Gå til innhold

Pris på kubbelys med bilder og tekst?


Gjest Kvikklunsj

Anbefalte innlegg

Gjest Kvikklunsj

Jeg "smelter" bilder/tekst på kubbelys og pynter de med forskjellige silkebånd. Har gitt bort en del i bursdaggaver og slik, og nå har jeg flere som ønsker at jeg skal lage for dem til konfirmasjoner o.l. Dette er folk jeg ikke kjenner, som har sett lysene hos andre.. I material-kostnader er det ca. 40-50kr per lys, og jeg bruker rundt en time per lys. (redigerer bilder og tekst på pc først). Hvor mye skal jeg ta for et lys? Synes 50,- virker så mye bare for et kubbelys..(20cm høyt, 9cm diameter). Noen som har noen tanker rundt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Jeg hadde aldri giddi å betalt 50 kr for et lys, men samtidig så må du jo tenke på høyere pris enn det du bruker på å lage den..

Hadde tatt femti, jeg. og sett om folk hadde kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fint kunne tatt 100 kr pr lys.

Men søk litt rundt på epla.no så får du noen ideer om hva slags priser som er alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan glatt ta 100 kr. 50 kr i materialkostnader og 50 for jobben. Det er ikke store timebetalingen.

Nille selger jo kubbelys til 50 kr, de er bare dyppet i sølv/gull maling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

På hobbybutikken her så selger de helt "vanlige" hvite kubbelys for 70-80 kroner!

Så du kan fint ta 100-150-200! Du skal ha betalt for utstyr og arbeidstiden, men du skal også ha fortjeneste utenom disse to punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "smelter" bilder/tekst på kubbelys og pynter de med forskjellige silkebånd. Har gitt bort en del i bursdaggaver og slik, og nå har jeg flere som ønsker at jeg skal lage for dem til konfirmasjoner o.l. Dette er folk jeg ikke kjenner, som har sett lysene hos andre.. I material-kostnader er det ca. 40-50kr per lys, og jeg bruker rundt en time per lys. (redigerer bilder og tekst på pc først). Hvor mye skal jeg ta for et lys? Synes 50,- virker så mye bare for et kubbelys..(20cm høyt, 9cm diameter). Noen som har noen tanker rundt pris?

Hørtes spesielt og fint ut. Hvordan iallverden får du det til?

Mange liker å pynte med lys på fat o.l

Jeg selv erlitt kresen på lys. De skal være fine.Jeg setter sammen farver som passer.

Ja,du får billig kubbelys på div.butikker,og de gjør sin jobb.

Det er fint med spesielle lys.

Du kan godt ta 130 kr for den str. Det høres litt rimeligere ut enn 150.

Ordne deg mednoen fine esker å ha de i,så ser det litt mere eksklusivt ut.Helst med plastlokk.

Forpakningen har mye å si.

Har du mulighet til å legge ut bilde? Jeg kunne tenkt meg å bestilt hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo eksklusive ut! Så jeg tror du trygt kan ta en hundrelapp pr stk og kanskje mer også. De er jo håndlaget i motsetning til Nillelys. Og ikke minst synes jeg det høres ut som det ligger mye arbeid bak. Folk setter pris på hjemmelaget nå tildags!

Har sett noe lignende i en interiørbutikk til 189,-. (vanskelig å si når jeg ikke har sett dine, men virker like ut i størrelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes spesielt og fint ut. Hvordan iallverden får du det til?

Mange liker å pynte med lys på fat o.l

Jeg selv erlitt kresen på lys. De skal være fine.Jeg setter sammen farver som passer.

Ja,du får billig kubbelys på div.butikker,og de gjør sin jobb.

Det er fint med spesielle lys.

Du kan godt ta 130 kr for den str. Det høres litt rimeligere ut enn 150.

Ordne deg mednoen fine esker å ha de i,så ser det litt mere eksklusivt ut.Helst med plastlokk.

Forpakningen har mye å si.

Har du mulighet til å legge ut bilde? Jeg kunne tenkt meg å bestilt hos deg

Hvis du lurer på hvordan man gjør det, så har jeg lagd et innlegg om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "smelter" bilder/tekst på kubbelys og pynter de med forskjellige silkebånd. Har gitt bort en del i bursdaggaver og slik, og nå har jeg flere som ønsker at jeg skal lage for dem til konfirmasjoner o.l. Dette er folk jeg ikke kjenner, som har sett lysene hos andre.. I material-kostnader er det ca. 40-50kr per lys, og jeg bruker rundt en time per lys. (redigerer bilder og tekst på pc først). Hvor mye skal jeg ta for et lys? Synes 50,- virker så mye bare for et kubbelys..(20cm høyt, 9cm diameter). Noen som har noen tanker rundt pris?

Har sett på linken din. Har jeg vært deg,så har jeg villet valgt litt større lys. Lyset til venstre har for mye bilde på i forhold tilstr. på lyset. Skal du i tillegg ha silkebånd,skrivt,så blir det for mye. Det til høyre var passe.

Så du kan godt ta 120-130 pr.stk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på linken din. Har jeg vært deg,så har jeg villet valgt litt større lys. Lyset til venstre har for mye bilde på i forhold tilstr. på lyset. Skal du i tillegg ha silkebånd,skrivt,så blir det for mye. Det til høyre var passe.

Så du kan godt ta 120-130 pr.stk

Nå var det vel ikke TS som la ut link til bloggen sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...