AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Lørdag i løpet av dagen forsvant stemmen min gradvis - fra å være helt fin om morgenen til å høres ut som om jeg var i stemmeskiftet og deretter forsvinne helt i løpet av kvelden. Søndag og i dag har jeg bare kunnet hviske. Er delvis arbeidsledig og tar bare ekstravakter på jobben, hvor jeg ikke får betalt når jeg er syk. I dag og i morgen har jeg fått byttet bort, men onsdag er det meningen jeg skal på jobb igjen. Vil jo, fordi jeg trenger penger, men skjønner ikke helt at stemmen skal kunne komme igjen til da. Og det er butikkjobb, så må kunne bruke stemmen. Hvor lang tid pleier dette å ta? Det har aldri før skjedd meg. Fra sist onsdag var jeg litt småforkjølet, muligens bittelitt feber torsdag, men ikke så dårlig at jeg hold meg hjemme. Og så forsvant altså stemmen i løpet av lørdag. Hva bør jeg gjøre? Kan jeg regne med at det går over snart?
Minya Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Kommer helt an på hva som er årsaken til at du har mistet stemmen din. Halsbetennelse med bakterieinfeksjon går som regel over etter et par-tre dager, samme med skrike seg hes på konsert-versjonen. Halsbetennelse med virusinfeksjon kan ta lengre tid, spesielt hvis det har satt seg virus på stemmebåndene. Jeg mister som regel stemmen hver gang jeg får halsbetennelse. Vanligvis kommer den tilbake etter en dag eller to, men en gang var jeg fullstendig stemmeløs i over en uke og stemmen var ikke bra igjen før etter en måned. Gikk rundt med skikkelig raspestemme som om jeg hadde vært tre år på whiskeyfylla XD Jobber som kasserer selv, det har aldri vært noe problem for meg å gå på jobb uten stemme. Er bare å skrive en lapp og klistre den på uniformen. Noe med "Har du sett stemmen min? Den er nemlig borte." Elns. For å hjelpe på at den blir bedre kan du knaske fisherman, enten den hvite eller blåstripete, drikke te med honning og sove med skjerf. Og selvfølgelig snakke minst mulig når du ikke må.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå