hjertesukka Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Kan noen forklare meg kort og greit hva en krone er? Var innom tannlegen idag og glemte å spørre. Skal ha slik neste gang,nemlig.
Lagrima Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Mener det er når tanna er så ødelagt at det ikke går an å fikse på den. Da støper de en ny i porselen (eller annet materiale, du kan sikkert få gulltann! og fester den utenpå den gamle tanna. Hvis tanna er så ødelagt at de må fjerne den, så fester de en stift i kjevebeinet, og fester kronen på den.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har krone, dvs tanna mi ble slipt der den var "ødelagt". Jeg beholdt veggene, tok avtrykk av formen på tanna, og fikk da et nytt "topplokk" til tanna mi av porselen. Det tok et par / tre ganger, med midlertidig topplokk, før porselen "topplokket" ble satt på. Kostet en ca 5-6000.
hjertesukka Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar. Ja, jeg vet at jeg kan google, men kjekt å høre andres erfaringer samtidig. Ro, ro til fiskeskjær. Da vet jeg at dette blir en relativt lang affære. Og minus 5- 6 tusen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå