Gå til innhold

Fine kjoler i store størrelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er snart jul, og jeg er på kjolejakt. Jeg har aldri vært mye til en "kjole-person" og har derfor ikke mye peiling på butikker med fine kjoler.. Nå har det seg sånn at jeg er ganske stor, vekten ligger på hofter (spesielt) og lår, ikke spesielt stor over midjen, har bare B-cup. Noen tips til hvor jeg kan finne en kjole som passer? Jeg er 19 år, og de kjolene jeg har sett som er for store kvinner, er så.. voksen, så en kjole som passer til min alder hadde vært fint, håper på noen gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken størrelse bruker du?

Er forskjell på 42 (som noen mener er stort, noe det ikke er) og 52...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med stemoren min på kjoleshopping, hun er også ganske stor, hun kjøpte sin på Zizzi. Noen av klærne var veldig "voksen", for damer som var 30 +, men mange av klærne var for yngre også, du kan se om du finner noe du liker HER. (: Er litt dyrt, da ._.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker du?

Er forskjell på 42 (som noen mener er stort, noe det ikke er) og 52...

Det varierer litt, er nok rundt 48-54, spørs på stoff og type topper. Bukser aner jeg ikke, finner ingenting som passer kroppen min..

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med stemoren min på kjoleshopping, hun er også ganske stor, hun kjøpte sin på Zizzi. Noen av klærne var veldig "voksen", for damer som var 30 +, men mange av klærne var for yngre også, du kan se om du finner noe du liker HER. (: Er litt dyrt, da ._.

Takk for svar :D Jeg så en kjole jeg likte sånn passe, liker ikke å vise fram armene mine da :( Men kan vel bare ha en blazer eller bolero over. Tror det er en zizzibutikk i nærheten, får vel ta meg en tur innom :)

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lindex har en egen serie i store størrelser, Generous.

Hva synes du om disse to kjolene? Er de for voksne i stilen?

Jeg er ganske kort, så den svarte er vel ganske uaktuelt, stoffet som er brukt får meg til å tenke på lampe skjærmer :P men den røde er OK, men tror ikke den blir så fin på meg, iom at det ser ut som man må ha litt store bryst for at den skal sitte ordentlig i brystet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-bay :) Bare finn måleguide for UK eller US så finner du ut hvilken størrelse du bruker. Så søker du på dress size -. Funker fett for meg, veldig mange fine kjoler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du kanskje bruker en mindre størrelse til overdeler og større til underdeler? Da kan det være en løsning å kjøpe en kjole som er litt vid hele veien og så bruke et bredt belte i midjen for å skape en fin figur. Ellers vil du kanskje slite litt med at det som passer oppe blir for trangt over hoftene?

Har du muligheten til å besøke mer enn en zizzi-butikk så vil jeg anbefale deg det. For de enkelte butikkene tar inn ganske ulike ting har jeg lagt merke til. Jeg har vært på en zizzi der jeg følte meg altfor ung for klærne (og jeg er 35!), mens på en annen så syntes jeg de hadde veldig fine og mye mer ungdommelige klær.

Jeg slet veldig selv da jeg var på din alder, ts. Det er jo noen år siden og det var helt umulig å finne klær som passet meg og som var ment for tenåringer. Så jeg kledde meg som en gammel tante fra jeg var 16. :(

Men ting har heldigvis blitt en del bedre siden den gang med flere kjeder som har egne avdelinger for store klær, og til andre enn bare bestemor. Men fortsatt er jo ungdomsklærne ganske fraværende. Men jeg tenker at det må være bedre å kle seg som en 25-åring enn som en 50-åring. ;)

Et viktig tips er å tenke mer på hva som kler figuren din enn hva venninnene dine bruker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...