AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Er Norge egentlig et flerkulturelt samfunn? Inkluderer vi egentlig de menneskene som kommer til landet vårt? Jeg ser stadig vekk problemene nordmenn har med innvandrere: Annerledes kvinnesyn, kriminalitetsproblematikk osv. Men hva med menneskene med et annet kulturell bakgrunn - hvilke utfordringer møter de når du kommer til Norge? Har dere noen ganger tenkt på det?
Gjest Daenerys Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Jeg tenker mye på det, jeg studerer noe innen et av disse temaene. Jeg tror et må være svært problematisk for innvandrere å komme til Norge, uten å kjenne kulturen, normer og regler. Har vurdert å bli med i Røde Kors, de har et tilbud hvor man en gang i måneden i noen timer er med en familie som nettopp har kommet til Norge og hjelper dem å søke jobb, lære språk osv. Hva hadde du gjort hvis du plutselig flyttet til Kina, i en indre bygd? Det kan virkelig ikke være lett å omstille seg, og ikke alle ønsker å gi slipp på kulturen sin heller. Da blir det vanskelig å integrere. Men jeg tror de fleste ønsker å ta del i samfunnet de bor i, og lære språk og bidra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå