Gå til innhold

slank til prøveperiode!

LAmpee

Anbefalte innlegg

Det er kjempegøy å se hva du skriver her, spesielt fordi jeg er nødt til å bli motivert til trening selv.

I motsetning til deg, er det nemlig treninga jeg ikke har kommet i gang med, mens kostholdet har fått en skikkelig god omgang. Har gått ned 3 kg på to uker - bare ved å endre kostholdet mitt.

Som du skrev, slet jeg også med at jeg spiste for lite, og derfor "tok jeg igjen" det jeg ikke hadde spist i løpet av dagen, med store måltider på kvelden. Registrerte meg på VGs vektklubb, som var 500 kroner jeg egentlig tenkte var bortkasta. Merker overraskende nok at det motiverer meg til å planlegge hva jeg spiser, og det aller beste er jo at jeg spiser mer enn jeg noensinne har gjort. Søtsuget er helt borte! (Så får vi se om jeg får en smell da, siden jeg har holdt på i bare to uker, hehe)

Oy, så bra med 3 kg på 2 uker. Det er jo kjempe bra! :danse:

Uansett hvor mye man trener hjelper det ikke SÅ mye hvis man ikke passer på kostholdet. Men jeg tenker mer og mer på kostholdet nå som jeg er godt i gang med trening. Jeg har begynt å like å trene!:) Syns det er deilig.

Søtsuget har jeg blitt bedre med, men jeg må bli enda bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

løplabbets plan uke 2 er gjennomført! Den er absolutt til å anbefale. Det fungerer. :danse:

Jeg merker at jeg ikke blir SÅ sliten av powerwalkinga og jogginga blir bedre!

Kostholdet igår var utrolig dårlig på kvelden med venninner, alkohol og masse snacks. Klarte ikke å holde meg unna. Men idag, derimot, har jeg vært flink!

Frokost/lunsj (stod opp sent) med 2 grove små baguetter med kjøttpålegg, eple og appelsin senere, 2 knekkebrød med gulost og agurk og panert kyllingfilet med salat til middag/kveldsmat. Det er ganske bra det? kanskje litt for lite? Jeg føler meg faktisk veldig mett :biggrin:

Så ja, det er fremgang. Jeg er glad for at jeg ikke pusher meg for hardt, for da blir jeg ganske fort lei, har ikke tålmodighet. Tar 1 steg om ganger.

Steg 1 som var å slutte med søtsaker har jeg blitt litt bedre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løplabbets plan uke 2 er gjennomført! Den er absolutt til å anbefale. Det fungerer. :danse:

Jeg merker at jeg ikke blir SÅ sliten av powerwalkinga og jogginga blir bedre!

Kostholdet igår var utrolig dårlig på kvelden med venninner, alkohol og masse snacks. Klarte ikke å holde meg unna. Men idag, derimot, har jeg vært flink!

Frokost/lunsj (stod opp sent) med 2 grove små baguetter med kjøttpålegg, eple og appelsin senere, 2 knekkebrød med gulost og agurk og panert kyllingfilet med salat til middag/kveldsmat. Det er ganske bra det? kanskje litt for lite? Jeg føler meg faktisk veldig mett :biggrin:

Så ja, det er fremgang. Jeg er glad for at jeg ikke pusher meg for hardt, for da blir jeg ganske fort lei, har ikke tålmodighet. Tar 1 steg om ganger.

Steg 1 som var å slutte med søtsaker har jeg blitt litt bedre med.

Så flink du er :) Stå på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Stå på :jepp:

Takk :klemmer:

Synes ikke jeg er SÅ flink, men jeg er fornøyd med hvordan jeg klarer å holde motivasjonen oppe. Ser ingen forandringer på vekten men på kroppen ser man jo litt :jepp:

Synes bare det å ha baktanke om å leve sunt og trene hjelper til å utføre det litt og litt om gangen. Man må jo være forsiktig, og jeg vil ikke gjøre samme tabben som tidligere der jeg går masse kg ned for så å legge på seg alt igjen. Sakte men sikkert. Har jo ikke dårlig selvtillit og jeg syns ikke jeg ser "feit" ut.

Men nå er jeg syk :(

Infeksjon på mandlene (tonsilitt). Er slapp og har liksom vondt i hele kroppen. Må nok bare slappe av disse dagene for det er jeg aldri flink med når jeg blir syk. Sitter aldri og slapper av, så det tar laang tid før jeg blir helt frisk, mens når jeg tar det rolig blir jeg frisk innen 2 dager.

Til tross for sykdommen var jeg og gikk mye idag. Gikk og gikk. Med tunge poser.

snakk om å slappe av :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy å lese at du har kommet i gang med treningen og liker det, håper nemlig at jeg klarer det jeg også, så motivasjon er alltid bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

Det går greit her. Har vært en del syk, førskjølet, hovne mandler osv. så treninga er på vent. Men, som jeg skrev tidligere, er ikke av typen som klarer å sitte hjemme under dyna å vente på å bli frisk, så jeg har vært en del ute og gått fram og tilbake :fnise: Skal nok ikke trene imorgen heller, er vel dumt å trene når man er snufsete, men til helgen skal det nok bli trening!

Også har jeg bestemt meg for å slutte å veie meg hver uke, annen hver uke blir vel best. Det er så demotiverende når man ikke ser så mye forskjell på vekta. Den viste 86,2 så det går nedover men veldig tregt. Man ser jo litt mer forskjell når det har gått 2 uker og det motiverer jo mer.

Vil ikke at motivasjonen skal synke, for det er fælt!

Uansett om jeg ikke skal trene imorgen skal jeg ikke bli sittende hjemme heller. Skal nok gå noen busstasjoner :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy å lese at du har kommet i gang med treningen og liker det, håper nemlig at jeg klarer det jeg også, så motivasjon er alltid bra ;)

Du må nok bare finne ut hva som er best for deg når det gjelder trening. Mange liker å trene på morgenen fordi de føler seg energifulle etterpå, Jeg liker å trene etter alle dagens gjøremål så jeg kan slappe av med te etter trening så det blir som oftest på kveldene.

Før hadde jeg perioder (1-2 uker) der jeg trente masse, også trente jeg ikke på over 1 mnd, også pån igjen med 1-2 uker med trening. DET er demotiverende. Man sliter seg ut. Så nå prøver jeg og ta det rolig, ikke pushe meg for hardt men oppnå det å trene 2-3 ganger i uka. Og da trener jeg ut ifra formen, jeg ser an hvordan jeg er når jeg begynner. Noen ganger blir det god trening, andre ganger blir det veldig rolig. Men trening blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det søndagstrening idag!! :hoppe::hoppendeglad:

45 min zumba og 20 min styrke der jeg trente mage og rygg!

SÅ deilig!

neste treningsøkt blir på tirsdag, håper jeg. Hvis det ikke dukker opp noe annet.

Har også sluttet med den planen til løplabbet. Syns det ble litt slitsomt og måtte gjennomføre den 3 ganger i uka når det er så mye morsomme gruppetreninger, jeg trener jo bare 3 ganger i uken, og kun tredemølla ble kjedelig. Må jo holde motivasjonen oppe!

jeg gjennomførte det ut uke 3 da :jepp:

Nå må jeg legge meg, skole imorgen tidlig så jobb på kvelden! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Zumba er gøy :)

Det med variasjon er kjempeviktig for motivasjonen, så det er sikkert lurt å bytte ut løpelabbet til fordel for andre alternativer som holder trenelysten oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja zumba er gøy! Uansett om jeg eier null rytme i kroppen, ser ut som en idiot der jeg står og prøver å følge med på instruktøren. Men det er fortsatt gøy!

Idag ble det ikke noe trening pga. jobb, så da blir det imorgen. Tenkte jeg skulle være med på sykkeltime. Jeg får se hva som følger med i timeplanen til senteret.

Har fått litt kick på gruppetreninger jeg nå :fnise:

Idag bakte jeg brød :hoppendeglad:

Er så stolt, jeg blir bare flinkere og flinkere på kjøkkenet. Begynner nesten å like å kokkelere! haha.

NÅÅÅ.......må jeg sove. Skole imorgen tidlig! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe trening idag heller, bortsett fra litt skulder, bryst og armer hjemme.

Skole, hjem, rydde, bake, lage smoothie, og sitte med mann og skravle i timesvis. Men koselig var det! Vi får ikke så mye tid sammen når begge har så mye å gjøre hele tiden.

Jeg kjøpte blender idag, hadde så lyst på smoothie og jeg er så lei av å kjøpe de små bendit smoothiene som koster nesten 25 kroner hele tiden. Idag lagde jeg min egen og fy, så godt det var. Og mettende!

Får se om det blir trening imorgen da :sjenert::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bestandig like enkelt å få inn trening i timeplanen nei...

