Gå til innhold

FrP's Tybring Gjedde sykemeldt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ser på nyhetene at FrP's Tybring-Gjedde er sykemeldt etter trusler. Det blir naturligvis helt galt at politikere trues for å mene noe. Men er ikke noen politikere selv ansvarlig for det de utsettes for noen ganger ? Rett etter 22. Juli mener jeg å ha lest at en FrP politiker i Drammen gikk ut og sa noe slikt som at "...slik kan det gå når en stemmer AP" (eller noe liknende). Dette er også en form for trussel mener jeg og forteller at politikerene selv indirekte oppfordrer til uakseptabel oppførsel.

Vi må slå hardt ned på folk som kommer med trusler slik at vi kan konsentrere ressursene mot de som virkelig er så gale at de vurderer å gjør det til handling. Men da må også politikerene selv holde seg borte fra trusler ovenfor andre og ikke oppføre seg slik FrP gjorde i bl.a. Drammen fordi INGEN trussel skal aksepteres. Det må også politikerene forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremisme skaper i noen tilfeller mot-ekstremisme, og det er noe vi bør unngå, spesielt i vårt lille land. Det beviser tilfellet der FrP politikeren i Drammen gikk ut med en ekstrem mening som helt klart kunne oppfattes som en slags trussel, med noe som kan oppfattes som en oppfølging av trussel av FrP's Tybring Gjedde (i forrige innlegg). Vi må gjøre alt for at de som vokser opp etter oss ikke vokser opp i et terrorvelde av den typen som er andre steder i verden. I så måte har vi alle et ansvar for å påpeke at ekstremisme ikke aksepteres i Norge.

Edit: Innlegget er redigert for brukerdiskusjon. Iah, mod

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva galt Tybring-Gjedde kan ha sagt, som gjør at han mottar trusler. Provoserende og kontroversielle meninger kan noen selvsagt mene han har, men å true med å skyte ham i hodet... Det høres rett og slett ikke hjemme i Norge. Så nei, politikere er ikke ansvarlige når de blir utsatt for noe slikt.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har dratt samme spøken som du nevner over her, men jeg kan ikke huske å ha lest en FrP-politiker si det samme til pressen. Om han er profilert, burde han da evt. få en passende straff, som for eksempel utvisning fra partiet over en periode. Jeg kan forresten ikke se at utsagnet kan være noen trussel.

Jeg er uenig med det du sier om ekstreme meninger. For det er kun det det er: Meninger.

Jeg ser ikke hvordan du kan forbinde den Drammen-politikeren sitt utsagn (Jeg tror det heller ikke før du gir link!) med Tybring-Gjedde. Og som sagt ser jeg det heller ikke som en trussel.

Og for ordens skyld: Jeg stemmer ikke FrP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at når hvem som helst går ut med meninger eller kommentarer som kan oppfattes som en slags trussel bør det slåes ned på. Det blir IKKE bedre om det er politikere som går ut med kommentarer som kan oppfattes som indirekte trussel. Å insinuere at folk må stemme FrP og støtte deres invandringspolitikk for å unngå massehenrettelser av norske ungdommer og voksne er rett og slett vanvittig.

Heller ikke truslene Tybring-Gjedde har blitt utsatt for kan aksepteres. Det er vanvittig og det må naturligvis bli slått ned på.

Det er imidlertid et paradoks at når FrP's egne representanter påstår at det er AP's innvandringspolitikk er årsak til massedrap på ungdom og voksne samtidig som at terroren kommer fra deres egne.

I veldig mange år har høyresiden i norsk politikk advart mot terror fra venstre siden og fra religiøse grupper som er størst utenfor Norge. Når så terroren oppstår kommer den som kjent fra deres egne tilhengere. Breiveik er beskrevet både som høyre ekstremist og religiøs ekstremist. Så lenge slike ekstreme meninger for lov til å leve videre (inkl de meningene som Røed i Frp kom medog de Tybring-Gjedde er uutsatt for) så kan vi oppleve uakseptable trusler og vold. ALLE slike trusler (inkl. de FrP's tilhengere har kommet med) må bli slått hardt ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første avsnittene dine gir ingen mening, Gjest. FrP har aldri sagt noe lignende, verken direkte eller indirekte.

Terror fra religiøse grupper har vært veldig fryktet, blant annet fordi det har skjedd i land som USA, Spania og England allerede. Men høyreekstremisme har også være fryktet. Og Breivik er, så vidt jeg vet, beskrevet som psykopat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to første avsnittene dine gir ingen mening, Gjest. FrP har aldri sagt noe lignende, verken direkte eller indirekte.

Terror fra religiøse grupper har vært veldig fryktet, blant annet fordi det har skjedd i land som USA, Spania og England allerede. Men høyreekstremisme har også være fryktet. Og Breivik er, så vidt jeg vet, beskrevet som psykopat.

Det som ble sagt var at Utøya-og bombeofrene var "de første ofrene for den innvandringspolitikk som drives i dag". Hvordan noen kan dra det dit kan jeg ikke fatte og begripe. Handlingene ble utført av en islamkritiker, så jeg regner med Røed mener at Ap har skylda fordi de har sluppet inn innvandrere og gjort Breivik forbanna.

Merkelig uttalelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ble sagt var at Utøya-og bombeofrene var "de første ofrene for den innvandringspolitikk som drives i dag". Hvordan noen kan dra det dit kan jeg ikke fatte og begripe. Handlingene ble utført av en islamkritiker, så jeg regner med Røed mener at Ap har skylda fordi de har sluppet inn innvandrere og gjort Breivik forbanna.

