Gå til innhold

Flerkulturelt samfunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er Norge egentlig et flerkulturelt samfunn? Inkluderer vi egentlig de menneskene som kommer til landet vårt?

Jeg ser stadig vekk problemene nordmenn har med innvandrere: Annerledes kvinnesyn, kriminalitetsproblematikk osv.

Men hva med menneskene med et annet kulturell bakgrunn - hvilke utfordringer møter de når du kommer til Norge? Har dere noen ganger tenkt på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tenker mye på det, jeg studerer noe innen et av disse temaene. Jeg tror et må være svært problematisk for innvandrere å komme til Norge, uten å kjenne kulturen, normer og regler. Har vurdert å bli med i Røde Kors, de har et tilbud hvor man en gang i måneden i noen timer er med en familie som nettopp har kommet til Norge og hjelper dem å søke jobb, lære språk osv.

Hva hadde du gjort hvis du plutselig flyttet til Kina, i en indre bygd? Det kan virkelig ikke være lett å omstille seg, og ikke alle ønsker å gi slipp på kulturen sin heller. Da blir det vanskelig å integrere. Men jeg tror de fleste ønsker å ta del i samfunnet de bor i, og lære språk og bidra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...