Gå til innhold

Får oss valp


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Månestøv

Da skal vi få oss en sort liten havanais hannvalp etter jul. :rodmer:

Noen som har forslag til navn? Og noen som har erfaring med denne rasen som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Månestøv

Tusen takk for svar og gratulasjoner :smilorange:

Har hørt at hunder reagerer best med navn som har s-lyd i seg, stemmer dette? Har tidligere bare hatt hunder med S i navnet(uten at jeg tenkte på dette da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valp.

Vår hund har ikke et navn med s i, men han lød navnet veldig raskt uten problemer.

Har forøvrig ikke noen forslag til navn.

Endret av Store My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med S er ikke såå viktig (men kan være kjekt), men navnet bør ikke være for langt. Å kalle bikkja "Solsikkeblomst" blir litt tungvint og vannskelig for hunden.

Yves

Balzac

Obelix

Ozzy

Turbo

Kaizer

Scott

Oskar

Dis

Finn

Ola

Pus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg har en Havanais. Verdens beste rase! :hjerte:

Jeg har tusenvis av erfaringer, men vet ikke hva du er ute etter å vite. De er fantastiske hunder rett og slett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Har du hannhund eller tispe? Vet det er mye pelsstell, men tenker å holde ham relativt kortklipt. Hvor mye tid bruker du på mosjon og pelsstell? Og har du prøvd ham/hun på agility? Har lest masse om dem, men synes det er mer relevant med faktiske erfaringer :) Bare 11 dager til vi henter ham nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Har du hannhund eller tispe? Vet det er mye pelsstell, men tenker å holde ham relativt kortklipt. Hvor mye tid bruker du på mosjon og pelsstell? Og har du prøvd ham/hun på agility? Har lest masse om dem, men synes det er mer relevant med faktiske erfaringer :) Bare 11 dager til vi henter ham nå! :D

Ei fantastisk tispe :)

Jeg vet ikke om dere planlegger å være med på utstillinger? I så fall må pelsen være i sin opprinnelige form, altså ikke klipt. Det er fortsatt en del pelsstell selv om at pelsen er kort. Man må fortsatt gre pelsen en del, da den floker seg lett. Mosjon er mer opp til hver enkelt. Havanaisen trenger like mye mentaltrening som mosjon. Vi bruker ganske mye tid på mosjon, dvs. i hvert fall 2 timer rolig tur om dagen (delt opp). Men i tillegg til det 30 min mentaltrening hver dag. Dette er fordi at Havanaisen er en sinnssykt intelligent, oppegående rase og lett kan kjede seg om man ikke finner på noe konstruktivt. Dere må jo vente litt med turgåingen da valper ikke skal ha noen annen mosjon enn enkel lek i begynnelsen.

Vi driver med agility ja :) Det er svært ideelt for denne rasen. Bortsett fra at noen av hindrene og banene er beregnet på litt større hunder og må dermed tilpasses litt Havanaisen, men det gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...