønske og begjær for en jobb jeg overhodet ikke har lyst på alikevel etter kun 16 timer inn i arbeidet?????

HJEEEEELP !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pellepirat

Det beste er alltid å være ærlig. Med arbeidsgiver også. Alt er ikke så lett å vite før man har prøvd det. Men hvis det er totalt annerledes enn du hadde tenkt det, så har kanskje arbeidsgiver forespeilet jobben på feil måte også tenker jeg, og får ta del i "skylda".

Som regel vet man jo hva man går til. På den andre siden er det jo en frist der på 2 uker for å sikre seg mot slikt - både for deg og arbeidsgiver. Hvis du hadde blitt ansett som ikke dyktig nok har de mulighet å gjøre retrett. Selv om det i motsatt tilfelle som regel skal noe til.

Foreslår uansett du tar en prat. Det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en prat med ham, han har nok ingen som helst interesse av å ha deg gående der hvis du ikke vi være der.

MEN, husk at hvis du har dagpenger, er i NAV systemet eller liknende så kan det å slutte være det samme som miste dagpengene de neste 8 ukene på rad. Det er det ikke sikkert du har råd til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i NAV systemet og har heller ikke dagpenger. Vet jeg kan få jobb i en annen lønn, og ironisk nokk med mer lønn!!

Jobben var ikke helt som jeg hadde sett for meg, så da er det vel bare en ting å gjøre.

Når magefølelsen slår seg vrang sånn som dette, eller bite i det sure eple og fortsette å håpe det blir bedre med tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra med en gang. Tenker du å slutte vil arbeidsgiver bli glad for å slippe kostnaden ved å lære opp en som uansett skal slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å gi det ihvertfall én uke før du bestemmer deg? Det kan jo finnes en bitteliten sjanse for at du kan like det etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Setareh

Haha:P da jeg var 20.. nå er jeg 22.. fikk jeg jobb på sånn kundeserivce, forsto ingenting av opplæringen! det var så vanskelig, og ikke noe jeg hadde forestilt.. var der bare 2 dager, og gikk ikke på opplæringen den tredje dagen, sjefen ringte og jeg forklarte situasjonen. Hun sa at det var mange som har gjort akkurat det samme, men etter flere dager på opplæringen, hadde de lært mye. Jeg sluttet. Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...