Gå til innhold

Ekstrahjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet 4 år som ekstrahjelp og ringe vikar. Nå har det kommet 2 nye ekstrahjelper på arbeidsplassen. Det jeg har lagt merke til er at jeg ikke får like mye vakter lenger. derimot får de nye på jobb vaktlister. Greit nok så skjønner jeg at arbeidet må fordeles. Hvordan funker dette på din arbeidsplass? Jeg jobber på et eldresenter , hvis det skulle spille noen rolle :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Kan hende at sjefen føler at han må sette opp de nye også så de ikke føler det er for lite jobb og de slutter. Det er jo også en fordel om de jobber en del i starten så de kommer inn i det når de er nye. Hvis du vil jobbe mer så er det sikkert lurt å stikke innom den som setter opp vaktlista og si fra at du vil jobbe så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ekstrahjelp, men får utrolig lite vakter.. Og jeg føler meg mer som ringehjelp enn ekstrahjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellabulla

jeg jobbet en plass der de nye alltid fikk flest vakter, fordi de var ferske og positivt innstilt og kunne utnyttes mer enn vi som hadde jobbet der en stund og visste om sjefens manipulering og spill. Stor utskftning der du gitt. Hele staben skiftes ut hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på en plass som vikar, fikk mye jobb i starten, etterhvert prioriterte de bare de nye, og så de nye der igjen. Skikkelig dårlig!

De som har jobbet der lenge får ikke de gode vaktene som gir mye tillegg, de nye har fått mange av de. Veldig illojalt mot de som har jobbet der lenge. Jobber heldigvis ikke der lenger.

På min forrige arbeidsplass fikk de som hadde vært der lengst velge fra øverste hylle når det kom til ferier og vakter osv. Det var aldri noe krangling eller uenigheter, en fair ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, har opplevd (opplever) akkurat det samme. Fryktelig irriterende, spesielt når arbeidsgiver VET jeg trenger ekstravaktene, samtidig som jeg alltid har stilt opp de årene jeg har jobbet der. Har for eksempel redda rævva til sjefen mang en gang ved å stille opp på timen og gjøre hans jobb... Man føler seg ikke særlig verdsatt da nei. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også ekstrahjelp, men får utrolig lite vakter.. Og jeg føler meg mer som ringehjelp enn ekstrahjelp.

Ehm... Ringehjelp og ekstrahjelp er det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de arbeidsplassene jeg har vært på, er det de som gjør en best jobb som får flest vakter... Med ekstrahjelper har de pleid å være kynisk sånn... Pleier du å være halvhjertet i arbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken hvor jeg pleier å ha sommerjobb nekter de å gi meg kveldstillegg fordi jeg ikke har "sammenhengende langtidskontrakter", men jobber der om sommeren. Nå i sommer hadde jeg fire dagvakter i løpet av åtte uker, og resten kveld. Fikk ikke et øre i tillegg, selv om jeg masa FLERE ganger. Eneste grunnen til at jeg fortsatt var at jeg trengte pengene. At jeg kunne jobben og hadde vært lojal i flere år hjalp ikke en dritt. Makan til utnytting skal man lete lenge etter. Jeg har ikke tenkt å sette min fot i den butikken flere ganger, nå har jeg fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min forrige arbeidsplass, ente vi opp med å få personalsjefen til å skrive en uformell innleieinstruks. Da det etterhvert ble stor missnøy blant vikarene. De nye ble valgt først, og det kom hovedsaklig på grunn av penger. Assistenter med lav/ingen ansenitet er billigere enn assistenter med flere års ansenitet. I tillegg var avdelingslederen dårlig likt, og hadde en utrolig negativ egenskap, hun tok alt personlig. Hvis noen av ulike grunner sa nei takk til en vakt, så tok hun det personlig, og da tok det laaaang tid før vikaren ble spurt om vakter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny på arbeidsplassen min og har fått en del vakter og er takknemlig for det. Jeg syns det er viktig å jobbe mye i begynnelsen, så man blir fortere rutinert og gjør en god jobb. I fjor jobbet jeg en annen plass og der fikk jeg så og si aldri vakter, selvom jeg alltid stilte opp når de ringte. Men de ringte så sjeldent at jeg aldri kom ordentlig inn i rutinene, på 8-9 måneder jobbet jeg kanskje 3-4 vakter. Da sommeren kom fikk jeg beskjed av sjefen min at jeg ikke kunne fortsette å jobbe der lenger siden jeg ikke var så rutinert og var usikker på arbeidsoppgavene mine :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...