Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peilig på hvordan man finner lærlingplass?

Må man ta kontakt med ulike bedrifter? Er det et sted på nettet hvor de søker etter lærligner?

Hvordan kan man vite hvilke bedrifter som bruker lærlinger, og er det slik at de søker etter det eller er det såpass mange så de alltdi har stor pågang?

Dette gjelder lærling i elektronikk (svak strøm) i Oslo.

Setter veldig pris på svar for jeg har ikke peiling. :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med opplæringskontoret i fylkeskommunen din, og hør om du ikke kan få informasjon om hvilke bedrifter som har tillatelse til å ansette lærlinger i det yrket du ønsker å være lærling i.

Gjest Apophis
Skrevet

Eg sendte søknad om lærlingplass til de to store bedriftene innen det eg var utdannet som og ble innkallt til intervju..

Skrevet

Hvis du går på skole nå, kan de hjelpe deg. Jeg gikk påbygg før jeg gikk ut som lærling, og fikk dermed ikke noe hjelp. Jeg søkte bare hos flere bedrifter, og ble kalt inn til intervju.

Skrevet
Hapro kontaktet meg og ga meg lærlingeplass innen produksjonselektronikk. dette er nå noen år siden, den gangen så var jeg en sånn som hadde mista retten til hjelp, men navnet mitt lå i systemet, så hapro fant meg vel på den måten. jeg er fra et annet fylke enn der bedriften ligger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...