Gjest solsikka Skrevet 4. desember 2011 #1 Skrevet 4. desember 2011 Hei jeg er ei jente på 23 år som lurer på om noen har noen "kur" eller råd når det gjelder pms? Hver mnd før menstruasjon går jeg rett i kjelleren med angst og depresjon. Men med en gang jeg får blødning forsvinner det! Jeg har vært gjennom to alvorlige depresjoner men jobbet meg gjennom de og vært frisk i snart et år og endret meg mye så har et nydelig liv som jeg er fornøyd med. Med god jobb og alt annet på stell. Men når jeg får disse nedturene tror jeg at jeg er tilbake på null igjen for føler meg like dårlig som da. Og det ødelegger veldig for alle rundt meg siden jeg lager oppstyr av ingenting for alt er liksom galt da. Så vil gjerne høre hvis noen har opplevd noe lignende og kan hjelpe? Hvem skal jeg kontakte. Det er ikke aktuelt og gå på antidepresiva og jeg går ikke på noen form for prevansjon heller. På forhånd takk for eventuelle svar.
hittah Skrevet 4. desember 2011 #2 Skrevet 4. desember 2011 Virker som pms, ja. Men for sikkerhetsskyld skulle du tatt en tur til legen. Har en stemor som er mye plaget med pms. Hun bruker nattlysolje, og det virker bra på henne.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 For meg hjalp det med Cerazette. Du bør teste ut p-piller, noen får god hjelp mot PMS av det. Ellers har jeg prøvd ALT. Og ikke noe alternativt virker, har passet kostholdet, trena i mange år, frisk luft osv osv. Null effekt. Så jeg holder på hormonprevansjon.
Gjest ts Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Tusen takk for svar. Men jeg gikk på p sprøyta men tåler ikke det så godt pga underlivs problemer jeg hadde før. Jeg får fortsette og lete videre for er forferdelig med alle disse nedturene hver eneste mnd. Livet hadde vært så mye enklere og takle uten de liksom! Flere råd eller erfaringer mottas med stor takk
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Tusen takk for svar. Men jeg gikk på p sprøyta men tåler ikke det så godt pga underlivs problemer jeg hadde før. Jeg får fortsette og lete videre for er forferdelig med alle disse nedturene hver eneste mnd. Livet hadde vært så mye enklere og takle uten de liksom! Flere råd eller erfaringer mottas med stor takk Hormonprevensjon er ikke det samme hele veien. At du ikke tåler P-sprøyta sier ingenting om du tåler andre ting. Enten får du godta å bruke medisiner, det være seg SSRI eller hormonprevensjon. Eller så får du leve med det. Problemet er kjemi. Og det lar seg ikke løse med duftlys og varmeflasker uansett hva det står i magasinene.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Du bør faktisk spørre legen din om muligheter for lave doser med antidepressiva.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Jeg blir så depressiv i tankegangen i tiden før mens. Var rimelig desperat da en venninne foreslo noe som hennes kvinnelige lege hadde fortalt henne. Det er Female fra helsekosten. I oppstarten skal du ta 2 tabletter hver dag for så senere å kunne redusere. Jeg turde aldri å redusere så det må du nesten selv erfare. Jeg startet opp rett etter mens og allerede neste pms-periode så var det mye bedre. Koster ikke så mange kronene og de ulike helsekostforretningen har ofte tilbud på dette. Test det ut et par måneder og se om det kan hjelpe. Merker du ikke effekt etter et par måneder så hadde jeg droppet det videre.
Gjest Heloise Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg sliter med det samme som deg TS! Følger med her
Gjest ts Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Hei og tusen takk til dere som tar dere tid til og svare Jeg kommer til og prøve female hvertfall. Vet du hva det inneholder? Bare og få det redusert vil hjelpe veldig masse for jeg vet jo det går over. Men liker ikke tanken på og leve med det for det ødelegger mye. Men tror det er viktig for oss som har det og prøve og tvinge seg vekk fra de depresive tankene og minne en selv på at det går over og at man tenker anderledes med en gang vi får menstruasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå