Gå til innhold

Bodde i utbrent hus...


Gjest SnowLeopard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne damen skulle hatt innboforsikring. Men jeg skal nå si opp min innboforsikring, og hvis det da skjer noe så skal jeg klage litt til lokalavisen. Penger spart er penger tjent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man dra Breivik frem i alt? Dette er to helt forskjellige saker. Hadde damen innboforsikring?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2

Dama hadde ikke innboforsikring, da den vill ha dekket opphold etter brannskade.

Enig med the Kitten, hvorfor dra inn Breivik i alt. Finnes det forsikring som dekker massemord? Hvis ikke, så er sammenligningen til ts rimelig søkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette her må være den dummeste vinklingen jeg noensinne har sett i en tråd her. Da var til og med operahus vs. helse og omsorg bedre.

Vel har vi en velferdsstat, men det fritar da for pokker ikke hvermannsen fra å ta bittegranne ansvar selv. Å ikke ha innboforsikring er sikkert greit det, så lenge ingenting skjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke så veldig syns på henne. Lite smart å ikke forsikre seg.

Det er også veldig rart at ikke hun kunne bo hos noen av vennene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke så veldig syns på henne. Lite smart å ikke forsikre seg.

Det er også veldig rart at ikke hun kunne bo hos noen av vennene sine.

Kan hende hun er venneløs.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2

Syns ikke så veldig syns på henne. Lite smart å ikke forsikre seg.

Det er også veldig rart at ikke hun kunne bo hos noen av vennene sine.

I den første artikkelen skrevet om saken står det at hun ikke har venner eller familie til å hjelpe seg. Men ifølge artikkelen var det vennene hennes, som satt på stua (hennes), som vekket henne når det begynte å brenne. Så hun burde jo fått hjelp av de vennene som oppholdt seg hos henne. Noe er suspekt i denne saken synes jeg men.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mange kommentarer på nettsidene om at hun har over 500 venner på facebook, og kjæreste.

Jeg synes selvfølgelig synd på folk som havner i en sånn situasjon uten forsikring, men det er også sånn det er å ikke ha forsikring.

Begynner vi (som i samfunnet) å hjelpe dem med husrom, klær etc. så blir det jo plutselig poengløst å ha forsikring for da ordner jo staten opp. Og sånn tror jeg ærlig talt ikke vi vil ha det. Men JA jeg er helt enig i at det er uverdig, men jeg ser ikke helt hvordan dette skulle vært løst gjennom det offentlige uten at det hadde blitt helt feil det også..

Endret av Ananas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mange kommentarer på nettsidene om at hun har over 500 venner på facebook, og kjæreste.

Jeg synes selvfølgelig synd på folk som havner i en sånn situasjon uten forsikring, men det er også sånn det er å ikke ha forsikring.

Begynner vi (som i samfunnet) å hjelpe dem med husrom, klær etc. så blir det jo plutselig poengløst å ha forsikring for da ordner jo staten opp. Og sånn tror jeg ærlig talt ikke vi vil ha det. Men JA jeg er helt enig i at det er uverdig, men jeg ser ikke helt hvordan dette skulle vært løst gjennom det offentlige uten at det hadde blitt helt feil det også..

Jeg blir mest oppgitt over dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun er venneløs.

Hun er jo ikke det. De var jo de som vekket henne da det begynte å brenne. Siden de tydeligvis kunne overnatte der så burde vel hun kunnet ligge hos dem litt.

Syns det er noe som skurrer ved hele historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt noe som skurrer, ja. Hun klager over manglende penger fra NAV, men brukte hundrelappene hun fikk på telys og saft? Og det skal mye til for at noen i en så kritisk situasjon ikke har noen å bo hos, til og med jeg som er i utlandet og bare har bodd her noen uker kunne nok klart å få tak over hodet hos en av mine nye studiekamerater hvis noe skjedde. Det er få som sier nei hvis du faktisk har en nedbrent leilighet. Og herregud for noen naut som ikke har innboforsikring. Jeg ville heller bodd hjemme hos mamma til jeg er 40 enn å være forsikringsløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Denne personen har antagelig flere problemer enn at leiligheten hennes er brent, og jeg reagerer litt på bildene av henne der hun sitter møkkete oppi noe søppel etc. Hun burde vært beskyttet mot seg selv, og saken presentert litt annerledes. I stedet har journalisten grafset i vei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama virker mildt sagt nedsnødd, hva er egentlig saken her ? At hun ikke klarer å ringe en venn ? Eller at hun forventer at Nav skal betale hotel ?

Eller at man bør ha forsikring ?

Og ja de bildene fikk meg til å lure på om hun er normalt oppegående.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen har antagelig flere problemer enn at leiligheten hennes er brent, og jeg reagerer litt på bildene av henne der hun sitter møkkete oppi noe søppel etc. Hun burde vært beskyttet mot seg selv, og saken presentert litt annerledes. I stedet har journalisten grafset i vei.

Jeg også reagerte på at hun bare satt seg midt i skitten. Hun kunne i det minste ha lagt seg på kjøkkenet. Der var det ikke brent.

Hun er nok ikke helt god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke forsikring, vil heller sove i sot enn på hostpits. Ikke synd på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig delte meninger om denne saken... Jeg syntes som mange andre at det er veldig merkelig at hun ikke hadde noe sted å sove. Hun har kjæreste og over 500 venner på facebook... Men siden hun ikke er i jobb kan det være mange grunner til at hun gjorde som hun gjorde. Kanskje hun har en lidelse vi ikke vet om...

Og ja. Det er forbaska idiotisk dumt å ikke ha forsikring, men det får da være grenser for menneskesyn da! Siden hun ikke hadde forsikring, så skal vi bare la henne legge seg ned og dø? Folk gjør veldig ofte dumme ting. Jeg har ikke tall på hvor ofte jeg gjør idiotiske ting selv, men jeg lærer av det.

Det kan bli en lang debatt om alt hun burde skulle kunne gjort... Men nå er saken slik, og hun føler seg sikkert dum nok selv.

Jeg syntes ikke at staten skal ordne opp i alt, men det er flott at noen medmennesker stiller opp med husvære og klær.

Det skulle tatt seg ut om vi skulle hive folk på gaten hver gang de gjorde noe dumt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vennnene hennes har nok ikke noe sted å bo de heller. Jeg hadde gladelig takket ja til å campe noen netter i fyllearresten istedet for å bo slik. Men ja, hun har det nok ikke noe lett, selv om hun er narkoman og ikke hadde forsikring så klarer jeg ikke å la være å syns synd i henne. Har blitt ganske hardhudet i forhold til forferdelige bilder i avisene, men jeg syns de bildene av henne var så utrolig gripende. Kjente det langt inn i hjerterota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Synes jeg den norske stat skal betale behandling og hjemreise for personer som er dumme nok til å reise utenlands uten reiseforsikring? Nei.

Synes jeg de skal betale hotell (og hva da egentlig, oppussing av leiligheten hennes, nye klær og alt annet hun skulle måtte trenge) for noen som ikke har innboforsikring? Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...