AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg bodde i en annen kommune før og da betalte jeg for en tjeneste der som var ut ifra inntekten min og månedstrygda fra nav. Jeg viste de selvangivelsen og månedtrygdsutbetalingene til de og fire av de ansatte sa at beløpet mitt var feil og de skulle ordne det opp sånn at jeg skulle få regning på riktig beløp. Jeg venta og venta siden de lovte meg at beløpet var feil. Så fortsetter jeg å få regninger fra de med høyere beløp og etter ett halvt år sier de at det var riktig at jeg skulle betale det høye beløpet. Men muntlig har like mye å si som skriftlig og jeg sa dette til de. Men de påstår fortsatt at de har rett og jeg må betale det høye beløpet. Selv om selvangivelsen min og månedstrygdbeløpet sier noe annet enn det de mener. Hva gjør jeg nå? De fortsetter og fortsetter og sender regning etter regning og de lyver til meg så nå føler jeg meg lurt og svindla. Har ikke muntlig beskjed like mye å si i juridiske saker som skriftlig?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Du kan ikke forklare saken til de i kommunen du bor i nå? Så får du bekreftet om det er rett eller galt at du skal betale disse andre avgiftene fra din tidligere kommune...
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Klag skriftlig og legg ved dokumentasjon på inntekten din samt ev. selvangivelsen fra i fjor. Ved å klage skriftlig så må de behandle saken din samt å gi deg et skriftlig svar. Jeg hadde droppet å ringe de. Har selv opplevd å få feil informasjon fra det offentlige.
Cho Kon It Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du ikke kommer gjennom til de på nav kan du ta kontakt med fylkesmannen. Har stanget hodet i mange nav-vegger som plutselig har myknet opp når jeg har truet med å kontakte de.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Er det fylkesmannen eller rådmannen som jeg skal sende klage til? Eller hvem stilling i kommunen behandler sånne saker som min?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #7 Skrevet 22. desember 2011 Den forgje kommunen har nå sagt at jeg må betale det beløpet de først oppga eller så sender de det inn til høyere distanser og jeg vil ikke ha betalingbemerkninger på meg heller. De sa også at da kan den lille leiligheten min være i fare. Har de virkelig lov til dette? Når de først har sagt at beløpet var feil i fire måneder for så etter fire måneder ombestemme seg og si beløpet var riktig? Jeg synes det er ekkelt fordi jeg må stå imot en hel kommune med fryktelig mye makt og kommunen gir seg ikke med at jeg skal betale det beløpet de sa var feil. Men er ikke muntlig tilsagn like mye å si som skriftlig tilsagn? Er jo sånn når man feks. byr på en leilighet over telefonen. Og da er muntlig like mye å si som skriftlig bud. Bare det første budet som er skriftlig da men etter det så ha skriftlig like mye å si som muntlig. Hva gjør jeg nå med kommunen? Jeg er bare drit lei av at folk lyver til meg og hvem kan jeg da spørre om ting jeg lurer på til da når kommunen lyver? Jeg vet ikke hva jeg gjør nå og om jeg bare skal betale alt for å slippe mere bråk fordi jeg er dritlei dette bare og dritlei av at folk lyver.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #8 Skrevet 22. desember 2011 Jeg har sendt ett brev til den kommunen men ennå ikke fått svar fra rådmannen eller hvem som skal behandle klagen. Men de kommuneansatte står på sitt og sier jeg må betale det beløpet som først var feil så rett etter fire måneder.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #9 Skrevet 23. desember 2011 Står det noe om dette i loven? Noen som vet lover og regler og rettigheter?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #10 Skrevet 23. desember 2011 Hva du føler og mener og hva som er riktig trenger jo ikke nødvendigvis å være identisk, så det beste du kan gjøre er å sende en klage. Klagen kan du sende til aktuell instans, som vil sende klagen videre. Ofte vil jo dette være Fylkesmannen, men det kommer jo litt an på aktuell tjeneste.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå