AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hei! For noen dager siden så tror jeg at jeg fikk en slags betennelse i navlepiercingen min. Det ble seende sånn her ut: Kom ut gugge, og som dere kan se så ser man at det er litt oppblåst og hovent ( i forhold til bildet under), men den var ikke vond. Jeg tok på klorhexidin og det kom ikke ut noe puss lenger, og den var ikke hoven. For å være på den sikre siden så spør jeg dere om dere synes den ser grei ut, eller om det fortsatt ser ille ut og at jeg burde dra til legen. Det ser litt tørt ut rundt der også.. Noe jeg burde ta på for å gi fuktighet, eller går det bra? Har også utovernavle, derfor det ser litt rart ut. Men sånn for å være på den sikre siden så lager jeg et innlegg om dette, for å være sikker. Synes dere at det ser greit ut?
skandale Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Ikke gå til legen, gå til piercingstudioet som tok den, om du skal gå noe sted. Rens med saltvann, klorhexidin er for sterkt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Ikke gå til legen, gå til piercingstudioet som tok den, om du skal gå noe sted. Rens med saltvann, klorhexidin er for sterkt. Jeg dro til piercingstudioet som jeg tok den i, hun sa at jeg skulle ligge med klorhexidin i 10 minutter, og så skylle det av igjen med saltvann, helt til et hadde blitt bra igjen. Når det var blitt bra, skulle jeg rense som vanlig med saltvann.
ara Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Den ser ikke helt bra ut nei! Jeg hadde en skikkelig betennelse for en tid tilbake og den startet sånn som din..Litt rød og hoven. Jeg renset bare med pyrisept og smurte på store doser med pyriseptsalve. Den gjør virkelig susen. Burde anskaffes om du ikke har!
Gjest Eline4 Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Huffda, hadde skikkelig betennelse i piercingen min for noen år siden.. Den så litt værre ut enn din, og den varte leeenge! Men jeg tror nok det skal gå bra om du vasker mye med saltvann, både rundt og inni hullet
★Blackstar★ Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Nei, du holder nok på å få betennelse ser det ut som.. Rens med klorhexidin 3 ganger til dagen, og gjør det hver dag nå i en uke eller to! Husk alltid og vask hendene før du tar på piercingen eller noe sånt!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Nei, du holder nok på å få betennelse ser det ut som.. Rens med klorhexidin 3 ganger til dagen, og gjør det hver dag nå i en uke eller to! Husk alltid og vask hendene før du tar på piercingen eller noe sånt! Er veldig sikker på at jeg ikke starter å få betennelse, men skal gjøre slik som du sier allikevel. Takktakk
andrea90 Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Ser ikke så alvorlig ut. Kjøp deg en flaske Jodd, og smør på. Det funker så bra på små betennelser.
Gjest badeand1 Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Er veldig sikker på at jeg ikke starter å få betennelse, men skal gjøre slik som du sier allikevel. Takktakk Hvorfor er du så sikker på det?
★Blackstar★ Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Er veldig sikker på at jeg ikke starter å få betennelse, men skal gjøre slik som du sier allikevel. Takktakk Det ser veldig ut som du holder på å bygge opp en betennelse altså. Har hatt piercing i tunga, underleppa, overleppa, øyenbrynet, navelen og ørene. Flere av de jeg hatt flere år.. Og er som oftest sånn en betennelse starter, men derfor er det lurt å starte med engang å rense det 3 ganger til dagen, og gjøre sånn i en til to uker... Hold på en stund etter piercingen har blitt helt fint også... Hvor lenge har du hatt piercingen forresten?
Gjest Setareh Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 akkurat som min da jeg tok piercing, den stank også! endte med at jeg tok den bort.. aldri mer piercinger!
Gjest Wanted Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Har du hatt den lenge? Så betent ut på det øverste bildet pga puss. Litt vanskelig å se, men det så ikke helt normalt ut. Jeg har også hatt navlepiercing, men den så aldri slik ut. Du kan ha på sårgel, f.eks Intrasite Gel, som opprettholder fuktighet i sår. Det kan også være lurt å skylle med sterilt saltvann (natriumklorid) og rense med sterile kompresser.
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Da jeg tok min fikk jeg beskjed om å IKKE bruke pyrisept å rense med. Fikk derfor streng beskjed om å kun bruke klorhexidin og smøre med denne sårsalven. Funka fjell!
ara Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Da jeg tok min fikk jeg beskjed om å IKKE bruke pyrisept å rense med. Fikk derfor streng beskjed om å kun bruke klorhexidin og smøre med denne sårsalven. Funka fjell! Rart at man får så forskjellige beskjeder..jeg fikk beskjed om å bruke pyrisept da jeg tok min..Det er snart 10 år siden, men likevel... Pyrisept renser jo det også..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Det ser veldig ut som du holder på å bygge opp en betennelse altså. Har hatt piercing i tunga, underleppa, overleppa, øyenbrynet, navelen og ørene. Flere av de jeg hatt flere år.. Og er som oftest sånn en betennelse starter, men derfor er det lurt å starte med engang å rense det 3 ganger til dagen, og gjøre sånn i en til to uker... Hold på en stund etter piercingen har blitt helt fint også... Hvor lenge har du hatt piercingen forresten? Har hatt piercingen i 2 og en halv måned.
Hugtatt Skrevet 6. desember 2011 #16 Skrevet 6. desember 2011 Rart at man får så forskjellige beskjeder..jeg fikk beskjed om å bruke pyrisept da jeg tok min..Det er snart 10 år siden, men likevel... Pyrisept renser jo det også.. Og jeg har fått beskjed om på alle mine piercinger og hull i ørene å rense med klorhexidin. Funka fjell det og;)
skandale Skrevet 6. desember 2011 #17 Skrevet 6. desember 2011 Såret gror saktere når dere renser med klorhexidin og pyrisept, for de dreper ikke bare de bakteriene du ikke vil ha der, men også de som leger. Derfor er det smart å rense med saltvann, og selvfølgelig la vær å pelle på piercingen. Vær ALLTID ren på hendene når du skal ta på den.
Pialill Skrevet 6. desember 2011 #18 Skrevet 6. desember 2011 Det som reddet meg fra betennelse var antibaktriell såpe, mild og fin. Brukte den hver gang jeg va i dusjen. 1 gang for dagen altså. Funket ikke med klorhexdin på meg, da ville såret ALDRI gro. Etter jeg brukte antibaktriell gåndsåpe i noen uker forsvant betennelsen for godt! Fikk tipset av en piercingartist i statene da jeg bodde der
SmallTalk Skrevet 6. desember 2011 #19 Skrevet 6. desember 2011 Dra på apoteket i morgen, kjøp Brulidine-salve og bruk den slik bruksanvisningen sier. Personlig så ville jeg renset med sterilt saltvann (pipetter kjøpt på apotek) og det er fordi det ikke irriterer huden og fordi Brulidin-kremen vil drepe eventuelle bakterier.
pantora Skrevet 6. desember 2011 #20 Skrevet 6. desember 2011 Man skal IKKE bruke noe annet enn saltvann på piercinger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå