AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hei! Jeg syr masse, og har lyst til å prøve å selge noe av det jeg lager på finn.no og lignende, og lurer på hva "folk flest" ville vært interesert i? Lager en del lappetepper, løpere, putetrekk og slikt noe men det er kanskje noe folk flest heller kjøper hos store butikkjeder. Det er jo så mye billig og fint nå. Stoffene jeg bruker har vel mest rolige og klassiske farger, da jeg synes at mye av det som blir sydd privat blir litt for mye regnbue og mønster. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Kanskje du kunne lagt ut et bilde eller to av det du lager? Lettere å si noe om det, da.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Akkurat nå har jeg sydd ferdig alle julegavene og pakket dem inn, så selv om det er morsomt å åpne pakker blir nok det litt tungvindt. Har heller ingen store prosjekt på gang eller noe som akkurat er ferdig bortsett fra julegavene, så derfor jeg trenger ideer til noe jeg kan sy og kanskje tjene inn materialkostnadene Til jul har jeg en del puter, pledd, pynt etc men jeg leter etter noe jeg kan gjøre resten av året. Er fristet til å sy bunader da jeg kjenner en dame som har sydd disse i over 20 år, men synes det er morsomt å sy interiør ting enn klør. -TS
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 skulle stå "mer morsomt å sy interiør ting, enn klær"!
Grønt blad Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Du kan jo se på epla.no og etsy.com og få litt inspirasjon der? Jeg ville nok satse på å selge egenproduserte ting på epla framfor finn. Dersom du syr pent og lager flotte pynteputetrekk i fin stoffer kunne jeg sikkert kjøpt det. Jeg synes også portemoneer, fine tøynett o.l. er interessant, gjerne i fine stoffer eller med noe "ekstra" på en eller annen måte.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Synes egentlig ikke noe om epla og etsy da det er mest folk som vil selge der og ikke "folk flest" som handler der slik som på finn. Tar ikke de 2 også en % av det du selger? Blir litt for mye eksentriske saker der Selger også litt på messer og slikt men det er mest på høsten, og igjen begrensa hvem som drar på slikt. Dersom du syr pent og lager flotte pynteputetrekk i fin stoffer kunne jeg sikkert kjøpt det. Jeg synes også portemoneer, fine tøynett o.l. er interessant, gjerne i fine stoffer eller med noe "ekstra" på en eller annen måte. Takk det var gode ideer
Grønt blad Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Synes egentlig ikke noe om epla og etsy da det er mest folk som vil selge der og ikke "folk flest" som handler der slik som på finn. Tar ikke de 2 også en % av det du selger? Blir litt for mye eksentriske saker der Selger også litt på messer og slikt men det er mest på høsten, og igjen begrensa hvem som drar på slikt. Takk det var gode ideer Hadde vært fint hvis du kunne lagt ut bilde av eller linke til noe du har laget. Det vil gjøre det enklere å gi gode tilbakemeldinger
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Jeg tror du uansett vil ha større sjanse for å få solgt noe på Epla enn på Finn. Rett og slett fordi de som interesserer seg for/liker håndarbeid/"hjemmedesign" gjerne henger litt på Epla - og det gjør de ikke på Finn. Mitt inntrykk er at ting som selger er putetrekk, duker/løpere, brikker, sengetepper/slumretepper, toalettmapper/sminkepunger, portemoneer osv - gjerne med et innslag av gjenbruksstoffer. Jeg tror du skal ha en ganske gjennomtenkt bruk av farger/materialer på tingene du lager, jeg ser at mange lager fine ting sømmessig men stoffene er så grusomme at ingen vil ha det uansett. Slikt og slikt forblir ofte usolgt mens disse og disse er det kanskje større marked for? 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Jeg kunne tenkt meg å kjøpe vesker eller toalettmapper. Jeg syr gjerne selv, men er ikke noe flink med ting som krever glidelås. Her er en FB-side som du kan ta en titt på. Der er det mye strikketøy, men også en del annet håndarbeid. Jeg ser også at noen lager sine egne FB-sider der de selger ting de har laget.
Grønt blad Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Jeg tror du uansett vil ha større sjanse for å få solgt noe på Epla enn på Finn. Rett og slett fordi de som interesserer seg for/liker håndarbeid/"hjemmedesign" gjerne henger litt på Epla - og det gjør de ikke på Finn. Mitt inntrykk er at ting som selger er putetrekk, duker/løpere, brikker, sengetepper/slumretepper, toalettmapper/sminkepunger, portemoneer osv - gjerne med et innslag av gjenbruksstoffer. Jeg tror du skal ha en ganske gjennomtenkt bruk av farger/materialer på tingene du lager, jeg ser at mange lager fine ting sømmessig men stoffene er så grusomme at ingen vil ha det uansett. Slikt og slikt forblir ofte usolgt mens disse og disse er det kanskje større marked for? Helt enig med AnonymBruker. Skulle jeg kjøpt det måtte det ha vært litt sprekt (på noen måte), ikke veldig traust, selv om det ikke er noe å si på kvaliteten. Kjedelig design/stoffer kan man like gjerne kjøpe i butikk.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Jeg tror du uansett vil ha større sjanse for å få solgt noe på Epla enn på Finn. Rett og slett fordi de som interesserer seg for/liker håndarbeid/"hjemmedesign" gjerne henger litt på Epla - og det gjør de ikke på Finn. Mitt inntrykk er at ting som selger er putetrekk, duker/løpere, brikker, sengetepper/slumretepper, toalettmapper/sminkepunger, portemoneer osv - gjerne med et innslag av gjenbruksstoffer. Jeg tror du skal ha en ganske gjennomtenkt bruk av farger/materialer på tingene du lager, jeg ser at mange lager fine ting sømmessig men stoffene er så grusomme at ingen vil ha det uansett. Slikt og slikt forblir ofte usolgt mens disse og disse er det kanskje større marked for? AnonymBruker: Hvor fant du det siste bildet? Selger på epla? Likte den godt, ville helst hatt noe annet enn "home" skrevet på den, men likte stilen
Gjest Spinell Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Sydde bilder til barnerom kan kanskje også falle i smak. Jeg kunne i alle fall funnet på å kjøpe dette, dette eller liknende sjarmerende motiver i gave til små slektninger
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 AnonymBruker: Hvor fant du det siste bildet? Selger på epla? Likte den godt, ville helst hatt noe annet enn "home" skrevet på den, men likte stilen Kanskje TS kan sy til deg? Bildet er fra bloggen This and dots, hun har forøvrig Epla-butikk
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Kanskje TS kan sy til deg? Bildet er fra bloggen This and dots, hun har forøvrig Epla-butikk Takk for svar. Skal sjekke ut epla-butikken nå
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Om jeg skal kjøpe noe håndarbeid/håndlaget, så sjekker jeg epla istedet for finn... har aldri vært inne på tanken engang om å bruke finn engang til dette formålet, nettopp fordi epla er skreddersydd til det. Tror du vil vinne mer på å registrere deg på sistnevnte.
Tonka Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 Ja, men er det mange som kjøper håndarbeid på Finn.no da? Det er jo det som er interessant, ikke hvor mange som selger der. TS: Er enig med de som anbefaler deg å registrere deg på Epla eller Etsy - det er der folk som kjøper mest håndarbeid handler og tilbringer tid på å lete etter nye funn. Og uansett om du mener at mye av det som selges der er for eksentrisk for din smak - vel, da har du jo et marked å fylle.
Tonka Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 Glemte jo å skrive hva jeg kunne tenkt meg å kjøpe.... ToalettmapperSleeves til laptopLommer til smartphoneHanskerGardiner Du må legge ut link til butikken din uansett om det blir Finn.no, Epla eller Etsy.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 toalettvesker.. Du kan også tilby å legge opp gardiner og lage like duker feks mm og legge ut et eksempel. Er ikke alle som vil gjøre det selv
Zoë Castillo Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Jeg hadde kjøpt toalettmapper i prinsesse/biler-stoff, pynteputer i fine rosa/gråfarger til barnerom, miljønett i fine farger, plastpose-dispenser i farger som passer den øvrige interiørstilen på markedet, og lappetepper til baby. Retro-selgere finnes det nok av! Lag enten ting som ikke finnes på Kid, men som kan matche det som kjøpes der, eller lag Kid-produkter i farger som de ikke har for øyeblikket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå