Gå til innhold

Drittunge som tar på alt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søsteren til samboeren har ei datter på snart 3 år. Hun går rundt og tar på alt som er og moren sier at hun har gitt opp og si nei, fordi hun skjønner det ikke alikevel. Ungen får sjokolade og godteri da de er på besøk, og vi som mange andre liker møbblene våre (de hvite møbblene våre) Og jentungen kliner ned soffaen med sjokolade og godteri, moren sier ingenting. Hun sier heller det at "du får si nei til henne du, om hun ikke får lov"

Må nevne det at vi har ei jente selv på nesten samme alder, og hun forstår hva nei betyr.

Hva ville du ha sagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Søsteren til samboeren har ei datter på snart 3 år. Hun går rundt og tar på alt som er og moren sier at hun har gitt opp og si nei, fordi hun skjønner det ikke alikevel. Ungen får sjokolade og godteri da de er på besøk, og vi som mange andre liker møbblene våre (de hvite møbblene våre) Og jentungen kliner ned soffaen med sjokolade og godteri, moren sier ingenting. Hun sier heller det at "du får si nei til henne du, om hun ikke får lov"

Må nevne det at vi har ei jente selv på nesten samme alder, og hun forstår hva nei betyr.

Hva ville du ha sagt?

Jeg ville sagt at "vi har desverre en litt uheldig farge på sofaen vår som ikke passer sammen med søl og gris, kan passe litt bedre på jenta?" Evt. lagt et laken over.

Så tanteungen din er en drittunge altså? Hyggelig.

Innlegget er redigert som et ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Skrevet

Hvem får hun sjokolade av?

• Liker 1
Skrevet

Hvem får hun sjokolade av?

Det lurte jeg og på..

La vær å gi de sjokolade og grisete ting, eventuelt sett de på kjøkkenet og la de spise opp. Tør deretter av de.

Men ja, en 3-åring vet vel hva nei betyr?

• Liker 1
Skrevet

Slutt å gi henne snop når hun er hos dere da, og om moren ikke kan si nei til henne får du gjøre det selv. Men en 3 åring utforsker, og det er da normalt å ta på ting for å kjenne.

Når ting i husene til mennesker blir viktigere enn mennesker, blir jeg litt oppgitt. Dere setter en sofa fremfor noen små barnehender, men det igjen er deres valg men da får dere slutte ås erve ting til henne da, eller sette henne ved et bord der hun kan spise for så å vaske henne.

• Liker 1
Skrevet

Meg over, glemte å si at det er utrolig usmakelig at du kaller denne 3 åringen for en drittunge, men det sier jo mer om deg enn om henne. Ting er viktigere for deg, så slutt å gi snop, eller slutt å få de på besøk. Kanskje like greit, siden du er som du er

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

sleng et laken over møblene når hun er der. Problem solved.

Jeg gjør alltid det når jeg får små barn på besøk, er heller ikke stor fan av små klissete barnehender over alt så prøver å minimere "skaden" mest mulig. Og når det er gjort, de fem sekundene det tar, så kan man ha det skikkelig gøy istedenfor å måtte passe på sofaen hele tiden.

• Liker 2
Skrevet

1) Legg pledd over møblene

2) Ta svigerinnen din på ordet og si "nei"

3) Ha en våt klut i beredskap og tørk av barnet etter mat

4) Puuuust. :fnise:

Jeg kan godt forstå at det kan være irriterende å få grist med møblene sine uten at barnets foreldre gjør noe, men jeg kan ikke forstå at du kaller barnet for "drittunge". Det er jo ikke barnets feil dersom hun er vant til å ha det slik.

• Liker 2
Skrevet (endret)

For det andre: Ta på laken og si nei til jenta. Hun hører kanskje mer på deg enn på mora, som hun tydeligvis ikke har respekt for.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Jeg forstår godt TS, hadde det vært mine tanteunger hadde jeg gitt klar beskjed, men det er neimen ikke lett hvis moren har "gitt opp"... Heldigvis hører mine tanteunger like mye på meg som min søster (om ikke mer!), så slipper heldigvis den problemstillingen! :)

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Skrevet

Om ikke moren setter grenser så får du gjøre det. Sjokolade spiser man bare sittende ved spisebordet for eksempel, eller man tar hele i munnen på en gang.

Gjest badeand1
Skrevet

Hvis du gir godteri: slutt å gi det.

Hvis moren gjør det: si at du ikke vil ha sjokolade i ditt hus.

ser ikke problemet..

Skrevet

Hva ville du ha sagt?

Herregud, snakk om ansvarsfraskrivelse.

Siden moren virker å være en amøbe så får du rett og slett 1) ikke gi ungen sjokolade eller 2) gi sjokolade og sitte med ungen ved kjøkkenbordet o.l til han/hun er ferdig med å spise det opp. Det er ikke ungen sin feil at moren allerede har gitt opp å oppdra henne. Lover veldig godt for ungens fremtid.

• Liker 1
Skrevet

Gud, så heldig jeg er som får være tulletante hvor "alt" er lov, jeg har aldri fått noe ødelagt av barna, og attpåtil fikk kjærlighetserklæringen "tante, du er ALDRI streng, du!" Tror det er en miks av selvsagt, vennlige grenser, oppdragelse og engasjement!;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ts her,

Er ikke vi som gir henne sjokolade og godis, det er moren det. Da dem kommer på besøk serverer jeg "barnevenlig" godis, som popcorn kjeks eller vingummi, men moren pleier og ta med godis og sjokolade selv. Som hun gir jenta.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Skrevet

Ts her,

Glemte og nevne det at hvis jeg sier nei til jentungen blir moren sint på meg.

Hun sa en gang jeg sa nei, "det er vel ikke din unge vel, det jeg jeg som bestemmer over henne, ikke du"

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Ts her,

Er ikke vi som gir henne sjokolade og godis, det er moren det. Da dem kommer på besøk serverer jeg "barnevenlig" godis, som popcorn kjeks eller vingummi, men moren pleier og ta med godis og sjokolade selv. Som hun gir jenta.

Bare si at moren ikke skal ta med sjokolade. :)

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Ts her,

Glemte og nevne det at hvis jeg sier nei til jentungen blir moren sint på meg.

Hun sa en gang jeg sa nei, "det er vel ikke din unge vel, det jeg jeg som bestemmer over henne, ikke du"

Det står jo i direkte motsetning til det du skrev i det første innlegget ditt?

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en dårlig relasjon hvis du kaller "tantebarnet" ditt for drittunge. Hun er bare 3.

Men gjør som noen nevner, dekk til sofaen eller si fra om at det ikke er tillatt med sjokoladespising fordi du er redd for flekker på møblene.

Enten slutter de med grisete godteri hjemme hos dere, eller så slutter de å komme.

• Liker 1
Skrevet

Det står jo i direkte motsetning til det du skrev i det første innlegget ditt?

Hun har sagt at vi skal si nei ja, men hvis jeg sier det så blir hun sint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...