Merkelig uttalelse...

Det er jo akkuart det som er sant, kjære deg. Regjeringen styrer landet og slipper inn hvem de vil. Synd at unge liv måtte gå tapt på grunn av dette.

ABB var ikke kun islamkritiker, men også innvandringsfiendtlig. Og mentalt syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de tar hevn, vær mot andre slik de er mot deg.

For håpe han ikke har blitt mobber psykotisk av de derre derre der... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må slå hardt ned på folk som kommer med trusler slik at vi kan konsentrere ressursene mot de som virkelig er så gale at de vurderer å gjør det til handling.

Vet du, AP/SV/Venstre stimulerer til kollektive forbrytelser, sosial utrfrysing og vold mot opposisjonen sin og konstruerer en fiktiv fiende; "høyreradikale" uten at det verken er en akemedisk korrekt betegnelse på de dem sikter til eller at de finnes i virkelighetens Norge. Det er bare demonisering, lik den konspiratoriske jødehetsen til nazistene.

Såpass har jeg fått med meg.

I Russland er det en del skummel nasjonalisme, ikke her...enda.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de tar hevn, vær mot andre slik de er mot deg.

For håpe han ikke har blitt mobber psykotisk av de derre derre der... :goodbye:

Du håper hvem tar hevn på hvem? Evt. hevn for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som hadde innlegget ovenfor, og vil bare også nevne at jeg er enig med Adv Lippestad når det gjelder ekstreme meninger på nett.

Den påstanden har gjentatte ganger blitt vitenskaplig tilbakevist.

Vi alle vet at de med lignende meninger som Breivik blir mobbet psykotisk, utestengt, utsatt for vold og trusler og at alenemødre er verre en hiv. Det Lippestad indikerer har ingen troverdighet eller vitenskaplige holdepunkter whatsoever.

Sosialistene burde stå utenfor kongehuset og gi enhver nordmann en formell unnskyldning for den massemorderen de har skapt. En ensom mann som faktisk ikke var en del av et sosialt nettverk.

Lippestad nører oppunder en politisk heksejakt.

Ganske likt mekanismene i rasisme, ironisk nok. Det blir som å skylde på dataspill.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med søppelmennesker. Det er jo bare rettferdig.

Du er ikke til å bli klok på... Jeg prøver igjen. Hvem skal ta hevn på hvem? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å skylde på dataspill.

I så tilfelle så skal dataspill lastes for drapshandlingene.

Fjordmann og de har ikke stimulert til utføring av massedrap slik som dataspill/musikk nesten kan beskyldes for å gjøre, men bare stimulert til politisk opposisjon og syrligere retorikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke til å bli klok på... Jeg prøver igjen. Hvem skal ta hevn på hvem? Og hvorfor?

Alle som føler seg krenket av at Hege Storhaug og de ble umenneskeligjort og dehumanisert slik de ble i avisen. Den som er med på leken må tåle steken! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle som føler seg krenket av at Hege Storhaug og de ble umenneskeligjort og dehumanisert slik de ble i avisen. Den som er med på leken må tåle steken! :goodbye:

Så, gjør det samme mot han som skrev kronikken da? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig mange år har høyresiden i norsk politikk advart mot terror fra venstre siden og fra religiøse grupper som er størst utenfor Norge.

90% av den europiske terroren er fra venste ifølge interpol. ;)

Når så terroren oppstår kommer den som kjent fra deres egne tilhengere.

Breiveik er beskrevet både som høyre ekstremist og religiøs ekstremist.

Fantasifoster. Hva er holdepunktene for det da?

Hadde han i det hele tatt noen høyrepolitiske standpunkt? Hvilke da? Rasisme har ingenting med høyreekstremisme å gjøre og et strengt nei til innvandring begrenser seg heller ikke til høyresiden i politikken, så da må man stryke det.

Det nasjonalististiske elementet har heller ikke noe spesiell tilknytning til høyresiden i politikken (ironisk nok se kjenner vi det mest fra nasjonalsosialismen) så da kan vi stryke det.

Har fyren i det hele tatt hatt et manifest som krever høyrepolitikk?

Fy flate, folk finner bare opp ting som ikke har noen rot i virkeligheten. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I henhold til artikkel i VG var det denne kronikken fra Madina Salomova-kjæreste Eivind Trædal http://www.dagbladet.no/2011/11/28/kultur/debatt/kronikk/innvandring/trakassering/19194014/ som fikk det til å tippe over for Tybring-Gjedde. Jeg finner opplevelsen til Trædal lite troverdig.

Jeg skal ikke uttale meg om opplevelsen hans er fiksjon eller ei, men guttungen Trædal har ikke akkurat verdens beste troverdighet fra før, etter at han brukte kontaktene sine på den måten han gjorde i Maria Amelie saken. Det var ganske skittent spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkuart det som er sant, kjære deg. Regjeringen styrer landet og slipper inn hvem de vil. Synd at unge liv måtte gå tapt på grunn av dette.

ABB var ikke kun islamkritiker, men også innvandringsfiendtlig. Og mentalt syk.

Så hvis jeg i en situasjon der FrP sitter i regjering, går berserk på FPU's møte er det Siv Jensen og FrP sin feil, fordi jeg ikke liker politikken deres, og kan takke seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...