Blender er en fin investering, den blir flittig brukt her i huset i allefall, senest i går :)

Smoothie som man lager selv er mye bedre enn de man får kjøpt på butikken syns jeg, kan eksperimenter litt selv og bruke det man selv liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at gruppetimer er best! Selv om jeg fremdeles mener zumba er det verste jeg har vært med på :fnise: Men pilates, yoga, spinning...egentlig alt som ikke krever ett fnugg av koordinasjon, det er gøy :jepp:

Og så flink du er som baker brød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala: Ja smoothie er virkelig mye bedre hjemme, det blir veldig godt men jeg tar gjerne imot oppskrifter. Bruker veldig mye bær, har også kjøpt blanding med mango (fryst), men vil prøve masse! :fnise:

Momseguri: :velkommen: Ja koordinasjon er noe j****g. Men jeg syns det er morsomt da ;) OG jeg digger spinning. Syns det er det mest effektive og jeg klarer virkelig og gi alt i en spinningstime. Yoga er jeg også glad i men har aldri prøvd pilates, det skal jeg virkelig prøve ut for det er mye positivt snakk om det.

Ellers har det vært masse jobbing i det siste, har ikke fått trent noenting. Skal slutte å planlegge når jeg SKAL trene for jeg blir så skuffa uansett om grunnen til at jeg ikke drar er enten at jeg jobber eller har skolearbeid. Vekta viste 85 idag!! Sakte men sikkert går det nedover!

Tror det er mye væske da. Eller jeg vet egentlig ikke :lol:

Må skifte den vekt greia her (vet ikke hva det heter) :tongue:

Imorgen er det 9 timers jobbing. Trening i seg selv egentlig men ikke morsomt. Søndag skal jeg få inn en økt. MÅ trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha inspirasjon og tips til forskjellige typer smoothie, anbefaler jeg deg å ta en titt på sidene til frukt.no

Masse gode oppskrifter du kan prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du vil ha inspirasjon og tips til forskjellige typer smoothie, anbefaler jeg deg å ta en titt på sidene til frukt.no

Masse gode oppskrifter du kan prøve :)

Kikka litt på det nå, der var det jo masse som så godt ut!

takk Mala :klemmer:

Har skeia ut noe forferdelig i det siste når det gjelder kosthold.

Lørdag: Jobb og masse godteri og øl etterpå,

Søndag: sunt og trening

Mandag: masse dårlig mat

Tirsdag: Valentine :rodmer: Indisk mat, potetgull og bløtkake. :sjenert:

På søndag gikk jeg 1 time i skogen her jeg bor, veldig effektivt og så deilig. Var med en venninne men vet ikke om jeg egentlig tør og gå der alene uansett om det er lyst (var mørkt da jeg var med henne). Er litt redd for skog :sjenert: haha, så flaut. men sant.

Så jeg får så om jeg drar til elixia eller tar meg en skogstur imorgen. Kanskje jeg tør?

Jeg må virkelig slutte å spise så mye tull. Har kjøpt noka shake, som jeg tenker jeg kan drikke når jeg blir søtsugen eller veldig sulten sent på kvelden. Noen som har prøvd?

Begynte dagen idag med havregrøt, veldig mettende men resten av dagen bestod jo bare masse av tullmat!! MÅ bli flinkere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er vanskelig, men hos meg er det viljestyrken som ødelegger for meg.. Er ALT for glad i søtsaker og ande usunne matvarer :sjenert:

Du er ikke alene om å være redd for skogen altså. Jeg har gått på skogtur alene bare en gang jeg, og aldri mer! Synes jeg hørte alle slags rare lyder og ble helt paranoid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er vanskelig, men hos meg er det viljestyrken som ødelegger for meg.. Er ALT for glad i søtsaker og ande usunne matvarer :sjenert:

Du er ikke alene om å være redd for skogen altså. Jeg har gått på skogtur alene bare en gang jeg, og aldri mer! Synes jeg hørte alle slags rare lyder og ble helt paranoid :fnise:

Uffa meg, da er vi to. Er sååååå GLAD i potetgull, sjokolade, pasta med kylling og rømme, alt som er veldig fet og som består av masse raske karbohydrater. Men idag har jeg vært flink.

Turte å gå i skogen :hoppendeglad: 1 time med rask gange, både opp og nedover bakker med deilig frisk luft! Spiste havregrøt til frokost og dobbel 0% yoghurt med cottage cheese til lunsj. Skal senere dra til kjøpesenter og kjøpe noen greier, også skal jeg til en venninne og overnatte. Hun er ganske sunn av seg så jeg tror ikke det blir mye usunt idag!! :hoppe:

Og ja!! Man hører så mye rart. Får helt noia, ser meg rundt hele tiden for å se om det er en elg eller rev noen steder :legrine:

Men det gikk bra, konsentrerte meg om å gå fort. Hjelper og være redd, man går da enda fortere. Og med musikk i tillegg :digge:

Vi må motivere hverandre til å spise sunnere Mala! ser ut som viljestyrken ligger likt hos oss. Men det skal gå seg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på tråden din, synes du virker veldig flink og motivert,jeg :) Skal følge med her. Håper det gikk bra på sykehuset,forresten :klemmer:

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...