AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hei! Vår lille familie vurderer å flytte til Tønsberg om noen år. Er det noen her som har kjennskap til stedet som kan anbefale oss det? Evt. noen som vil fraråde oss det? Vi ønsker at sønnen vår skal vokse opp i et bedre miljø enn det som er i Oslo (Hvor vi bor nå). Jeg har selv vokst opp ved sjøen, og ønsker at han skal få nærhet til vann og båtliv. Vi er ute etter et sted hvor det er fint for familier. Fint for barn å vokse opp... Greit ungdomsmiljø er også viktig. Vi vurderer også å la han gå på den Montessoriskolen i nærheten, selv om den ligger et stykke utenfor byen. Er det noen som har kjennskap til denne skolen? Sambo synes at Tønsberg er litt langt unna Oslo, hvor resten av familien bor. (Er jo selv enig i at det er dumt å flytte så langt vekk fra barnevakter, men har heller ikke lyst til å bli værende i Oslo...) Vi skal dra til Tønsberg til våren for å ta en titt. Har tenkt å vise fram brygga og kjøpesenteret, er det noen som kan anbefale noen andre "salgsargumenter"? Jeg må få overbevist om at Tønsberg er det perfekte sted å bo! Har sett bilde av noen fine gater med gamle hus, er det noen som vet navnet på disse gatene? Venter spent på tilbakemeldinger :-) Mvh Flytteklar
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 I nordbyen er det mange gamle hus. Men det er IKKE et bedre miljø for unge å vokse opp i hvis de ikke spiller fotball eller håndball... Tønsberg har vel størst narkistetthet i hele Norge tror jeg.
FruN Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Jeg er fra Tønsberg-området, og har flyttet vekk. Men fy, som jeg vil tilbake! Den eneste virkelige grunnen til at jeg flyttet var mannens barn som bor i samme by som oss. Til deg som mener Tbg har størt narkistetthet. Er du tett i hodet? Selvfølgelig finnes problemet der, men ikke i så stor grad av hva jeg har opplevd gjennom 26 år.. Men salgspunkter... Sentrum med butikker, senter, tog, TimEkspressen, Brygga og serveringssteder av diverse slag er gode punkter, men du har også stranda rett utenfor byen. God kollektivtrafikk, dog litt svekket jo lengre vekk fra sentrum du er. Boligprisene er jo bedre enn i Oslo, men høye alikevel hvis du vil ha sjøen "utenfor døra" Tønsberg er en rolig, passe stor småby i mitt syn. Hadde jeg fått det som jeg ville, hadde vi flyttet nedover den dagen vi har råd til å kjøpe noe større.
Niennas Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Så flott at dere nå vurderer Tønsberg! (Jeg gjetter på at du er den samme som laget tråden både om Holmestrand og Sande?) Tønsberg er en flott by, med mye kultur, som jeg har tidligere nevnt. Slottsfjellfestivalen, middelalderfestivalen, vi har MASSE spennende historie rundt omkring (tror nok dog ikke at Tønsberg kan slå Oslo på kultur, da ). Når det gjelder å bo nær vannet: Hvis dere flytter nærme Tolvsrød/Gauterød så bor dere da 5/10 minutter unna Vestfolds fineste badestrand, Ringshaugstranda. Tønsberg er jo også nær både Sandefjord (båten over til Sverige og flyplassen Torp) og Larvik ( båten over til Danmark ) og Horten ( båten over til Moss, da er du like ved flyplassen Rygge). Tønsberg fokuserer også veldig på ungdom og kultur, med UKM, masse forskjellige sport (vet bl.a. at vi har til og med cheerleading her, selv om kanskje ikke det er så aktuelt for sønnen din? ), flere ungdomsklubber og ting for ungdom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå