Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Hulderjenta
Skrevet

...noen som vil spleise på en bjørn eller to...?

Dakkar... :cry: Håper noen andre dyreparker kan kjøpe dem så de slipper å dø..

Skrevet
Håper noen andre dyreparker kan kjøpe dem så de slipper å dø..

Dette er nettopp litt av problemet - det er "overskudd" på bjørner i alle dyreparker, derfor finnes det ingen som kan ta imot.

Synes det er forferdelig trist!

Skrevet

Noe går i bakken og hele KG fyker ned i samme slengen. :hoho:

Skrevet

Nå må vi huske på at det er dyr vi snakker om da. Det er ikke mennesker

Skrevet
Nå må vi huske på at det er dyr vi snakker om da. Det er ikke mennesker

Mener du det er mindre forferdelig siden det er et dyr? med hvilken rett kan vi mennesker ta slike avgjørelser. Når en dyrehage bestemmer at bjørnene skal føde fordi det øker antall besøkende. Da er det etter min mening noe hakkende galt et sted.

Skrevet
Når en dyrehage bestemmer at bjørnene skal føde fordi det øker antall besøkende. Da er det etter min mening noe hakkende galt et sted.

Er det dyrehagen som bestemmer at de skal føde?

Eller er det hann og hundyr i samme innhegning som parrer seg og blir drektige?

Skrevet

Mener du det er mindre forferdelig siden det er et dyr?

Ok, det var ikke meg du svarte, men jeg svarer allikevel.

Jeg vil så absolutt påstå at det er mindre forferdelig ettersom det er dyr som dør, og ikke mennesker. Dyr er bare dyr (ja jeg sa det, noen måtte jo si det). Men mennesker er m-e-n-n-e-s-k-e-r, og har sånn sett en mye større sentimental verdi, i form av at de etterlatte av en som nettopp har dødd lider mer enn hva en rottemor gjør når hun har mistet rottebarna sine.

Før jeg får all slags dyreforkjemper utsagn mot meg som; "hva vet jeg om hvor mye dyrene lider", og "mennesker finner sentimental verdi i dyr de også". Så vil jeg bare påpeke at jeg 1) er såpass kynisk at jeg gir blaffen i hvordan dyr flest har det (yeah you heard me!) og 2) mennesker kan finne en enorm sentimental verdi i en avbrekt furugrein hvis de rette omstendighetene lå til rette.

Ironisk nok synes jeg det kjipere når bjørneunger og ulver blir felt, en når det har skjedd en ny bombing i midt østen. Men har sikker noe å gjøre med hva vi hører mest om.

Skrevet

jeg forstår det at det ikke kan være for mange bjønerpå ett så begrenset området. men det er trist at eneste alternativet da er å skyte de. ''

da hadde det vært bedre og sterilisere de voksne bjørnene. men det trekker nok ikke like mye og bare ha voksne bjørner der. for det er klart det at det er morsomt og se på de søte små lubbene bjørneungene, men det gir en skarp bismak i munnen når man vet at de blir slaktet når de ikke er fullt så søte og små lenger.

Skrevet

Synes det er så trist å bruke små dyreunger for å få besøkende til å betale for å se - og så - bare dreper man de når det ikke lenger er bruk for de :(

Kjempe trist:( Jeg er veldig glad i dyr - og sånt som dette opprører meg voldsomt ... :x

Skrevet

Fyttikatta!

Blir så forbanna på sånne ting!

Penger, penger, penger.. Eneste som står i hode på folk altså!

#"/&&T(&¤#"!¤#/&/=)%¤ :kjempesinna::sinna:

Skrevet

For meg er det viktigere hvordan dyr har det mens de er i live, enn hvorfor de drepes. De fleste av oss spiser kjøtt omtrent hver dag, og aksepterer dermed at menneskene tar livet av dyr for å tilfredstille sine behov.

Dette er egentlig en ente/eller sak. Enten bør man være totalt mot å ha dyr i dyrehager, eller man bør være enig i at det fornuftigste er at det er slik det er i dag. Et voksent villdyr i fangenskap som ikke får lov til å reprodusere seg på den naturlige måten har det ikke bra. Så om en ikke skal avlive noen bjørneunger (det blir helt naturlig for mange etter hvert) i ny og ne, så må en rett og slett slutte med dyreparker.

Skrevet
Synes det er så trist å bruke små dyreunger for å få besøkende til å betale for å se - og så - bare dreper man de når det ikke lenger er bruk for de :(

Kjempe trist:( Jeg er veldig glad i dyr - og sånt som dette opprører meg voldsomt ... :x

Saken er jo at de ikke har lisens til å ha flere på så liten plass. For at de bjørnene som er der skal ha det så bra som mulig, får de gå sammen og parre seg slik de ønsker. Derfor blir de drektige. Det er mao ikke dyrehagen som bestemmer at de skal ha unger.

Forøvrig er det en selvfølge at det er verre å drepe mennesker enn dyr. Hva skal man ellers si om slakterier....

Skrevet

Gjør som meg! Jeg drar aldri i dyreparker eller på sirkus! Hjelper ikke å ha meninger mot dette hvis man er ivrig besøker av sånne steder!

Skrevet

Mener du det er mindre forferdelig siden det er et dyr? med hvilken rett kan vi mennesker ta slike avgjørelser. Når en dyrehage bestemmer at bjørnene skal føde fordi det øker antall besøkende. Da er det etter min mening noe hakkende galt et sted.

Jeg hadde tenkt å svare på dette men, jeg så at manji hadde skrevet akkurat slik jeg ville sakt det selv. :D

Ok, det var ikke meg du svarte, men jeg svarer allikevel.

Jeg vil så absolutt påstå at det er mindre forferdelig ettersom det er dyr som dør, og ikke mennesker. Dyr er bare dyr (ja jeg sa det, noen måtte jo si det). Men mennesker er m-e-n-n-e-s-k-e-r, og har sånn sett en mye større sentimental verdi, i form av at de etterlatte av en som nettopp har dødd lider mer enn hva en rottemor gjør når hun har mistet rottebarna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...