Gå til innhold

Hvordan få tak i dødsattester?


Gjest Kake

Anbefalte innlegg

Hvor får man tak/innsyn i dødsattester? Min bestemor ble obdusert da hun døde og jeg skulle så gjerne visst hva de kom frem til i rapporten.Ps min mor samtykker i at jeg kan få vite dette(siden hun var nærmeste pårørende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moren din får vite det når rapporten er ferdig. det kan ta opp til 6 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moren din får vite det når rapporten er ferdig. det kan ta opp til 6 måneder..

Men det er lengre tid siden enn 6.måneder.Pga tragiske omstendigheter rundt dødsfallet husker hun ikke stort fra denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak/innsyn i dødsattester? Min bestemor ble obdusert da hun døde og jeg skulle så gjerne visst hva de kom frem til i rapporten.Ps min mor samtykker i at jeg kan få vite dette(siden hun var nærmeste pårørende).

Det finnes to typer obduksjonsrapporter. Vanlig, eller sykehus obduksjoner. Da får pårørende vite hva som står via fastlegen til den avdøde.

Rettslige obduksjoner eies av politiet. Da må du kontakte politiet for opplysninger.

Du må først finne ut hvilken type obduksjon det er snakk om, for så å kontakte enten fastlegen eller politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to typer obduksjonsrapporter. Vanlig, eller sykehus obduksjoner. Da får pårørende vite hva som står via fastlegen til den avdøde.

Rettslige obduksjoner eies av politiet. Da må du kontakte politiet for opplysninger.

Du må først finne ut hvilken type obduksjon det er snakk om, for så å kontakte enten fastlegen eller politiet.

Det er vel kanskje rettslig obduksjon siden hun døde i selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje rettslig obduksjon siden hun døde i selvmord?

Ser ikke at det står noe om selvmord i TS sine innlegg? farlig å dra konklusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke at det står noe om selvmord i TS sine innlegg? farlig å dra konklusjoner.

Det var ts som skrev det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...