Gå til innhold

gallesten og magesmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lenge vært plaget med magesmerter på høyre siden av magen, ofte etter jeg har spist. Får ofte så vondt at jeg ikke klarer å stå oppreist. Smertene varer ofte 10-20 min. For en uke siden spiste jeg mye potetgull, og etter dette fikk jeg utrolig vondt på begge sidene av magen. Smertene var nesten uutholdelige, og jeg trodde jeg skulle besvime. Da det hadde vart en time reiste jeg til legen som mente det kunne være gallesten. Men smertene mine er lengre ned en det andre som har gallesten beskriver. Får også vondt i korsryggen, ikke mellom skulderbladene. Magesmertene begynte for rundt et år siden, og jeg har også vært utrolig sliten i et år nå.. Har tatt masse blodprøver for å prøve å finne ut av hva det kan være, men blodprøvene har vært fine. Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gallesten, men det kom ikke frem på blodprøvene, kun på ultralyd. Jeg ba selv om å bli henvist til ultralyd, kanskje du skal gjøre det samme?

Skrevet

Jeg hadde gallestein i 5-6 år, smertene var lokalisert under høyre ribbein (der leveren og galleblæren er), og strålte rett ut bak i ryggen. Smertene varte på det verste opptil 25-30 timer. Alltid over 10 timer. Blodprøvene mine slo ut på leveren, men det tror jeg ikke at det gjør på alle. Jeg hadde akutt betennelse da de opererte meg.

Uansett, jeg synes du skal ta ultralyd eller MR av magen, finn ut hva det er. Man skal ikke gå rundt og ha vondt.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg slapp heldigvis unna med bare to anfall før de opererte meg, men mine smerter var under høyre ribbein og midt på ryggen ca. Anbefaler også ultralyd:)

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal kontakte legen min i dag angående ultralyd :)

Skrevet

Jeg har hatt tre gallesteiner, og nå har jeg "bare" to. Oppdaga tilfeldig på ultralyd, og får som regel smerter dersom jeg tar en middagslur like etter middag, eller om jeg spiser tung mat sent på kvelden. Jeg opplever smertene som et slags verk som stråler bakover ryggen ved ribbeina på høyre side.

Håper du får raskt svar på henvisning slik at du får sjekka deg:) ikke noe særlig å gå med smerter en ikke vet hva kommer fra!

Lykke til :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...