Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har aldri gått til psykolog før, men nå har jeg vært hos en et par ganger. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, og syns derfor det er vanskelig å vite om det er sånn "det skal være"... Men jeg har en følelse av at det er det ikke. Psykologen min avbryter meg før jeg får fortalt ferdig det jeg har å si.. Nå har jeg vært der fire ganger, og føler ENDA ikke at jeg har fått snakket helt ut om alt jeg egentlig vil ha hjelp til. Han avfeier det litt synes jeg nesten, fordi problemene mine ikke er relle. Og det er de jo på en måte ikke, men for MEG er det jo reellt store problemer, og jeg vil bare at psykologen skal lytte til hva jeg har å si (ALT!! uten å avbryte), og kanskje til og med berolige meg ved å si at han forstår godt at jeg strever med dette, og at det ikke er så uvanlig som jeg kanskje tror, f.eks, men at vi nok skal komme oss gjennom det sammen. Slik som det er nå føler jeg mest han er ute etter pengene mine for minst mulig arbeid. Grunnen til at jeg nøler med å bytte er: kanskje det er sånn det skal være? At det er en strategi fra psykologens side å ta for seg problem for problem, i stedet for at jeg får fortelle alt på en gang....? Men jeg synes ikke det hjelper egentlig!! Takk for svar og erfaringer fra deres psykologtimer!
Måndagsbarn Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Sånn rent spontant, uten at jeg har vært hos veldig mange psykologer, høres det ut som om dere to kanskje rett og slett ikke kommer så godt ut av det. Psykologer er først og fremst mennesker de også, og om du føler at han ikke tar DINE problemer eller vansker på alvor, så er dette kanskje ikke helt hans "felt", eller han bare skjønner deg ikke. Nå synes jeg i utgangspunktet at en psykolog skal være såpass profesjonell uansett at han/hun i det MINSTE tar pasientene sine på alvor uansett personlig mening, men om han ikke gir uttrykk for dette så kan det bare være en misforståelse. Når du skal finne deg en fastlege så er det verdt å prøve en ny om du ikke er fornøyd med den du går til, det samme gjelder så absolutt for psykologer. Psykologi er ingen eksakt vitenskap, det er mye teori og utprøving som må til, og noen kommuniserer man helt enkelt bedre med enn andre. Det er lov å ta opp dette med psykologen og tilogmed spørre om dette er en bevisst strategi fra hans side, eller du trenger ikke si noe som helst og bare finne deg en annen. Det er helt opp til deg! Det er klart at du skal føle at du får den hjelpen du trenger når du oppsøker den.
Gjest navnelapp Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Eg ville ganske enkelt printa ut det første innlegget ditt, og lest det opp til han, og bede han kommentere det du seier. Viss han ikkje forstår problemet, har ei god forklaring eller endrar oppførsel bør du bytte. Men han fortener å få ei tilbakemelding dersom han bør endre måten han oppfører seg overfor deg på. Først då kan han bli betre, og du har øvd på å bli flinkare til å seie ifrå.
ninne 123 Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har aldri gått til psykolog før, men nå har jeg vært hos en et par ganger. Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, og syns derfor det er vanskelig å vite om det er sånn "det skal være"... Men jeg har en følelse av at det er det ikke. Psykologen min avbryter meg før jeg får fortalt ferdig det jeg har å si.. Nå har jeg vært der fire ganger, og føler ENDA ikke at jeg har fått snakket helt ut om alt jeg egentlig vil ha hjelp til. Han avfeier det litt synes jeg nesten, fordi problemene mine ikke er relle. Og det er de jo på en måte ikke, men for MEG er det jo reellt store problemer, og jeg vil bare at psykologen skal lytte til hva jeg har å si (ALT!! uten å avbryte), og kanskje til og med berolige meg ved å si at han forstår godt at jeg strever med dette, og at det ikke er så uvanlig som jeg kanskje tror, f.eks, men at vi nok skal komme oss gjennom det sammen. Slik som det er nå føler jeg mest han er ute etter pengene mine for minst mulig arbeid. Grunnen til at jeg nøler med å bytte er: kanskje det er sånn det skal være? At det er en strategi fra psykologens side å ta for seg problem for problem, i stedet for at jeg får fortelle alt på en gang....? Men jeg synes ikke det hjelper egentlig!! Takk for svar og erfaringer fra deres psykologtimer!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Hei! jeg hadde villet byttet psykolog, ikke sånn det skal være. Jeg har gått til psykolog tidligere, men nå går jeg til roseterpi, og jeg syns det hjelper meg mye mer enn psykologen.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Jeg byttet psykolog mange ganger før jeg fant den som var "riktig" for meg. Det er jo tross alt en person man skal ha mye med å gjøre, og som man skal føle seg komfortabel med 1
Gjest *dragoon* Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Jeg hadde det slik med min første psykolog. Jeg gjorde aldri noe med det fordi jeg tenkte at "han vet best og det er sikkert en grunn til at han avbryter meg" osv.. Men så slutta han og jeg fikk en ny en. Etter det har det vært helt herlig å gå til psykologen. Jeg blir ikke avbrutt lenger og føler jeg får sagt alt som må sies. Jeg føler jeg blir tatt mye mer på alvor. I mitt tilfelle og kanskje også ditt så er det nok psykologen som bruker sin egen metode og det funker ikke. Samtidig så hadde ikke jeg riktig kjemi med min forrige og da ble alt mye vanskeligere. Jeg klarte ikke bli noe bedre. Mitt råd er å ta opp dette med han for å prøve å endre hvordan dere gjør ting, eller rett og slett bytte psykolog. Lykke til videre 1
Chord Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Du kan jo vurdere å bytte, men jeg vil råde deg til å prate med han først. Be han om å ikke si et eneste ord før du har fått fortalt han det du har skrevet her. Forklar gjerne hva du vil ha ut av disse samtalene, hvordan du vil det skal være. For det er din helse, og det er du som skal få det bedre. Og forbedrer han seg ikke, så kan du jo bytte. Jeg går selv til psykolog, og jeg vet hvordan det var å lure på om det og det var normalt. Men det du forklarer her vil kan jeg ikke påstå er noe bra. For du er jo der for å prate, fortelle hva du har på hjertet, og ikke for å gå ut av timene med den følelsen du sikkert har etterpå, at du ikke får sagt det du vil. Hadde du hatt lyst til å bli avbrutt og følt at det du sliter med er unormalt, kunne du like gjerne prata med en dårlig venninne.
Chord Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 Hei! jeg hadde villet byttet psykolog, ikke sånn det skal være. Jeg har gått til psykolog tidligere, men nå går jeg til roseterpi, og jeg syns det hjelper meg mye mer enn psykologen. Får jeg spørre hva det er?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 bytt psykolog... det er ofte de med psykiske problemer som søker til det yrket. er veldig mange idioter av noen psykologer der ute
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 hei! Sjekk denne linken www.rosenmetoden.no jeg går til ei super dame i oslo
Chord Skrevet 5. desember 2011 #14 Skrevet 5. desember 2011 hei! Sjekk denne linken www.rosenmetoden.no jeg går til ei super dame i oslo Takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå